Nieuwe ultra short throw projector, de Optoma CinemaX P2.

Started by bartvv, September 29, 2020, 15:32:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bartvv

Naast de zeer succesvolle UHZ65UST die net een EISA award heeft gekregen  introduceert Optoma er nu een model bij, in witte behuizing. Deze  stijlvolle projector met ultrakorte projectieafstand maakt deel uit van  het CinemaX-assortiment en levert een onvergetelijk beeld in 4K UHD  digitale bioscoopkwaliteit in het comfort van uw eigen huis. 
Lasertechnologie zorgt voor een nauwkeurige, levensechte kleurweergave  met uitgebreide DCI-P3-dekking - perfect voor het recreëren van de  ervaring op een groot scherm thuis.



De CinemaX P2 zit boordevol de nieuwste technologie en functies en biedt  HDR-compatibiliteit, geavanceerde PureMotion  frame-interpolatieverwerking die bewegingsvervaging of beeldtrilling  elimineert, spraakbesturing, streaming-apps en een ingebouwde  mediaspeler.



Vanaf nu uit voorraad leverbaar bij geselecteerde dealers.

*link naar niet sponsor verwijderd - Zymotic*



Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

RonG

Deze site is niet bereikbaar klankbart.nl

heeft de verbinding onverwacht verbroken.

Je site werkt niet :)


Sorry, ligt blijkbaar aan mijn chrome, via safari werkt het idd.

bartvv

Quote from: RonG on September 29, 2020, 15:51:13
Deze site is niet bereikbaar klankbart.nl

heeft de verbinding onverwacht verbroken.

Je site werkt niet :)

Ehhm? Ik weet niet wat er dan mis gaat. De site werkt hier gewoon op de desktop zowel op Safari als met Chrome, en ook op mijn telefoon in de Samsung browser. In Google Analytics zie ik ook gewoon live bezoekers.


Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

darkrunner

Kan de site ook gewoon bezoeken

HDR-compatibiliteit, geavanceerde PureMotion  frame-interpolatieverwerking 
Kriebels krijg ik ervan vooral het soap opera effect dat deze dingen met zich meebrengen, kan je die dingen ook uitschakelen bij Hdr materiaal?

bartvv

Quote from: darkrunner on September 29, 2020, 16:34:15
Kan de site ook gewoon bezoeken

HDR-compatibiliteit, geavanceerde PureMotion  frame-interpolatieverwerking 
Kriebels krijg ik ervan vooral het soap opera effect dat deze dingen met zich meebrengen, kan je die dingen ook uitschakelen bij Hdr materiaal?

Dat is persoonlijk inderdaad, sommige mensen vinden dit mooier terwijl anderen meer puristisch zijn en dit niet willen.
PureMotion is in stapjes regelbaar en ook helemaal uit te zetten.


Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

sultankat

Quote from: bartvv on September 29, 2020, 15:32:21
Naast de zeer succesvolle UHZ65UST die net een EISA award heeft gekregen  introduceert Optoma er nu een model bij, in witte behuizing. Deze  stijlvolle projector met ultrakorte projectieafstand maakt deel uit van  het CinemaX-assortiment en levert een onvergetelijk beeld in 4K UHD  digitale bioscoopkwaliteit in het comfort van uw eigen huis. 
Lasertechnologie zorgt voor een nauwkeurige, levensechte kleurweergave  met uitgebreide DCI-P3-dekking - perfect voor het recreëren van de  ervaring op een groot scherm thuis.



De CinemaX P2 zit boordevol de nieuwste technologie en functies en biedt  HDR-compatibiliteit, geavanceerde PureMotion  frame-interpolatieverwerking die bewegingsvervaging of beeldtrilling  elimineert, spraakbesturing, streaming-apps en een ingebouwde  mediaspeler.



Vanaf nu uit voorraad leverbaar bij geselecteerde dealers. https://klankbart.nl/particulieren-installateurs/

Meer informatie op: https://klankbart.nl/optoma-cinemax-p2/

Een rechtstreekse link mag alleen wanneer dit een sponsor is. Deze is GEEN sponsor: link verwijderen!
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

Kwabbernoot

Wel aardig van jullie dat jullie hem in de quote wel laat staan.  :pompom:

donaldk

Ik zie alleen een link naar de site van de importeur(?)/Distributeur. Officiele merk/fabrikant link mag toch, ongeacht of dat een sponsor is of niet?

