De AB voor de Bluesound Node 2 en latere modellen

Started by Bertus69, January 1, 2022, 15:45:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bertus69

Er zullen beslist meerdere eigenaren hier zijn van zo'n streamer, nu ben ik flink rugpatiënt en mijn Node 2 staat in mijn lage audiomeubel. Het rare van dit apparaat is eigenlijk dat je hem (na afsluiten van de app) gewoon aan kunt laten staan, dat noemen ze dan bij Bluesound "stand-by". Maar in die stand trekt het apparaatje 5W p/uur. Als je dat even over een jaar uitrekent is dat belachelijk veel om alleen in "stand-by" te staan. Je kunt hem ook in een "diepe stand-by of slaapstand" zetten maar dan moet je bovenop het scherm het play/pauze touch icoon 5 seconden bedekken met je vinger.

Als je geen las het van je rug hebt, lijkt dat peanuts maar geloof me, voor mij is dat niet zo. Nu zag ik onlangs dat er een remote is voor o.a. de Node 2. Ik zie hier een aan/uitknop op zitten maar niemand schrijft iets over de werking van die knop.

Zijn er hier Node 2 o.i.d. bezitters die ook reeds in bezit zijn van de bijhorende remote en werkt die aan/uitknop op de AB?

Ik hoor het graag, alvast bedankt.
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

WilcoL

Ik heb geen ervaring met de Node, maar als ik je verhaal zo lees lijkt het me ook een optie om een "aan/uit"-schakelaar tussen de voedingsschakelaar te plaatsen die simpelweg wél op een goed te bereiken plaats ligt...

Of denk ik te makkelijk?



Verstuurd vanaf mijn SM-A526B met Tapatalk

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

PatrickP

Je kunt toch elke afstandbediening gebruiken die je wil bij de Node? Je moet alleen de Node de signalen leren.
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

Xander32

Als dat zo is; zag ik bij jou geen Harmony afstandsbediening liggen Bert? Dan zou je die ook moeten kunnen programmeren 🤔

Quote from: PatrickP on January  1, 2022, 16:03:29
Je kunt toch elke afstandbediening gebruiken die je wil bij de Node? Je moet alleen de Node de signalen leren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

PatrickP

Dat is eigenlijk weer ingewikkeld, want dan moet je de Harmony eerst een andere afstandsbediening leren!  :wacko:

Ik gebruik een oude TV afstandsbediening ervoor.
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

Bertus69

Schakelaar wordt hem niet want hij staat best diep in het meubel. Idd Robert, er lag bij mij een Logitech AB, ik heb daar toentertijd een willekeurig cd-speler in geprogrammeerd maar dat is meer voor vooruit en terug zappen. Ik denk dat de aan/uit knop daar niet werkt.

Maar omdat de RC-1 specifiek voor de Node is vroeg ik het me af omdat ik het namelijk nergens lees?
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

HJ2

Ben je er dan niet met een klik-aan klik-uit of Philips Hue stekker oid?
Al weet ik niet hoeveel die op stand-by gebruikt...  :dry:
If you always do what you always did, you always get what you always got...

Xander32

... wat verbruikt een Node in standbye, hoeveel euries zijn dat? De afstandsbediening kost al zeven tientjes, komen nog batterijen bij ...

Quote from: HJ2 on January  1, 2022, 16:48:02
Ben je er dan niet met een klik-aan klik-uit of Philips Hue stekker oid?
Al weet ik niet hoeveel die op stand-by gebruikt...  :dry:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bertus69

Net geprobeerd, werkt niet meer op mijn oude Harmony One, te oud, kent ook de Node 2 niet. Kan hem opdrachten leren maar dan via de orignele AB en die zit er niet bij dus de Harmony wordt niets. Is zowiezo verouderd, enige wat hij nog kan aansturen is versterker/cd-speler maar die gebruik ik niet meer. Overige apparaten zijn allemaal vervangen en slimmer geworden dan de oude Logitech.
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Matthijs1973

met de RC1 remotecontrol zet je de Node2 ook in Energy Saving Standby, vergelijkbaar met de app. Net nog even getest op zolder  ;)

Bluesound Players have the following standby modes:

Energy Saving Standby (default, automatic), power consumption less than 6W –

When Generation 2 and later Players are idle for more than 15 minutes, they enter Power Save mode to conserve energy. However, the Players remain available on the network, responsive to App commands and resume playback immediately. The Energy Saving standby method is recommended and automatically initiated.

