Advies gevraagd over vervangende oorkussens Sennheiser

Started by ProgRocker, September 23, 2020, 08:51:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ProgRocker

Ik heb een (oude) Sennheiser HD600. Deze werkt nog steeds uitstekend maar het kussen in de hoofdband is plat, de foam in de schelpen is compleet vergaan (verdwenen!) en de oorkussens zijn ook wel op.

Nu heb ik gezocht op internet en er zijn legio aanbieders van vervangende kussens, in allerlei prijsklassen. Wat zouden jullie aanraden als het gaat om prijs/kwaliteit en betrouwbaarheid van de leverancier?

Fr@nk

Quote from: ProgRocker on September 23, 2020, 08:51:00
Ik heb een (oude) Sennheiser HD600. Deze werkt nog steeds uitstekend maar het kussen in de hoofdband is plat, de foam in de schelpen is compleet vergaan (verdwenen!) en de oorkussens zijn ook wel op.

Nu heb ik gezocht op internet en er zijn legio aanbieders van vervangende kussens, in allerlei prijsklassen. Wat zouden jullie aanraden als het gaat om prijs/kwaliteit en betrouwbaarheid van de leverancier?

Ik zou voor de origenele pads en hoofdband gaan.
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Peerless Monster

Quote from: aktevox on September 23, 2020, 12:25:45
Ik zou voor de origenele pads en hoofdband gaan.

Zonder argument ook? ;D

Ik zou voor de vervangende oorkussens gaan. Veel goedkoper en net zo goed.
Ten minste als het voor jezelf betreft. Voor de verkoop te bevorderen zou ik gewoon de originele nemen.
Anders gaat de verkoop minder makkelijk.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Ron_Z

voor mijn RS180 is origineel niet meer te krijgen. Ik ben erg tevreden met wat er via Ali Express te koop is, ik vervang de oorkussens jaarlijks.

minplus

Ik eens in de 10 of meer jaar, maar ik smeer geen vet in m'n haar. ;)
Zou best kunnen dat ik de laatste keer lang geleden originele heb genomen voor de HD-450ll. Ze gaan iig. lang mee.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

ProgRocker

Quote from: Peerless Monster on September 23, 2020, 13:51:42
Zonder argument ook? ;D

Ik zou voor de vervangende oorkussens gaan. Veel goedkoper en net zo goed.
Ten minste als het voor jezelf betreft. Voor de verkoop te bevorderen zou ik gewoon de originele nemen.
Anders gaat de verkoop minder makkelijk.

Haha nee het is niet voor de verkoop. Ik hoop nog heel wat jaren van deze mooie hoofdtelefoon te kunnen genieten.

Mediator

Quote from: aktevox on September 23, 2020, 12:25:45
Ik zou voor de origenele pads en hoofdband gaan.

+1

pads hebben wel degelijk invloed op het geluid. Met wat je vervangend koopt moet je dus maar afwachten.

Ron_Z

Quote from: minplus on September 23, 2020, 15:06:57
Ik eens in de 10 of meer jaar, maar ik smeer geen vet in m'n haar. ;)
Ik ook niet, maar met velours pads en 6-8u gebruik elke dag zal het wat meer te lijden hebben gok ik.

Peerless Monster

Quote from: Mediator on September 24, 2020, 14:54:19
+1

pads hebben wel degelijk invloed op het geluid. Met wat je vervangend koopt moet je dus maar afwachten.

Hahahaha. 😂
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

rho

Ik weet niet of je er ondertussen gevonden hebt maar bij Thomann hebben de originele.
Ik heb er net originele voor mijn Beyer besteld en kwam die voor HD600 ook tegen.
Quote from: Peerless Monster on September 24, 2020, 15:36:20
Hahahaha. 😂
Je kan lachen maar de verschillen zijn duidelijk meetbaar. En aantoonbaar groot genoeg dat ze hoorbaar kunnen zijn.
Ook de samendrukbaarheid kan belangrijk zijn voor b.v brildragers. Elk lek in de seal tussen earpad en hoofd heeft invloed op de bass roll-off.
Dus het type earpad dat je kiest is wel degelijk belangrijk.

Peerless Monster

Quote from: rho on December 21, 2020, 15:03:00
Ik weet niet of je er ondertussen gevonden hebt maar bij Thomann hebben de originele.
Ik heb er net originele voor mijn Beyer besteld en kwam die voor HD600 ook tegen.Je kan lachen maar de verschillen zijn duidelijk meetbaar. En aantoonbaar groot genoeg dat ze hoorbaar kunnen zijn.
Ook de samendrukbaarheid kan belangrijk zijn voor b.v brildragers. Elk lek in de seal tussen earpad en hoofd heeft invloed op de bass roll-off.
Dus het type earpad dat je kiest is wel degelijk belangrijk.

Hahahaha.

Ik werd ook uitgelachen toen ik kon aantonen dat een CA-plate meetbaar anders is.

Whahahahaha

Zo en door ...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

Dat is niet leuk als je wordt uitgelachen. Zo aan de rand van 2020. Wie waren het ? Want die kunnen dan nog even snel hun excuses aanbieden.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

Quote from: chansig on December 30, 2020, 07:21:21
Dat is niet leuk als je wordt uitgelachen. Zo aan de rand van 2020. Wie waren het ? Want die kunnen dan nog even snel hun excuses aanbieden.

Gr. Hans

🤣
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vergeerr72

Quote from: Peerless Monster on December 30, 2020, 09:32:00
[emoji1787]
@Peerless Monster ik geloof je meteen als je zegt dat een CA-plate meetbaar anders klinkt dan een oorkussen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Peerless Monster

Quote from: vergeerr72 on December 30, 2020, 10:21:25
@Peerless Monster ik geloof je meteen als je zegt dat een CA-plate meetbaar anders klinkt dan een oorkussen.

Je bent ook een schat! 😘
Ik meet nooit wat. En als ik wat meet word ik uitgelachen 😬
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vergeerr72

Quote from: Peerless Monster on December 30, 2020, 10:24:37
Je bent ook een schat! [emoji8]
Ik meet nooit wat. En als ik wat meet word ik uitgelachen [emoji51]
Het ligt eraan wat je meet, dat komt soms erg nauw [emoji3]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL