Goede HDMI 4k kabel gezocht.

Started by Hanky Panky, January 11, 2021, 21:07:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hanky Panky

Heeft iemand nog een tip voor een goede hdmi kabel die minimaal aan de 2.0a specs voldoet?

De kabel moet ongeveer 4,5 meter zijn maar alles tussen de 4,5 en de 5 meter is prima. Ik heb nu 3 meter kabels maar als ik de tv aan de muurbeugel ga hangen binnenkort kom ik kabellengte te kort als ik de kabels netjes wegwerk. Ik wilde eigenlijk een RU connected kabel maar dat is 3 of 7.5 meter. De 5 meter versies zijn al een tijdje niet leverbaar.

Budget max € 100 maar minder is uiteraard geen probleem  8)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Dirk

forumsponsor Werner (Home@the movies) heeft normaal glasvezel-HDMI in huis vanaf 6m lengte, mits hij ze voorradig heeft natuurlijk, want ik heb het idee dat veel leveranciers momenteel door hun voorraden heen zitten.
volgens z'n website kost die 6m 75€.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

ppeter

JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Hanky Panky

#3
Thanx voor de input. Ik heb vandaag een soort van huismerk kabel bij de oosterburen besteld die eigenlijk alleen maar 5 sterren kreeg. 2 voor €31 is het proberen waard. Als het niet goed gaat kan ik ze altijd nog boven inzetten en alsnog een smak geld uitgeven voor de huiskamer setup  :)

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

ppeter

Dit is wel een waanzinnige deal, 2 voor de prijs van 1! 😑
Toch echt bizar die prijsverschillen van die kabels, of zit er gewoon veel marge op bij bepaalde merken?
Ook bij Audioquest, zie je de verschillende reeksen de prijs gewoon verdubbelen?
Ik snap er niets van, en geloofwaardig is het allemaal niet?

Hoeveel geld mag/moet je nu eigenlijk betalen voor een goede HDMI kabel, of zijn de goedkope echt wel brol?
Wie kan hier nu eens echt een eerlijk en objectief antwoord op geven?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Hanky Panky

Ik ga het eens proberen. Ik heb wel met de shield tv ervaringen met Audioquest. Die gaf na een jaartje of 2 elke keer handshake problemen. Shield resetten en door tot ik ook elke keer de tv en receiver moest rebooten.

RUconnected kabel tussen de shield en de receiver en nul problemen.

Maar goed, RU heeft de 5 meter versies niet in voorraad en €185 uitgeven voor hun 7.5m met glasvezel gaat me te ver.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

angelo41

Quote from: Hanky Panky on January 13, 2021, 21:29:15
Ik ga het eens proberen. Ik heb wel met de shield tv ervaringen met Audioquest. Die gaf na een jaartje of 2 elke keer handshake problemen. Shield resetten en door tot ik ook elke keer de tv en receiver moest rebooten.

RUconnected kabel tussen de shield en de receiver en nul problemen.

Maar goed, RU heeft de 5 meter versies niet in voorraad en €185 uitgeven voor hun 7.5m met glasvezel gaat me te ver.
Had hier deze week ook een nieuwe 7.5m kabel nodig.
Normaal koop ik ze al bij ru, Maar zoals je zegt 184 euro.
Op aanraden hier van paar forumleden een 10m atzebe fiber gekocht voor 60 euro. En deze werkt perfect ook.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


Marcel.B

Sinds het 4K gebeuren heb ik op basis van tweakers reviews en forum reacties de Sharkoon  HDMI kabels aangeschaft die geschikt zijn voor 4K HDR en die zijn goedkoop en werken perfect.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

HarrieA

Moeten we inmiddels ook niet langzaamaan op zoek
naar goede 8k HDMI kabels?

Die kabel, die misschien verborgen achter plint of plafond ligt, moet toch jaren probleemloos werken.

