High End AV Receiver

Started by Albereto, September 30, 2020, 22:56:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fredenivanca

Quote from: MichelDW on October 19, 2020, 14:49:21
Dergelijke speakerset verdient toch een Acurus Muse! 😇

Tuurlijk, als jij die dan kan leveren voor tussen  de 2K en 3k€ :pompom:

Quote from: PascalP on October 19, 2020, 14:59:10
Zo uit mijn hoofd zitten er deze bugs in de 7.xx FW
- Crossover van de Atmos speakers wordt automatisch gereset naar 50Hz als ie van de stroom af gaat (met standby geen probleem)
- Soms willen er met bepaalde DTS streams wel eens de verkeerde speakers aangesproken worden, heb zelf dit wel eens ervaren met DTS-HD 2.0 streams dat de stemmen ineens uit mijn hoogtespeakers kwamen, maar dit was heel incidenteel
- 7.xx voegt wel IMAX Enhanced toe, mocht je hier uberhaupt content voor hebben ;)

Dus zolang je geen IMAX Enhanced nodig hebt zou ik lekker op 4.xx blijven draaien

Ik draai op het moment 5.0 dus vandaar dat ik nog niet echt issues ben tegen gekomen
misschien in de verre toekomst voorzichtige uitbreiding naar atmos
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

Cobraatje

Quote from: PascalP on October 19, 2020, 11:45:24
klopt, dat inregelsysteem vind ik ook wel een nadeel, allereerst omdat het nog steeds niet beschikbaar is (er zijn wel kits uitgeleverd naar importeurs met testfirmware zover ik weet), maar dit is dus nog steeds een grote onbekende.
Als het doet wat het beloofd wordt het wel een game changer denk/hoop ik.
Al draai ik nu met een enkele kleine aanpassing op de handmatige PEQ en ben ik 200% tevreden met mijn Muse.

Betreft aanschaf van de kit, denk niet dat iedere consument ditzelf zal aanschaffen maar dat het meer een dealer aangelegenheid wordt idem als bij Trinnov het geval is (uitzonderingen daargelaten natuurlijk ;) )
Merendeel van de markt voor deze units zal ook via custom installers gaan en niet zoals vele forumleden hier die er graag zelf mee bezig zijn  :angel:

Ok, het systeem is er nog niet.
Ik krijg nu wel Emotiva vibes bij Acurus, hoop dat het komt en goed is.
Mooi dat het zonder ook al erg goed bij je klinkt en je tevreden bent :clapping:

Custum installeren is zeker een optie als je niet teveel wisselt en verandert.
Misschien kun je net zoals bij projectoren bij aankoop een aantal instals erbij krijgen :)
Zelf ooit Audyssey Pro laten doen, klonk erg goed maar binnen een half jaar andere speakers en aanpassingen in de inrichting.
Toen gezien mijn veranderitusvirus het niet maar weer laten doen, elk (half)jaar €400-450,- daaraan uitgeven werd me te gortig  ;)

Albereto

Wanneer komt de opvolger van de Anthem en heeft hij dan HDMI 2.1?

Wanneer kriijgt Arcam AVR20 een HDMI 2.1?


pameijer

Quote from: Albereto on October 30, 2020, 22:36:48
Wanneer komt de opvolger van de Anthem en heeft hij dan HDMI 2.1?

Wanneer kriijgt Arcam AVR20 een HDMI 2.1?
De nieuwe Anthems komen in december. Ze hebben het slim aangepakt en de volwassen HDMI-chipset zonder fouten er in gezet. Wanneer HDMI 2.1 bugvrij is kun je je Anthem upgraden met een nieuw HDMI board. Wanneer dat gaat zijn is natuurlijk niet duidelijk, maar reken maar op zeker een jaar. Maar maakt niet uit, gewoon je PS5 direct op je TV aansluiten en eARC gebruiken.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Albereto

idd dat is een optie.
PS5 op TV aansluiten