Ziggo kijken via app op Smart-TV?

Started by PascalP, September 29, 2020, 12:31:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PascalP

Bij ons thuis dient de TV enkel als een display en gebruiken we geen apps of streaming diensten, TV kijken doen we via de Ziggo Next.
Nu willen mijn ouders op de logeerkamer een TV neerzetten voor eventuele logees (voornamelijk de kids van ons en van mijn zusje ;) ) en moet er dus Nickolodeon gekeken kunnen worden.

Hoe zit dat tegenwoordig met die Ziggo Go app op een (Smart) TV? Werkt dit een beetje als alternatief op de kabel?
Moet wel beetje makkelijk in gebruik zijn en stabiel werken over WiFi gezien er op de beoogde plek enkel een WCD is en geen kabel of LAN aansluiting.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Hanky Panky

Quote from: PascalP on September 29, 2020, 12:31:39
Bij ons thuis dient de TV enkel als een display en gebruiken we geen apps of streaming diensten, TV kijken doen we via de Ziggo Next.
Nu willen mijn ouders op de logeerkamer een TV neerzetten voor eventuele logees (voornamelijk de kids van ons en van mijn zusje ;) ) en moet er dus Nickolodeon gekeken kunnen worden.

Hoe zit dat tegenwoordig met die Ziggo Go app op een (Smart) TV? Werkt dit een beetje als alternatief op de kabel?
Moet wel beetje makkelijk in gebruik zijn en stabiel werken over WiFi gezien er op de beoogde plek enkel een WCD is en geen kabel of LAN aansluiting.

Ziggo Go app werkt prima op een lokale mediaspeler of een smart TV maar je moet wel een ziggo internet aansluiting hebben. Vanaf een andere IP werkt het niet. Vanaf een mobiel device werkt het wel: casten vanaf een ipad naar een chromecast kan wel extern. Wifi streamen gaat prima, je hebt maar 8-11 mbit nodig voor een stream en dat trekken de meeste wifi netwerken wel.

Ik ben net overgegaan naar Ziggo zakelijk met basis TV. Dan krijg je geen settop box zoals de Next maar alleen 'kabel' letterlijk via coax en toegang tot de ziggo go app op mobiele apparaten en op Android TV gebaseerde apparaten zoals mijn Sony TV en mijn Shield TV mediaspelers. Voor die paar uur TV per week is dat zat.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

PascalP

Ja mijn ouders hebben ook gewoon Ziggo thuis dus dat is het probleem niet, neem aan de Ziggo Go bij ieder abonnement erbij zit?
Losse mediaspeler willen we niet, maar ik kan hier thuis natuurlijk wel eens op de Shield testen hoe dit werkt, neem aan dat dit op een Android TV zoals Sony dan gelijk zal zijn?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Hanky Panky

Quote from: PascalP on September 29, 2020, 12:45:39
neem aan de Ziggo Go bij ieder abonnement erbij zit?

Volgens mij wel.

Quote from: PascalP on September 29, 2020, 12:45:39neem aan dat dit op een Android TV zoals Sony dan gelijk zal zijn?

Ja, ik heb het nog niet getest maar mijn 2017 Sony draait op android TV en heeft een identieke look en feel als mijn shield.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

DaMenaCe

Wij hebben een Philips Android tv op onze slaapkamer. Voorheen hadden we een extra mediabox op onze slaapkamer, aangesloten via een netwerkkabel omdat we geen coax hebben. We konden ook niet overstappen op Next omdat een extra ontvanger altijd een COAX kabel nodig heeft.
Sinds Ziggo eindelijk een android tv app heeft uitgebracht, hebben we nu beneden Next en boven in de slaapkamer Ziggo op Android TV. Werkt echt heel erg goed!
Ik begrijp dat het 720P beeld materiaal is, maar in de praktijk merk ik geen verschil tussen Ziggo Android TV en de oude mediabox extra.

Je moet inderdaad wel Ziggo hebben anders werkt het niet.

