Idd Maarten, dat zichtbare stuk interne bracing is niet zo mooi om te zien, goed idee deze niet te ver door te laten lopen en heeft idd ook niet veel nut meer.
Voordeel van die middelste interne bracing is dat je de binnenpanelen van de vouwen ook halverwege aan elkaar verbind en versterkt. Dat was mijn bedoeling dan ook hiermee.
Wat bedoel je precies met 2 of 3 smalle geleiders?
nicely done

Slim ook om die 2de plank mee te nemen, wil je nog verder gaan en ook de eerste plank van de "hoorn"/"vouw" mee te pakken? Dat is weliswaar een heel kort plankje maar als je toch bezig bent......

of voorzie je daar geen winst/effect?
@ 2 smalle geleiders
Beetje verkeerde woordkeuze, ik bedoel eigenlijk dat je niet 1 rode brace plaatst maar 2 of 3 smallere naast elkaar.
Je creert dan 3 tunnels (of meer naarmate je planken bijvoegt) ipv 1 of 2 grotere tunnels waar de airflow doorheen gaat.
Maar ik denk dat dat in deze niet zoveel zodern aan de ddijk zet. Zowel qua constructie niet als het verminderen van turbulentie in de airflow.
soms zie je wel eens buizen gebruikt worden, soort rietjes-effet, om turbulentie uit de airflow te halen en een wat meer laminaire flow te bewerkstelligen.
PMC doet dat bijv in hun TL, het uiteinde is voorzien van een soort rooster met spoilers/lamellen om die turbulentie eruit te halen.
Ik kan me helaas alleen niet goed een voorstelling maken, wat nog wel zin heeft en wat niet.