Yippie

Author Topic: Advies gevraagd over vervangende oorkussens Sennheiser  (Read 1557 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline ProgRocker

Advies gevraagd over vervangende oorkussens Sennheiser
« on: September 23, 2020, 08:51:00 »
Ik heb een (oude) Sennheiser HD600. Deze werkt nog steeds uitstekend maar het kussen in de hoofdband is plat, de foam in de schelpen is compleet vergaan (verdwenen!) en de oorkussens zijn ook wel op.

Nu heb ik gezocht op internet en er zijn legio aanbieders van vervangende kussens, in allerlei prijsklassen. Wat zouden jullie aanraden als het gaat om prijs/kwaliteit en betrouwbaarheid van de leverancier?

Offline aktevox

Re: Advies gevraagd over vervangende oorkussens Sennheiser
« Reply #1 on: September 23, 2020, 12:25:45 »
Ik heb een (oude) Sennheiser HD600. Deze werkt nog steeds uitstekend maar het kussen in de hoofdband is plat, de foam in de schelpen is compleet vergaan (verdwenen!) en de oorkussens zijn ook wel op.

Nu heb ik gezocht op internet en er zijn legio aanbieders van vervangende kussens, in allerlei prijsklassen. Wat zouden jullie aanraden als het gaat om prijs/kwaliteit en betrouwbaarheid van de leverancier?

Ik zou voor de origenele pads en hoofdband gaan.
Michi P5 & S5 || Audiolab 6000CDT || Bluesound Node 2i || Marantz TT15 || Quadral Aurum Vulkan IX || Tidal || Intel NUC || NAS Synology DS918+ || QED Silver Anniversary XT Bi-Wire || QED Performance Audio 40i || QED Performance Digital Coaxial || QED Performance Ethernet Graphite || Audioquest Cinnamon USB || Weber & Maurer W&M Tornado Power Cable || Dynavox X4100B Power strip || Sennheiser HD650 || Beyerdynamic DT990 edition || Denon AH-D7200 ||

Offline Peerless Monster

• Mr. Plinius
  • HT forum donateur
  • Beyond The Elite Upper Class
  • Trade Count: (+55)
  • Total likes: 222
  • Note to my self: Don't lose it!!!
« Reply #2 on: September 23, 2020, 13:51:42 »

Zonder argument ook? ;D

Ik zou voor de vervangende oorkussens gaan. Veel goedkoper en net zo goed.
Ten minste als het voor jezelf betreft. Voor de verkoop te bevorderen zou ik gewoon de originele nemen.
Anders gaat de verkoop minder makkelijk.
STEREO 1: Audio Research SP-10 | Gryphon Antileon | Acoustat model one + one | Mac mini | Michell | Mark Levinson 39 CD-speler
STEREO 2: Audio Research SP-10 | Audio Research DAC2 | Audio Research VT130SE
STEREO 3: Cyrus DAC XP | Mission 753 STEREO 4: Dual CS510 platenspeler | ELAC Navis | Sonos |
HT:  Samsung 82 inch| Onkyo PR-SC866 | Acoustat one

Offline Ron_Z

« Reply #3 on: September 23, 2020, 14:04:36 »
voor mijn RS180 is origineel niet meer te krijgen. Ik ben erg tevreden met wat er via Ali Express te koop is, ik vervang de oorkussens jaarlijks.

Offline minplus

• senior member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 458
  • Don't worry, be happy
« Reply #4 on: September 23, 2020, 15:06:57 »
Ik eens in de 10 of meer jaar, maar ik smeer geen vet in m'n haar. ;)
Zou best kunnen dat ik de laatste keer lang geleden originele heb genomen voor de HD-450ll. Ze gaan iig. lang mee.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Offline ProgRocker

« Reply #5 on: September 23, 2020, 15:28:10 »
Zonder argument ook? ;D

Ik zou voor de vervangende oorkussens gaan. Veel goedkoper en net zo goed.
Ten minste als het voor jezelf betreft. Voor de verkoop te bevorderen zou ik gewoon de originele nemen.
Anders gaat de verkoop minder makkelijk.

Haha nee het is niet voor de verkoop. Ik hoop nog heel wat jaren van deze mooie hoofdtelefoon te kunnen genieten.

Offline Mediator

« Reply #6 on: September 24, 2020, 14:54:19 »

+1

pads hebben wel degelijk invloed op het geluid. Met wat je vervangend koopt moet je dus maar afwachten.
Rega RP10 en Apheta 2, Rega ios, Rega Isis, Rega Osiris, PurePower 1500, Tannoy Glenair 15, Synergistic Research, Nordost.

Offline Ron_Z

« Reply #7 on: September 24, 2020, 15:33:01 »
Ik eens in de 10 of meer jaar, maar ik smeer geen vet in m'n haar. ;)
Ik ook niet, maar met velours pads en 6-8u gebruik elke dag zal het wat meer te lijden hebben gok ik.

Offline Peerless Monster

• Mr. Plinius
  • HT forum donateur
  • Beyond The Elite Upper Class
  • Trade Count: (+55)
  • Total likes: 222
  • Note to my self: Don't lose it!!!
« Reply #8 on: September 24, 2020, 15:36:20 »
+1

pads hebben wel degelijk invloed op het geluid. Met wat je vervangend koopt moet je dus maar afwachten.

Hahahaha. 😂
STEREO 1: Audio Research SP-10 | Gryphon Antileon | Acoustat model one + one | Mac mini | Michell | Mark Levinson 39 CD-speler
STEREO 2: Audio Research SP-10 | Audio Research DAC2 | Audio Research VT130SE
STEREO 3: Cyrus DAC XP | Mission 753 STEREO 4: Dual CS510 platenspeler | ELAC Navis | Sonos |
HT:  Samsung 82 inch| Onkyo PR-SC866 | Acoustat one