PascalP

top, bedankt zover heren, denk niet dat de kids er een punt van gaan maken als Paw Patrol in 720p is  :devil:

Enige waar ik op moet letten is dus dat het een Android toestel betreft als ze er eentje kopen  :angel:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Hanky Panky

Quote from: PascalP on September 29, 2020, 13:07:13
Enige waar ik op moet letten is dus dat het een Android toestel betreft als ze er eentje kopen  :angel:

En met Wi-Fi aan boord anders moet je alsnog klooien  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Mokumer45

Volgens mij moet je idd het internet via Ziggo hebben, anders werkt het niet op je Smart TV. Bij mij werkt het iig niet op mijn 4k Smart TV, want ik heb internet via KPN en ik kan de app ZiggoGo niet op mijn TV installeren. Dat schijnt trouwens ook de reden te zijn, waarom ik geen Next box van Ziggo kan gebruiken, ook daar moet je Ziggo voor hebben als netwerk provider.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

_ MarcelloW _

Quote from: Mokumer45 on September 29, 2020, 14:24:56
Volgens mij moet je idd het internet via Ziggo hebben, anders werkt het niet op je Smart TV. Bij mij werkt het iig niet op mijn 4k Smart TV, want ik heb internet via KPN en ik kan de app ZiggoGo niet op mijn TV installeren. Dat schijnt trouwens ook de reden te zijn, waarom ik geen Next box van Ziggo kan gebruiken, ook daar moet je Ziggo voor hebben als netwerk provider.

Je haalt nu een paar dingen door elkaar.

Als je geen ZiggoGo op je tv kunt installeren, kan dat prima aan je TV liggen. Je hebt daarvoor een geschikte mediaspeler nodig (of de app op een smartphone en een Chromecast/ appleTV)
Daarnaast een login van Ziggo (die je wellicht kunt lenen van een vriend)

Voor een ZiggoNext box, of andere hardware van/via Ziggo heb je inderdaad Ziggo als provider nodig.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Mokumer45

@ _MarcelloW_: nee hoor, dat doe ik niet. Ik heb een 4k Sony Smart TV op Android basis, waarop o.a. Play Store aanwezig is. Hieruit div. malen geprobeerd ZiggoGo te installeren, wat dus duidelijk niet werkt. Ook heb ik nog een gewone Sony HDTV staan met daaraan een mediaspeler, die ook op Android draait. Ook daar zit Play Store in het menu en is ZiggoGo ook niet te installeren. Ik heb KPN als netwerk provider en via die provider is niet blijkbaar niet mogelijk om ZiggoGo te downloden/installeren op Sony TV's. Misschien ligt het wel aan de beide Sony's en/of die mediaspeler. Ik heb nl. ZiggoGo wel op mijn smartphone en tablet kunnen installeren via Play Store en die draaien ook op Android. En via Chromecast kan ik dus idd wel ZiggoGo op beide TV's gebruiken vanaf mijn smartphone en tablet. Maar niet elk programma laat zich upsteamen via Chromecast naar de TV's. 
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Hanky Panky

De Ziggo go app is overal te gebruiken mits je een geldige inlog hebt. Draait op een mobiel apparaat en je kunt casten naar een ander scherm.

De app met de naam Ziggo GO TV is alleen te gebruiken met een geldig abbo én alleen via een Ziggo internet aansluiting en draait op Android TV, op een Amazon Firestick en op een Apple TV4 of hoger. 
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Mokumer45

@ Hanky Panky: klopt (bijna) allemaal, alleen laten niet alle programma's zich casten naar de TV. Je kan wel alles op je tablet of smartphone zien.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Hanky Panky

Quote from: Mokumer45 on September 30, 2020, 04:28:00
@ Hanky Panky: klopt (bijna) allemaal, alleen laten niet alle programma's zich casten naar de TV. Je kan wel alles op je tablet of smartphone zien.

Ik heb zo een tijdje Ziggo Formule 1 gekeken via het account van mijn vader  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Roeland

Helaas weer een smerig truukje van Ziggo.
Zodra de android mediaplayer op een ander netwerk zit dan Ziggo, zal hij geen verbinding maken.
Ze beroepen op dat de app binnenshuis alleen mag worden gebruikt.
Er zijn voldoende mensen die geen gebruik willen maken van hun brakke internet dienst en wel een televisie abbo hebben.

https://tweakers.net/nieuws/163576/ziggo-go-android-tv-en-fire-tv-app-zijn-niet-meer-buitenshuis-te-gebruiken.html

Vraag me af of dit wettelijk mag.

