Soap opera effect

Started by darkrunner, September 29, 2020, 16:53:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

darkrunner

Gek wordt ik ervan

Bij Proximus hun nieuwe V7 decoder hebben ze om god mag weten welke reden er voor gezorgd dat eender welke resolutie of zender je bekijkt of Netflix 1080/4K dat de V7 decoder een HDR signaal uitgeeft totaal achterlijk uiteraard, nu de pest is dat men tv daar nogal nukkig mee omgaat en ik telkens bij een andere bron die ellendige beweging duidelijkheid moet terug zetten op nul anders heb ik last van het Soep opera effect, van ellende dan maar terug naar de V6 Decoder geswitched (Geen Hdr ondersteuning)

Nu meer en meer zie je op toestellen dat soap opera effect en blijkbaar zijn er ook vele fans van, zou beeld zijn zoals het hoort te zijn maar lijkt me straf dat je de echte wereld door je ogen ook zo ervaart zonder Lsd genomen te hebben :)

Nu lijkt er precies toch op dat dit meer en meer de standaard gaat zijn, geraken je ogen/hersenen daar ooit aan gewend zodat je soap opera effect als iets natuurlijks gaat ervaren (van het moment dat ik zo een beeld zie wordt ik daar direct ambetant van) of gaat dit als iets vervelends blijven als je er in het begin last van hebt?


papaleo

#1
Wat is Proximus v7?

Edit
Ik zie het al (Google) dit is een be tv decoder... ::)

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

darkrunner

#2
Quote from: papaleo on September 29, 2020, 17:01:23
Wat is Proximus v7?
Tv decoder zoals bij jullie in Nl een Ziggo box

J.A.F._Doorhof

Kun je dit niet opslaan als geheugen dan ?
Als ik de Calibraties uitvoer word dit ook opgeslagen. Dus snap niet waarom je dit elke keer zelf zijn moeten veranderen ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

darkrunner

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 29, 2020, 19:42:17
Kun je dit niet opslaan als geheugen dan ?
Als ik de Calibraties uitvoer word dit ook opgeslagen. Dus snap niet waarom je dit elke keer zelf zijn moeten veranderen ?
Helaas niet die reset dat altijd weer, tv heeft dat ook met led verlichting als je de tv op standby zet je kan dit op uit, flikkeren of aan zetten, staat op uit maar regelmatig zet die het vanzelf op aan, voor de rest prima tv( Tcl U757006), firmware brengt ook geen oplossing.

Maar geraak je aan dat soap opera effect  gewoon of is dat zoals met rainbow effect eens gevoelig aan blijf je je daar aan storen?

J.A.F._Doorhof

Ik stoor me er aan als het te hoog staat. Ik vind het op low (mits goed gedaan) wel erg fijn.

Maar apart dat dit niet opgeslagen word.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"