Classic Front Speakers DUAL-208 met Fostex FE208EZ & T90A

Started by hondasnl, September 25, 2020, 20:29:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HJ

Quote from: hondasnl on December 13, 2020, 14:26:31
En hier schoon gedraaid.
Netjes.
Heerlijk bankie.
Grappig, ik heb exact dezelfde. De freeskop heb ik weggedaan, gebruikte ik nooit.

hondasnl

Met vriendelijke groeten,

MdB Hondasnl

mijkie

Quote from: hondasnl on December 19, 2020, 11:24:44
En ze zijn definitief klaar.
Nette degelijke zware kisten gewoorden.

Mooi hoor, erg netjes gemaakt !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

jbls2600


hondasnl

#304
Quote from: hans. on December 19, 2020, 11:39:29
Grappig, ik heb exact dezelfde. De freeskop heb ik weggedaan, gebruikte ik nooit.

Waarom heb je je kop nu eigenlijk weggedaan?
Omdat je niet spoort?  :D
Nogmaals zonde! Ik heb er nogal wat mee gefreesd.
Het is een zeer nette bank / combi wat bij elkaar hoort.
Met vriendelijke groeten,

MdB Hondasnl

hondasnl

Quote from: hondasnl on December 13, 2020, 12:03:33
Iedereen heeft wel eens pech Menno.
Ik heb de 2i, mooi ding, goed geluid.

Ben tot nu toe zeer te spreken over de Bluesound Node 2i.
Relatief snel opgestart in vergelijking met de Heos Link.
Nog niet in rook op gegaan.
Super geluid.
Speelt alles.

Met vriendelijke groeten,

MdB Hondasnl

Tabcam

Quote from: hondasnl on December 19, 2020, 11:24:44
En ze zijn definitief klaar.
Nette degelijke zware kisten gewoorden.
En, hoe is het geluid? Of is de vergelijking lastig omdat je meerdere componenten hebt vervangen? Las dat je ook sinds kort een BlueSound Node 2i gebruikt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

hondasnl

Quote from: TabCam on December 19, 2020, 23:48:58
En, hoe is het geluid? Of is de vergelijking lastig omdat je meerdere componenten hebt vervangen? Las dat je ook sinds kort een BlueSound Node 2i gebruikt.
Ipv de 206 de duurdere 208 ingezet. Veel meer detail en laag. De T90A toegevoegd voor extra detail in het hoog met de condensator die daarvoor voorgeschreven is. Mooi open midden veel detail in het hoog. Het laag mocht van mij wat dieper. Maar ondanks dat een hele nette combi voor ook buizenliefhebbers. [emoji1360]

Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk

Met vriendelijke groeten,

MdB Hondasnl

HJ

Quote from: hondasnl on December 19, 2020, 19:15:14
Waarom heb je je kop nu eigenlijk weggedaan?
Omdat je niet spoort?  :D
Nogmaals zonde! Ik heb er nogal wat mee gefreesd.
Het is een zeer nette bank / combi wat bij elkaar hoort.
Lag werkloos. Mc1 is de kleinste emco, wel mooi apparaat, zeker voor thuis.
Je maakt mooi spul.

hondasnl

Quote from: hans. on December 23, 2020, 17:20:25
Lag werkloos. Mc1 is de kleinste emco, wel mooi apparaat, zeker voor thuis.
Je maakt mooi spul.

Veel gemaakt vroeger op deze Compact 5. Heeft ook met geluid te maken, post ik later nog wel eens hier. Net bankje.
Met vriendelijke groeten,

MdB Hondasnl

Anonamemouse

Quote from: hondasnl on December 19, 2020, 20:18:42
Ben tot nu toe zeer te spreken over de Bluesound Node 2i.
Relatief snel opgestart in vergelijking met de Heos Link.
Nog niet in rook op gegaan.
Super geluid.
Speelt alles.
Ik heb hem ongeveer 4 jaar gehad, de laatste maanden deed hij soms rare dingen. Spontaan in stand by gaan, albums halverwege gewoon afkappen, enzovoorts. Na een update duurde alles ineens ontzettend lang.
Ik moest hem een keer van de stroom afhalen vanwege een set up verandering van mijn stereo, hij deed het daarna nog een uurtje en toen ineens rook... Er bleken een paar condensatoren van misschien 25 cent per stuk overleden te zijn, zonder dat de zekering eruit was geklapt.
An annoying noise annoys an oister

hondasnl

Quote from: Anonamemouse on December 25, 2020, 13:22:37
Ik heb hem ongeveer 4 jaar gehad, de laatste maanden deed hij soms rare dingen. Spontaan in stand by gaan, albums halverwege gewoon afkappen, enzovoorts. Na een update duurde alles ineens ontzettend lang.
Ik moest hem een keer van de stroom afhalen vanwege een set up verandering van mijn stereo, hij deed het daarna nog een uurtje en toen ineens rook... Er bleken een paar condensatoren van misschien 25 cent per stuk overleden te zijn, zonder dat de zekering eruit was geklapt.
Dat is idd balen. Het blijft allemaal electronica. Ben benieuwd hoelang hij het hier blijft doen. Zowel de Heos als de Bluesound bedien ik met een dubbelpolige snoerschakelaar. Heb het er niet zo op dat apparatuur stanby staat. Koop bijv ook enkel versterkers die je gewoon met een echte harde powerknop kan aan- of uitschakelen. Maar helaas kan dat niet bij alle apparaten. Daar haal ik dan ook vaak gewoon de stekker [emoji366] eruit en zeker als ik een tijdje van huis ben.

Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk

Met vriendelijke groeten,

MdB Hondasnl

hondasnl



Quote from: hondasnl on December 25, 2020, 14:22:53
Dat is idd balen. Het blijft allemaal electronica. Ben benieuwd hoelang hij het hier blijft doen. Zowel de Heos als de Bluesound bedien ik met een dubbelpolige snoerschakelaar. Heb het er niet zo op dat apparatuur stanby staat. Koop bijv ook enkel versterkers die je gewoon met een echte harde powerknop kan aan- of uitschakelen. Maar helaas kan dat niet bij alle apparaten. Daar haal ik dan ook vaak gewoon de stekker [emoji366] eruit en zeker als ik een tijdje van huis ben.

Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk



Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk

Met vriendelijke groeten,

MdB Hondasnl

hondasnl

#313
Hier nog de as-built van de Dual's.
Uiteindelijk uitgevoerd met de FE208EZ's.

Open en eerlijke speaker.

Met vriendelijke groeten,

MdB Hondasnl