Hanky Panky

Quote from: Roeland on October  1, 2020, 09:59:43
Helaas weer een smerig truukje van Ziggo.
Zodra de android mediaplayer op een ander netwerk zit dan Ziggo, zal hij geen verbinding maken.
Ze beroepen op dat de app binnenshuis alleen mag worden gebruikt.
Er zijn voldoende mensen die geen gebruik willen maken van hun brakke internet dienst en wel een televisie abbo hebben.

https://tweakers.net/nieuws/163576/ziggo-go-android-tv-en-fire-tv-app-zijn-niet-meer-buitenshuis-te-gebruiken.html

Vraag me af of dit wettelijk mag.

Beetje flauwekul hoor wat je nu roept.

Je kunt zelf kiezen wat je wilt: een kale ziggo kabel aansluiting zonder internet, internet met basis kabel tv (krijg je beide apps gratis bij) of Ziggo alles-in-1 afnemen met TV via een settopbox.

En ik denk dat misbruik inperken zeker mag. Waarom zouden ze misbruik faciliteren?

Je hebt geen ziggo internet maar wil wel gebruik maken van gratis TV in HD kijken? Nou, dikke pech.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

ajbeefde

#16
Quote from: Roeland on October  1, 2020, 09:59:43


Vraag me af of dit wettelijk mag.

Wat denk je zelf ?

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Roeland

Quote from: Hanky Panky on October  1, 2020, 10:23:59
Beetje flauwekul hoor wat je nu roept.

Je hebt geen ziggo internet maar wil wel gebruik maken van gratis TV in HD kijken? Nou, dikke pech.

Dit is ook flinke flauwekul wat jij roept.

Al jaren UPC klant over de kabel.
Wordt er geen analoog meer aangeboden.
Wordt je geforceerd over te gaan van analoog naar digitaal op al je aansluitpunten.
Moet je per aansluitpunt doen met een gehuurde Pace DCR-7111
Betaal je voor een digitaal abbo en met de ondersteuning voor Ziggo go, maar kun je het niet gebruiken voor je android media boxen.

Krijg je van een forum lid naar je hoofd gesmeten dat je ergens gratis gebruik wil maken.....
Ben kennelijk de uitzondering die wel betaald, maar niet de vruchten mag plukken.

Het is helemaal niet moeilijk om Mac adressen te koppelen aan een account, zodat betalende klanten niet gedwongen worden op extra ontvangers te laten huren die minder gebruiksvriendelijk zijn en mindere audio weergave hebben.

mijn conclusie; Helaas weer een smerig truukje van Ziggo.

Roeland

Quote from: ajbeefde on October  1, 2020, 10:31:05
Wat denk je zelf ?

Koppelverkoop

KPN is daar al meerdere malen op aangesproken omdat zij marktleider waren.


ajbeefde

Quote from: Roeland on October  1, 2020, 12:46:14
Koppelverkoop

KPN is daar al meerdere malen op aangesproken omdat zij marktleider waren.

Zou ik als ik jou was snel Kassa of Opgelicht of iets dergelijks in de arm nemen......  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Roeland

Quote from: ajbeefde on October  1, 2020, 12:50:17
Zou ik als ik jou was snel Kassa of Opgelicht of iets dergelijks in de arm nemen......  ;)

Ja dat werkt.....

Als je in NL daadwerkelijk opgelicht of bestolen wordt; is het slachtoffer altijd het slachtoffer en blijft het slachtoffer.

Ik heb er nu al spijt van dat ik iets post in dit forum.
De 1 maakt je uit voor ...  en de andere gaat je trollen

Hanky Panky

Quote from: Roeland on October  1, 2020, 12:41:53
Dit is ook flinke flauwekul wat jij roept.