Dit was al een tijdje bekend (US aankondiging? Of was het Virtual IFA/CEDIA?, maar ik kreeg eergisteren ook een aankondiging uit Engeland. Maar die spraakondersteuning werkt toch enkel in drie buitenlanden? Of is dat slechts de Amazon bediening?

bartvv

Quote from: donaldk on September 30, 2020, 23:48:38

Dit was al een tijdje bekend (US aankondiging? Of was het Virtual IFA/CEDIA?, maar ik kreeg eergisteren ook een aankondiging uit Engeland. Maar die spraakondersteuning werkt toch enkel in drie buitenlanden? Of is dat slechts de Amazon bediening?

De introductie in Amerika was al een paar weken eerder inderdaad, maar vanaf deze week in Europa, en dus ook in de Benelux. Ik heb even gewacht met het nieuwsbericht totdat deze echt leverbaar was.
Klopt, spraaksturing in het Nederlands werkt (nog?) niet.


Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

MechanicalAnimal

Quote from: bartvv on September 29, 2020, 15:32:21
Naast de zeer succesvolle UHZ65UST die net een EISA award heeft gekregen  introduceert Optoma er nu een model bij


zet dan dan meteen eens een prijs bij

via google kom ik hier op :

Street Price
    $3,299 (USD)

MSRP
    $5,799 (USD)

iemand al EU of een NLprijs?
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

SpeedyAndré

#11
Is je Google kapot ofzo?
Google meldt vanaf €3100.
Het is een pixelshifter (Texas chip) zoals veel andere Optoma 4K projectors.
Ik hou het bij m'n Uhd51, die werpt z'n licht recht op het scherm en dan haal je de beloofde lumens wel met 106 inch.
Dan is ook geen speciaal scherm extra nodig.
Deze zou tot 120 inch kunnen, ik zocht al naar het verschil met de P1 naast de kleur van de behuizing :)

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

MechanicalAnimal

#12
Quote from: SpeedyAndré on October  1, 2020, 10:57:18
Is je Google kapot ofzo?

nee hoor, was alleen iets benieuwd en dit zo'n beetje de eerste hit (sterker nog, de 2de), gezien die prijs was ik ook al vrij snel niet meer geintresseerd.

vond het zo raar dat iemand met zo'n topic zo'n ding gaat zitten pluggen hierzo, notabene als dealer/verdeler of weetikveel, en dan niet eens ff de moeite neemt voor een adviesprijs neer te pennen.


edit: trouwens, jij linkt een review van die andere en niet van de Cinemax P2

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

SpeedyAndré

Ja verkeerde hit, ik zoek nog steeds de verschillen tussen deze 2  :D
De beloofde lumens is 3000 en bij de vorige 3500.
Ook een lager contrast, er is blijkbaar wat bespaard op onderdelen.
Verder dezelfde behuizing met een ander kleurtje.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

darkrunner

Als het plaatje van een Ultra Short Throw op een Black crystal Alr scherm van rond de 100" beter is dan een Sony 85XH95 dan ga ik voor een Ultra Short Throw

Toch eens werk van maken om zo een Ultra Short Throw één op één te gaan vergelijken met een 85'' tv of een gewone projector zoals een Epson 9400 op een Alr scherm.

MechanicalAnimal

Quote from: darkrunner on October  1, 2020, 11:27:20
Als het plaatje van een Ultra Short Throw op een Black crystal Alr scherm van rond de 100" beter is dan een Sony 85XH95 dan ga ik voor een Ultra Short Throw

Toch eens werk van maken om zo een Ultra Short Throw één op één te gaan vergelijken met een 85'' tv of een gewone projector zoals een Epson 9400 op een Alr scherm.

snap ik, die 15 of meer inch diagonaal ga je wel merken, je zit dan nog steeds zo'n beetje grofweg hetzelfde budget.

en als zo'n TV uitstaat dan is een 65 in huis nog wel te doen maar een 85 wordt een ander verhaal, das een lap zwart als die uitstaat zeg  :D
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

MechanicalAnimal

Quote from: SpeedyAndré on October  1, 2020, 11:20:02
Ja verkeerde hit, ik zoek nog steeds de verschillen tussen deze 2  :D
De beloofde lumens is 3000 en bij de vorige 3500.
Ook een lager contrast, er is blijkbaar wat bespaard op onderdelen.
Verder dezelfde behuizing met een ander kleurtje.


ik zie inderdaad (ik heb nooit naar deze PJ's gekeken) dat de genoemde UHZ65UST dus de eerste versie oftewel de Cinemax P1 is.

lekker duidelijk die dubbele nomenclatuur.

Epson was al niet handig met die verschillende typenummers tussen Eu en US om reviews te vergelijken en dan nu dit  :D
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

darkrunner

Quote from: MechanicalAnimal on October  1, 2020, 11:38:54
snap ik, die 15 of meer inch diagonaal ga je wel merken, je zit dan nog steeds zo'n beetje grofweg hetzelfde budget.

en als zo'n TV uitstaat dan is een 65 in huis nog wel te doen maar een 85 wordt een ander verhaal, das een lap zwart als die uitstaat zeg  :D
Een vast 100'' Alr scherm is ook best indrukwekkend tegen de muur als er niet op geprojecteerd wordt, maar ons stoort het niet de vrouw vind het ook allemaal prima.

85" is bij mij het kantelpunt dat ik een projector wil opgeven voor een tv maar als zo een short throw evengoed of beter dan die Sony 85XH95 kan doen heb je voor ongeveer dezelfde prijs min 15'' beeldgrote meer maar dan wil ik absoluut niet in beeldkwaliteit inboeten, bv een projector als de 9400 zit ik dan weer met de lamp ik reken qua kijkuren min 10uur/dag dan gaat een gewone projector lamp ook niet lang mee

MechanicalAnimal

#18
Quote from: darkrunner on October  1, 2020, 12:15:27
Een vast 100'' Alr scherm is ook best indrukwekkend tegen de muur als er niet op geprojecteerd wordt, maar ons stoort het niet de vrouw vind het ook allemaal prima.

85" is bij mij het kantelpunt dat ik een projector wil opgeven voor een tv maar als zo een short throw evengoed of beter dan die Sony 85XH95 kan doen heb je voor ongeveer dezelfde prijs min 15'' beeldgrote meer maar dan wil ik absoluut niet in beeldkwaliteit inboeten, bv een projector als de 9400 zit ik dan weer met de lamp ik reken qua kijkuren min 10uur/dag dan gaat een gewone projector lamp ook niet lang mee

zeker, maar 100"wit wel ff wat anders dan 85" zwart

ik zag ooit deze...vond ik erg gaaf mits je een beetje industrial/loft stijl kan waarderen

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

MechanicalAnimal

Quote from: darkrunner on October  1, 2020, 12:15:27
ik reken qua kijkuren min 10uur/dag dan gaat een gewone projector lamp ook niet lang mee

10 uur per dag???????????
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

donaldk

Quote from: MechanicalAnimal on October  1, 2020, 11:07:35
nee hoor, was alleen iets benieuwd en dit zo'n beetje de eerste hit (sterker nog, de 2de), gezien die prijs was ik ook al vrij snel niet meer geintresseerd.

vond het zo raar dat iemand met zo'n topic zo'n ding gaat zitten pluggen hierzo, notabene als dealer/verdeler of weetikveel, en dan niet eens ff de moeite neemt voor een adviesprijs neer te pennen.


edit: trouwens, jij linkt een review van die andere en niet van de Cinemax P2

Net als Vivitek uit Hoofddorp komen er slechts UKP adviesprijzen hierheen, echt absurd. Ik heb Vivitek er de afgelopen jaren diverse malen op aangesproken. Optoma aankondigen zijn nu eenmaal van de UK afdeling en niet Van Optoma hier in NL.

MechanicalAnimal

Quote from: donaldk on October  1, 2020, 13:23:44
Net als Vivitek uit Hoofddorp komen er slechts UKP adviesprijzen hierheen, echt absurd. Ik heb Vivitek er de afgelopen jaren diverse malen op aangesproken. Optoma aankondigen zijn nu eenmaal van de UK afdeling en niet Van Optoma hier in NL.

ikheb even doorgebladed op de site van klankbart

*link naar niet sponsor verwijderd - Zymotic*


SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

darkrunner

Quote from: MechanicalAnimal on October  1, 2020, 12:39:16
10 uur per dag???????????
Tv staat hier zo goed als 24/24 aan, bij een projector let je daar wat meer op :)

bartvv

Quote from: MechanicalAnimal on October  1, 2020, 09:42:33

zet dan dan meteen eens een prijs bij

via google kom ik hier op :

Street Price
    $3,299 (USD)

MSRP
    $5,799 (USD)

iemand al EU of een NLprijs?


De Europese prijs is 3099,- inclusief btw, dat staat er wel zo op mijn website.


Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

MechanicalAnimal

Quote from: bartvv on October  1, 2020, 18:34:15
De Europese prijs is 3099,- inclusief btw, dat staat er wel zo op mijn website.

dat heb ik uiteindelijk wel kunnen vinden ja, maar zet dat er gewoon meteen bij joh.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis