Classic Front Speakers DUAL-208 met Fostex FE208EZ & T90A

Started by hondasnl, September 25, 2020, 20:29:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hondasnl

Hier een bouwverslag van een hele leuke klassieker.
Nooit gehoord maar was eens benieuwd.
Drivers reeds in bezit via ebay.
Gaat dienst doen als hoofd set.
Bronnen: Fostex en Humble Hifi.
Met vriendelijke groeten,

MdB Hondasnl

Tabcam

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

hondasnl

Wel erg stilletjes hier in vergelijking met het ZBAF.  ???
Met vriendelijke groeten,

MdB Hondasnl

chansig


Blaffen dat het daar niet erg leuk was en nu grommen dat het hier wel wat stil is.

:D

Gr. Hans



Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

hondasnl

#5
Woof woof. Tja mij maakt het geen ene reet uit hoor. Graag of niet.
Met vriendelijke groeten,

MdB Hondasnl

hondasnl

Met vriendelijke groeten,

MdB Hondasnl

chansig

Ik begin een beetje te snappen wat er een gebeurd is op het andere forum.  :D

Maar je maakt mooie spullen...dus laat je niet kisten of je post afhangen van of het stil is of niet.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

chansig

Quote from: hondasnl on September 27, 2020, 14:33:06
Hansje uit Dordt?  :thumbs-up:

Nee joh...hoe dichter bij Dordt hoe rotter het wordt.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

hondasnl

Quote from: chansig on September 27, 2020, 14:34:12
Ik begin een beetje te snappen wat er een gebeurd is op het andere forum.  :D

Maar je maakt mooie spullen...dus laat je niet kisten of je post afhangen van of het stil is of niet.

Gr. Hans

En nu in het Nederlands en nuchter.  ::)
Met vriendelijke groeten,

MdB Hondasnl

chansig

Laat de plaatjes maar komen!!!!!

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

hondasnl

Met vriendelijke groeten,

MdB Hondasnl

hondasnl

Met vriendelijke groeten,

MdB Hondasnl

Contour

Laat je niet uit de tent lokken, voor je het weet heb je een ban aan je broek, moderators zijn hier redelijk streng.

Pinda13

Super mooi idd! Erg benieuwd hoe het uiteindelijk wordt. Wat is het verschil met de solo-206 alleen de supertweeter? Kan helaas de dual-206 niet terug vinden, alleen dus de solo versie. Ben benieuwd wat je als filter gaat gebruiken.
" no loss of fine detail "

Leeuwarden

 :clapping: Tijd voor bier en chips! Let the games begin!  :pompom:

DS23MAN


Contour

Haha, ds23man ook hier! Chansig gaat nog wat meemaken!

hondasnl

Quote from: Contour on September 27, 2020, 17:32:06
Laat je niet uit de tent lokken, voor je het weet heb je een ban aan je broek, moderators zijn hier redelijk streng.

Moet ik nu bang worden?

:pompom: het team is weer compleet  :pompom:
Met vriendelijke groeten,

MdB Hondasnl

Pinda13

#19
Quote from: Pinda13 on September 27, 2020, 18:25:32
Super mooi idd! Erg benieuwd hoe het uiteindelijk wordt. Wat is het verschil met de solo-206 alleen de supertweeter? Kan helaas de dual-206 niet terug vinden, alleen dus de solo versie. Ben benieuwd wat je als filter gaat gebruiken.

Waarom trouwens voor een fe206en gegaan en niet nieuwere fe208ez bijv? Geef eens wat meer info, je wacht nu alleen op op commentaar lijkt het. Ga je verdere demping nog uitvoeren van de kast of bijv de unit nog dempen met loodbitumen zoals vele aangeven of juist niet?
" no loss of fine detail "

hondasnl

#20
Ik wacht idd op nuttige vragen.
Verder doe ik gewoon m'n ding.

Omdat ik, zoals eerder vermeld, een klassieker wil gaan bouwen.
En de FE206 vind ik er dan ook lekker klassiek uitzien.
De kooi is idd wat blikkerig maar als deze in kast is geschroefd dan zal dat nagenoeg verdwenen zijn.
De achterzijde van de kooi beplakken met foamtape zal dan afdoende zijn.
Magneet beplakken met dempingsmateriaal hoeft volgens mij niet als je al het paneel direct achter de driver voorziet van dempingsmateriaal.
Er word dan ook maar aan 1 zijde van de gevouwen hoorn dempingsmateriaal aangebracht,maar wel aan beide zijden.
Laagpolig tapijt en direct achter de driver 30mm Pritex.

Filters conform origineel ontwerp(en).
Dus voor de FE -> Tonyen voor de T -> Fostex.
Met vriendelijke groeten,

MdB Hondasnl

fluissie

#21
Wat moeten we vragen dan .....? (En dit zullen dan vooral de stereo aanhangers zijn )
bouwen doe je toch wel anders had je dit topic niet aangemaakt om het te showen

Ik denk dat het hier wat meer HT georiënteerd is vandaar de stilte , plus bovenstaand

Quote from: Contour on September 27, 2020, 19:35:08
Haha, ds23man ook hier! Chansig gaat nog wat meemaken!

Geloof niet dat onze hans snel onder de indruk zal zijn van een knutsel clubje  :tongue2:


Pinda13

Quote from: hondasnl on September 28, 2020, 05:59:48
Ik wacht idd op nuttige vragen.
Verder doe ik gewoon m'n ding.

Omdat ik, zoals eerder vermeld, een klassieker wil gaan bouwen.
En de FE206 vind ik er dan ook lekker klassiek uitzien.
De kooi is idd wat blikkerig maar als deze in kast is geschroefd dan zal dat nagenoeg verdwenen zijn.
De achterzijde van de kooi beplakken met foamtape zal dan afdoende zijn.
Magneet beplakken met dempingsmateriaal hoeft volgens mij niet als je al het paneel direct achter de driver voorziet van dempingsmateriaal.
Er word dan ook maar aan 1 zijde van de gevouwen hoorn dempingsmateriaal aangebracht,maar wel aan beide zijden.
Laagpolig tapijt en direct achter de driver 30mm Pritex.

Filters conform origineel ontwerp(en).
Dus voor de FE -> Tonyen voor de T -> Fostex.

Aha helder, je gebruikt ook iets anders ontwerp dan de originele fostex build. Ik begreep al dat deze van tony g is inderdaad. Erg benieuwd hoe dit klinkt, leuk.
Verder filters is dus main unit geen en voor de supertweeter kleine cap in serie zal je bedoelen? Geen poespas, less is more, ik hou dr van.
Lastige van deze kasten blijkt wel dat demping de ''smaak'' weer kan geven van de luisteraar. Er is hier geen goed of fout, teveel of te weinig dempin, dat lijkt me lastig..
" no loss of fine detail "

MechanicalAnimal

Hey Marcus, wat leuk je hier te zien  :pompom:

Jouw projecten, je Overhaulin', je compromisloze OakLoOdin mastodonten en de Odin's om maar wat te noemen waren, onder andere, mijn inspiratie om het diepe in te springen met de Galactica's.

Je tekenskills voorspellen weer een leuk bouwtopic, ik ga het volgen in elk geval  :popcorn:

succes met de bouw  :worship:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

i2Paq

Ik vindt dergelijke zelf-bouw topics altijd erg leuk om te volgen.

Juist omdat ik enkel Stereo luister en klassieke / afwijkende bouwstijlen prefereer boven de strakke, in zwart pianolak uitgevoerde, hedendaagse eenhapscrackers.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70