Al jaren UPC klant over de kabel.
Wordt er geen analoog meer aangeboden.
Wordt je geforceerd over te gaan van analoog naar digitaal op al je aansluitpunten.
Moet je per aansluitpunt doen met een gehuurde Pace DCR-7111
Betaal je voor een digitaal abbo en met de ondersteuning voor Ziggo go, maar kun je het niet gebruiken voor je android media boxen.

Krijg je van een forum lid naar je hoofd gesmeten dat je ergens gratis gebruik wil maken.....
Ben kennelijk de uitzondering die wel betaald, maar niet de vruchten mag plukken.

Het is helemaal niet moeilijk om Mac adressen te koppelen aan een account, zodat betalende klanten niet gedwongen worden op extra ontvangers te laten huren die minder gebruiksvriendelijk zijn en mindere audio weergave hebben.

mijn conclusie; Helaas weer een smerig truukje van Ziggo.

Je hebt geen internet van ziggo. En daar houdt het dan al op.

Als je graag iets anders wilt: het stikt van de aanbieders.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

DaMenaCe

Niemand wordt verplicht om Ziggo te gebruiken op een Smart TV. Je kunt altijd een extra decoder plaatsen als je echt geen internet van Ziggo wilt.

quattronl

Quote from: Roeland on October  1, 2020, 12:41:53
Al jaren UPC klant over de kabel.
Wordt er geen analoog meer aangeboden.
Wordt je geforceerd over te gaan van analoog naar digitaal op al je aansluitpunten.
Moet je per aansluitpunt doen met een gehuurde Pace DCR-7111
Betaal je voor een digitaal abbo en met de ondersteuning voor Ziggo go, maar kun je het niet gebruiken voor je android media boxen.

Krijg je van een forum lid naar je hoofd gesmeten dat je ergens gratis gebruik wil maken.....
Ben kennelijk de uitzondering die wel betaald, maar niet de vruchten mag plukken.

Het is helemaal niet moeilijk om Mac adressen te koppelen aan een account, zodat betalende klanten niet gedwongen worden op extra ontvangers te laten huren die minder gebruiksvriendelijk zijn en mindere audio weergave hebben.

mijn conclusie; Helaas weer een smerig truukje van Ziggo.
Misschien snap ik jouw situatie verkeerd maar ik heb 'analoge' tv van Ziggo, samen met het meest basic 3-in-1 pakket.
Ik heb geen setop-box oid voor de tv, gewoon de kale coax kabel achterin de tv geprikt.
Omdat mijn tv een DVB-C tuner heeft (hebben de meeste recente tv's wel) kan ie de digitale kanalen eruit halen en heb ik gewoon digitale (HD) tv.
Ik kijk dus NL 1, 2, 3, Ziggo Sport HD (F1) e.d. allemaal in HD.
Dat staat dus los van welke internetprovider je hebt.

Op mijn Pana tv uit 2019 draait WebOS en dat snapt de Ziggo app niet.
Mijn Zappiti mediaplayer heeft een oudere Android versie dus daar draait ook geen Ziggo app op.
Ik doe het dan dus maar met de good old coax kabel  ;D
Wellicht werkt dat bij jou ook.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

KillerbeeNL

Quote from: quattronl on October  1, 2020, 15:53:12
Misschien snap ik jouw situatie verkeerd maar ik heb 'analoge' tv van Ziggo, samen met het meest basic 3-in-1 pakket.
Ik heb geen setop-box oid voor de tv, gewoon de kale coax kabel achterin de tv geprikt.
Omdat mijn tv een DVB-C tuner heeft (hebben de meeste recente tv's wel) kan ie de digitale kanalen eruit halen en heb ik gewoon digitale (HD) tv.
Ik kijk dus NL 1, 2, 3, Ziggo Sport HD (F1) e.d. allemaal in HD.
Dat staat dus los van welke internetprovider je hebt.

Op mijn Pana tv uit 2019 draait WebOS en dat snapt de Ziggo app niet.
Mijn Zappiti mediaplayer heeft een oudere Android versie dus daar draait ook geen Ziggo app op.
Ik doe het dan dus maar met de good old coax kabel  ;D
Wellicht werkt dat bij jou ook.
Amen ,scheeld me een hoop tik werk [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)