Toni71

Dit is ook mijn insteek met een nieuwe kabel voor de zolder. Een 8k kabel.

Als ik nu een 8k kabel zou kopen, zou ik er wel een kopen met Hdmi 2.1 certificering. Dan weet je zeker dat hij werkt.
Zodra er hier meer van te verkrijgen zijn, zal de prijs ook goedkoper zijn.


Hanky Panky

Quote from: HarrieA on January 14, 2021, 10:25:41
Moeten we inmiddels ook niet langzaamaan op zoek
naar goede 8k HDMI kabels?

Die kabel, die misschien verborgen achter plint of plafond ligt, moet toch jaren probleemloos werken.

Technisch vooruitlopen op de zaken doe ik al een hele tijd niet meer. Toen ik een jaar of 18 geleden Cat 6 kabel in mijn nieuwe woning trok waren er al bijdehandjes die vroegen of de bandbreedte wel genoeg was voor de toekomst want we zouden tering-giga-turbo snelheden krijgen in de toekomst  :hmmm:. 4 jaar terug dezelfde rol opgemaakt in mijn nieuwe woning  ;)

Al mijn AV-kabels liggen in losse of afneembare gootjes. Als mijn leidinggevende het idee krijg dat de TV ineens aan de andere kant van de woonkamer moet komen dan is dat zo geregeld  :D

Als de kosten van een 8K kabel te overzien zijn én je bent aan een andere kabel toe kun je het overwegen natuurlijk. Ik heb geen projector waar kabels naar toe lopen dus ik ben na aanschaf van een nieuwe TV zo klaar met het omprikken van een paar kabels.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

KillerbeeNL



Quote from: Hanky Panky on January 14, 2021, 11:59:50

Al mijn AV-kabels liggen in losse of afneembare gootjes. Als mijn leidinggevende het idee krijg dat de TV ineens aan de andere kant van de woonkamer moet komen dan is dat zo geregeld  :D


Leidinggevende....[emoji1787][emoji1787][emoji1787]

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

palmspar

#12
Quote from: ppeter on January 13, 2021, 21:10:47
Dit is wel een waanzinnige deal, 2 voor de prijs van 1! 😑
Toch echt bizar die prijsverschillen van die kabels, of zit er gewoon veel marge op bij bepaalde merken?
Ook bij Audioquest, zie je de verschillende reeksen de prijs gewoon verdubbelen?
Ik snap er niets van, en geloofwaardig is het allemaal niet?

Hoeveel geld mag/moet je nu eigenlijk betalen voor een goede HDMI kabel, of zijn de goedkope echt wel brol?
Wie kan hier nu eens echt een eerlijk en objectief antwoord op geven?

Ik heb een club 3d hdmi 2.1 kabel die werkt perfect, er kan 4k 10 bit@120hz met hdr doorheen.
Dat gebruikt 41gbps de max van hdmi 2.1 is 48gbps
De kabel kost 20 euro en is 2 meter lang, gebruik hem om de pc op een lg cx oled aan te sluiten.

RHK

Je kan RU Connected en mailen of het op maat kan?
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575 *Klipsch RP-260F* Klipsch RP-504C * Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Hepta Expression* Antimode 8033 SII*
LG Oled 65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected* Next box.

Hanky Panky

#14
Quote from: RHK on January 20, 2021, 13:33:46
Je kan RU Connected en mailen of het op maat kan?

Ik heb een paar maand geleden al gemaild met ze over de levertijden van de 5 meter versies. Dat was destijds: geen idee wanneer. Op de website is in de tussentijd geen wijziging geweest.

Maar inmiddels is de Amazon kabel binnen en heb ik mijn set aangesloten. Beeld is als vanouds, HDR gaat goed. Even een tijdje letterlijk bekijken hoe het gaat  :smile:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575 *Klipsch RP-260F* Klipsch RP-504C * Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Hepta Expression* Antimode 8033 SII*
LG Oled 65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected* Next box.