Vacation Mode Standby (not recommended), power consumption less than 0.5W –

Enable – Press the PLAY/PAUSE* button for 5 seconds.
Disable – Press the PLAY/PAUSE* button again.
We do not recommend using this option frequently. When enabled, all network activity of the Player ceases making it unavailable in the App. When disabled, it takes more time – to boot, initiate IP handshakes with other network devices, and resume playback.
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

Bertus69

Tja......dat is nu net de stand die ik bedoel, de vacationmodus met minder dan 0.5W. De zogenaamde handshake is zo gemaakt. Als ik op mijn laptop de app opstart en hij naar een actieve "Node" zoekt, loop ik even naar het audiomeubel en tik even op het display, als ik weer bij mijn laptop terug ben heeft hij de Node al gevonden, dus dat gaat bijzonder snel.

Om even op je vraag terug te komen wat het scheelt Robert, is niet geheel nauwkeurig want je moet de gespeelde uren er aftrekken, dan krijg je een verschil van 4,5W p/uur x 24 x 365 x 7 = grofweg 275 kWh x € 0.24 = 66 euro. Tja dat is minder dan de afstandsbediening dan aanlaten staan  ???
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Kwabbernoot

De Node 2 kan toch AB signalen leren? Kun je daar dan niet een knop op je Marantz AB voor gebruiken die je toch niet gebruikt en die verder ook niet jouw Marantz iets laat doen wat je niet wilt?

Groeten...

scoc

#12
Ik zal waarschijnlijk wel iets fout begrijpen maar bij 5w verbruik in standby heb je 44kwh verbruik als deze 24/7/365 aanstaat. Gerekend aan 0,25€/kwh heb je een jaarlijkse kost van 11€. Niet het einde van de wereld denk ik dan ... ?  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Bertus69

Quote from: Kwabbernoot on January  2, 2022, 18:11:57
De Node 2 kan toch AB signalen leren? Kun je daar dan niet een knop op je Marantz AB voor gebruiken die je toch niet gebruikt en die verder ook niet jouw Marantz iets laat doen wat je niet wilt?

Groeten...

Yep....je kunt de Node 2 diverse commando's leren maar niet uit/aan, die zit er standaard niet op, diepe slaap = eigenlijk vakantiestand en is eigenlijk niet gemaakt voor dagelijks gebruik. Dus nee, je kunt hem geen aan en uit leren.

Quote from: scoc on January  2, 2022, 20:15:59
Ik zal waarschijnlijk wel iets fout begrijpen maar bij 5w verbruik in standby heb je 44kwh verbruik als deze 24/7/365 aanstaat. Gerekend aan 0,25€/kwh heb je een jaarlijke kost van 11€. Niet het einde van de wereld denk ik dan ... ?  ;)

Nee dat klopt, daar kwam ik ook achter toen ik de berekening maakte dat het goedkoper is dan de AB in al die jaren  ::)
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Xander32

Dat dus  :thumbs-up:

Quote from: Xander32 on January  1, 2022, 16:50:22
... wat verbruikt een Node in standbye, hoeveel euries zijn dat? De afstandsbediening kost al zeven tientjes, komen nog batterijen bij ...

Quote from: scoc on January  2, 2022, 20:15:59
Ik zal waarschijnlijk wel iets fout begrijpen maar bij 5w verbruik in standby heb je 44kwh verbruik als deze 24/7/365 aanstaat. Gerekend aan 0,25€/kwh heb je een jaarlijkse kost van 11€. Niet het einde van de wereld denk ik dan ... ?  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bertus69

Yup.......dus later we de remote maar varen want dat was de enige functie waarom ik een remote wilde, de rest vond ik niet echt interessant.
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB