Scan-Speak MINIMONITOR BERYLLIUM met dubbel actief laag

Started by hondasnl, September 24, 2020, 05:06:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hondasnl

Huidige set Scan-Speak MINIMONITOR BERYLLIUM met dubbel actief laag aangestuurd door een Advance Paris A7.
Staan hier op dit forum dus niet tekoop.

Mooie combi van bestaande zelfbouwontwerpen.

Actieve subs zijn de Sub-9.
2x 12 inch Peerless XXLS12 actief laag heerlijk en naar wens geheel in te regelen door elk zijn DS4.0.

Kasten van de minimonitoren zijn zeer degelijk en zwaar gebouwd.
Inhoud en baffelafmetingen zijn conform origineel ontwerp.
Filters zijn extern.

De subkasten zijn ook zeer degelijk gemaakt (eigen ontwerp).
De RVS poten zijn gevuld met zand.
Met vriendelijke groeten,

MdB Hondasnl

hondasnl

Origineel ontwerp Sub 9 icm DS2.0.
Ik heb destijds gekozen voor de krachtigere DS4.0.
Met vriendelijke groeten,

MdB Hondasnl

Ralf67

Mooie set, maar moeten deze niet in de markt staan , ipv hier ?

Echt super mooi gebouwd.

Heb zelf de Scan Speak Vertigo staan beneden, en boven de A4 monitor MKII SE in zuiltje gebouwd.

Dus kan deze zeer aparte set zeker waarderen.

Of het met de zeer aparte metalen poten ieder zijn smaak is ?

chansig

SS altijd mooi en goed. Speakers zien eruit als gemaakt door iemand die weet wat die doet.

De poten zijn niet mijn ding. Vind het zelfs jammer dat ze eronder zitten. Maar je moet net iemand treffen die er helemaal weg van is.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

sultankat

Quote from: Ralf67 on September 24, 2020, 06:42:18
Mooie set, maar moeten deze niet in de markt staan , ipv hier ?

Echt super mooi gebouwd.

Heb zelf de Scan Speak Vertigo staan beneden, en boven de A4 monitor MKII SE in zuiltje gebouwd.

Dus kan deze zeer aparte set zeker waarderen.

Of het met de zeer aparte metalen poten ieder zijn smaak is ?

Inderdaad, moet in de markt staan: bericht aan verkoper verstuurd
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

JeroenGRT

Nog geen 50 Posts dus waarschijnlijk kan hij ze daarom niet in de markt zetten
Heb jij vroeger ook niet een seas thor gebouwd? Die zag er toen ook erg goed uit!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

PatrickP

Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

hondasnl

#7
Staan elders tekoop, dus niet hier.
Hier dus m'n huidige set en vertel erover.
Zal de post weghalen als ze verkocht zijn.
Met vriendelijke groeten,

MdB Hondasnl

hondasnl

#8
Quote from: JeroenGRT on September 24, 2020, 12:21:31
Nog geen 50 Posts dus waarschijnlijk kan hij ze daarom niet in de markt zetten
Heb jij vroeger ook niet een seas thor gebouwd? Die zag er toen ook erg goed uit!

Hallo Jeroen, nee niet de Thor.
Wel 2x de Odin op een ander forum  ::).
Zojuist terug van een bezoek bij een goede vriend (de nieuwe eigenaar die ze 8 jaar geleden overgenomen heeft) die ze nog steeds heeft en er nog steeds super strak uitzien.
Leuk om te zien en zeker weer eens om te horen.
Die met de dubbel geknikte baffel en vele facetten.
Foto hieronder.

Ik heb ook een set gebouwd met een rechte baffel, zonder facetten maar wel een beetje hellend naar achteren.
Maar dat waren niet de enige kasten waar aan ik veel bouwplezier heb gehad.
Het kriebelt weer.
Tussendoor ga ik wat met Fostex doen.
Draadje zal ik binnenkort beginnen.
Niet top of de bill maar leuk om eens te bouwen.
Bestaand (klassiek) ontwerp ook trouwens.
Met vriendelijke groeten,

MdB Hondasnl

Contour

Wat wil je straks gaan bouwen? Dit wordt lastig te overtreffen...

JeroenGRT

Owja de Odin...erg mooi! 👍👍

Ben benieuwd wat er voor terugkomt!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

hondasnl

#11
Quote from: JeroenGRT on September 24, 2020, 20:07:58
Owja de Odin...erg mooi! 👍👍

Ben benieuwd wat er voor terugkomt!

Ik weet het ook nog niet.
In de tussentijd een leuk klassiek bekend paartje bouwen ter vervanging van m'n "zo maar even spelen" set.
Met vriendelijke groeten,

MdB Hondasnl

hondasnl

Quote from: sultankat on September 24, 2020, 10:19:01
Inderdaad, moet in de markt staan: bericht aan verkoper verstuurd

Inmiddels twee berichten terug gestuurd.
Komen deze goed aan?
Met vriendelijke groeten,

MdB Hondasnl

hondasnl

#13
 ;D
Met vriendelijke groeten,

MdB Hondasnl

Contour

Laten we het zo zeggen dat op ZBA een select aantal leden goed hun best deed het topic te verzieken. Sindsdien heb ik eigenlijk geen bouwproject op ZBA gezien dat maar 50% van de houtbewerkings skills heeft laten zien.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

hondasnl

#16
 :smile:
Met vriendelijke groeten,

MdB Hondasnl

hondasnl

Met vriendelijke groeten,

MdB Hondasnl

hondasnl

Met vriendelijke groeten,

MdB Hondasnl

Contour

Zelfbouw spreek wat minder hier, meeste mensen draaien met duurdere fabrieksspul. Als je nou de ultieme 18 inch sub gaat bouwen dan komen de reacties wel, er zitten veel ultra laag liefhebbers hier, die spelen met serieuze subs van SVS, Rythmik, Arendal, Velodyne etc.

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Contour

Ik denk dat hier weinig zelfbouwers zitten, anders waren er wel meer kwijl reacties geweest, bouwtekeningen en bouwkwaliteit zijn van uitzonderlijk hoog niveau.

hondasnl

Quote from: Contour on September 27, 2020, 15:14:57
Ik denk dat hier weinig zelfbouwers zitten, anders waren er wel meer kwijl reacties geweest, bouwtekeningen en bouwkwaliteit zijn van uitzonderlijk hoog niveau.

Tijd om terug te keren naar het ZBAF....
Met vriendelijke groeten,

MdB Hondasnl

Contour

Heb je nog een account daar of ga je een nieuwe openen?

hondasnl

Jazeker. Enkel lukt het me niet meer daarin te komen  :unhappy:.
Met vriendelijke groeten,

MdB Hondasnl