Svs subwoofer keuze

Started by audio_stabilo, September 30, 2020, 19:59:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Ik zit in twijfel. Momenteel draai ik met de hegel h90 met elac monitors. Deze wil ik aanvullen met een svs Sub. En dan wel de pro versie omdat ik deze mooi kan afstellen.

Echter twijfel ik nog over de sb2000 of 3000. Iemand ervaring met deze Subs? Ik hou wel eens van wat harder luisteren maar vaker gewoon op normaal volume.

De elac speakers die ik heb zijn de 204.2

Ralf67

#1
Dan de sb3000 kiezen  8)

https://hifi.nl/artikel/28526/Review-SVS-SB-3000.html


Je hebt een BK Monolith in je ruimte gehad toch ?

Een SVS sb2000 ( oude model) komt hier niet in de buurt.

Je kunt dus ook een PB2000 PRO proberen.

Just my 2$$

audio_stabilo

Quote from: Ralf67 on September 30, 2020, 20:19:41
Dan de sb3000 kiezen  8)

Je hebt een BK Monolith in je ruimte gehad toch ?

Een SVS sb2000 ( oude model) komt hier niet in de buurt.

Je kunt dus ook een PB2000 PRO proberen.

Just my 2$$

Ook daar twijfel ik idd aan. Alleen die is een heeeeeeel stuk groter haha

Ralf67

#3
Ik zou het wel weten

Eerste foto geleend van forumsponsor JVB

audio_stabilo

Quote from: Ralf67 on September 30, 2020, 21:19:31
Ik zou het wel weten

Eerste foto geleend van forumsponsor JVB

Pb levert veel meet druk denk ik hé ?
Dan is de 2000 versie misschien wel voldoende

audio_stabilo

Toch knagen de xxls400df en de monolith ook. Alleen is de monolith wel erg lomp groot

Ralf67

Haal een SVS2000 Pro in huis, test deze 2 weekjes en je weet het.

Met die app is super om in te regelen.

audio_stabilo

Die xxls400df kan ik misschien voor een mooie prijs krijgen. Maar ik lees er verschillende meningen over hier op ht onderandere. Namelijk dat de bass niet goed hoorbaar zou zijn ?

Arcenon

Nee, die XXLS400df maakt alleen onhoorbare bass, wat een onzin. Vindt je performance in muziek het belangrijkste, dan pak je gesloten, vindt je performance op het gebied van film het belangrijkste, dan pak je hem gepoort. Meen je dat dit 50/50 is dan pak je gepoort want dan ben je over het algemeen geen stereopurist. Quick fix.

De PB2000 blaast de XXLS400DF uit het water en is eerder te vergelijken met een monolith. Waarbij de PB2000 dan ook nog iets knapper is, meer afstelmogelijkheden heeft en beschikt over een free try-out period.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

audio_stabilo

#9
Quote from: Arcenon on October  2, 2020, 14:35:51
Nee, die XXLS400df maakt alleen onhoorbare bass, wat een onzin. Vindt je performance in muziek het belangrijkste, dan pak je gesloten, vindt je performance op het gebied van film het belangrijkste, dan pak je hem gepoort. Meen je dat dit 50/50 is dan pak je gepoort want dan ben je over het algemeen geen stereopurist. Quick fix.

De PB2000 blaast de XXLS400DF uit het water en is eerder te vergelijken met een monolith. Waarbij de PB2000 dan ook nog iets knapper is, meer afstelmogelijkheden heeft en beschikt over een free try-out period.

Het is puur voor stereo eigenlijk 

Die bk is niet zo krachtig ?

Arcenon

Quote from: audiogek on October  2, 2020, 14:44:04
Het is puur voor stereo eigenlijk

Dan doet de monolith naar mijn mening uberhaupt niet mee en zou ik het houden op een SB2000 om eerder genoemde voordelen.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

audio_stabilo

Quote from: Arcenon on October  2, 2020, 14:48:05
Dan doet de monolith naar mijn mening uberhaupt niet mee en zou ik het houden op een SB2000 om eerder genoemde voordelen.

Die vind ik achteraf voor nu even te duur want dan wil ik voor de 3000 gaan. De bk gesloten is niks ter aanvulling ?

Arcenon

Quote from: audiogek on October  2, 2020, 15:11:32
Die vind ik achteraf voor nu even te duur want dan wil ik voor de 3000 gaan. De bk gesloten is niks ter aanvulling ?

De Monolith is niet de beste keuze als je het beste geluid nastreeft in stereo. De 2000 of 3000 (gesloten) SVS woofers zullen prima voldoen en daarnaast harder kunnen knallen dan de BK, zeker de 3000.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

audio_stabilo

#13
Quote from: Arcenon on October  2, 2020, 16:08:34
De Monolith is niet de beste keuze als je het beste geluid nastreeft in stereo. De 2000 of 3000 (gesloten) SVS woofers zullen prima voldoen en daarnaast harder kunnen knallen dan de BK, zeker de 3000.

De monolith wil ik niet. Te groot
Maar bedoel de xx400ls df. Het is puur ter aanvulling. Iets meer body in het geluid

Cobraatje

Die voldoet prima, ook de XLS200 zou dan voldoen.
Voordeel high level kunnen aansluiten, nadeel geen app.

Ralf67

#15
voordeel van een SVS is dat je die ook weer sneller kwijt bent.

BK is helaas niet met de tijd mee gegaan.

de P12sb300PR is ook nog een optie

pvd_66

Vorige week een SB-3000 aangeschaft en kom van een SVS SB12NSD die bijna net zo gored klinkt als de oude SB-2000, maar het verschil is echt enorm. De sub heeft nog maar een paar uur gedraaid dus het moet nog wat losser komen.
Maar het laag gaat een stuk dieper, meer live ervaring bij live muziek. Meer druk in hert laag.
Ik gebruik zowel voor muziek als HT.
Ik zou zeggen als het even kan , aanschaffen.
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

H&C Hifi

Jup, zoals al via de app gemeld ook is die SB3000 echt een fraaie sub.

In ash tekoop voor 1249,00  8)

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

H&C Hifi

Quote from: doorofnight on October  3, 2020, 15:19:54
Of stack twee JL-E112's  8)

Dan is hij bijna 4000 Euro kwijt...
dat zal vast niet de bedoeling zijn  ;)

Remco

Quote from: Cobraatje on October  3, 2020, 07:52:49
Die voldoet prima, ook de XLS200 zou dan voldoen.
Voordeel high level kunnen aansluiten, nadeel geen app.

+1. Heb ze beide gehad in stereo set-up met Avi speakers.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

audio_stabilo


Ralf67

Wat voor geluidsniveaus wil je bereiken ?

Zoals met de Klipsch F280 ?

Dat ga je met een xls200 in jouw luisterruimte niet bereiken.

Minimaal een 12 inch subwoofer nodig hiervoor.

audio_stabilo

Quote from: Ralf67 on October  4, 2020, 19:41:12
Wat voor geluidsniveaus wil je bereiken ?

Zoals met de Klipsch F280 ?

Dat ga je met een xls200 in jouw luisterruimte niet bereiken.

Minimaal een 12 inch subwoofer nodig hiervoor.

Haha nee die tijd ben ik wel een beetje voor bij. Al hoe wel.... af en toe wel lekker. Dus ja het moet er wel in zitten mocht het nodig zijn. Alleen durf ik met de elac 204.2 ook niet snoeihard te draaien. Is ook niet nodig verder. Ze kunnen het wel geloof ik haha.

audio_stabilo

Ik ga het denk ik heel anders doen! De NAD 390DD2 heb ik vandaag over zitten lezen. Hier zit wel alles in wat ik wil. Namelijk streamen, crossover, room eq.
Nu geld die room eq wel voor bepaalde freqenties. 40, 60, 90 en hoger. Ik heb alleen altijd een piek ergens in de 30, 31 hz zitten als ik een sub neerzet. Nu kan ik wel een room eq uitvoeren op de 40 hz en dan een grotere Q factor toepassen. Maar dan ga je toch te veel weg filteren neem ik aan? 30 hz is bij mij altijd flink hard dus je hebt kans dat ik misschien wel -12 moet dempen op de versterker. Met een grote Q factor pak ik dan toch ook te veel weg van er om heen?