Een Klipsch R-115SW die een nieuw leven kreeg

Started by Markklok, September 21, 2020, 15:59:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Markklok

Klein verhaaltje die ik even wil delen over een reparatie.



Voordat we gingen samenwonen had vrouwlief geen idee wat op haar af zou komen  :headbanging:
Menig collega was jaloers wat wie krijgt het voor elkaar om zo'n gevaarte in de woonkamer te mogen zetten  :angel: :pompom:


Al gauw kreeg een jonge dame ook plannen en wordt de oppervlakte gebruikt voor haar honden uitlaatcentrum.  :nopompom:  :sadlike:  Ik neem het maar voor lief want kwa geluid verandert er niks.


Maar toen was het ineens stil. De trouwe sub ging niet meer aan. En als het lampje brandde kwam er maar weinig geluid uit.
:google: bracht mij minder goed nieuws. Blijkbaar zijn de eerste versies van de amp plate erg gebrekkig gebouwd. En als je de sub dan een lange tijd aan hebt gelaten, gaat hij kapot.
Ik was dus niet de slimste om de knop altijd op ON te laten staan.  :-X

Daar zit je dan. Een mooie sub die het niet doet en een vrouw die al bijna een plant had besteld, want ja die past natuurlijk uitstekend in die hoek  :plain:

Na een aantal dagen het internet te hebben afgestruind  ben ik diverse partijen tegengekomen die de amp wel konden repareren.
Één gaf aan Ik repareer alleen als je budget voldoende is  :blink:
Het gaf me allemaal niet een super warm gevoel.

Toen kwam ik op het htforum terrecht,. Blijkbaar zijn er hier ook eigenaren die hetzelfde probleem hebben ondervonden.
jossie die hier ook op het forum zit had voor iemand anders al een reparatie uitgevoerd en toen dacht ik. Ik stuur hem een berichtje of hij de mijne ook kan repareren.

Na wat berichtjes op en neer te hebben gestuurd was ik eraan uit. Jos mag van mij de reparatie uitvoeren.


Hoe de printplaat eruit zag voor de operatie

Helemaal onder de lijm en een aantal onderdelen die de geest hadden gegeven. (Jos kan het beter uitleggen)


Nadat Jos zijn dingetje had gedaan kwam hij zo weer bij me terug


Af en toen merkte ik al een enorme uitschieter uit de woofer maar had er verder weinig aandacht aan besteed. Blijkbaar was hij al langzaam aan het doodgaan.

Nu loopt de sub weer als een zonnetje.

Dus dankzij dit forum en Jos ben ik weer helemaal gelukkig :-)




Lucky.L

#1
Mooi om te lezen,Jossie fixt het wel!
En voor dat plantje is vast wel ergens anders plaats voor  ;) !
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

jossie

Na de standaardbehandeling deed hij het nog steeds niet  :nopompom:

:hmmm:

Minitieus alle kleine SMD's nagemeten in de buurt van het warmte orgel... en ja hoor... precies onder de rommel bij Mark's onderste pijl zat een defecte SMD weerstand. Aangetast door de agressieve lijm  :devil: Nieuwe erin en hop!

Powerrrr  :pompom:
Omni !


mijkie

de electronica-gigant van Nederland, kun je wel om een reparatie vragen !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Ralf67


Mario D


Deleted User

Mooi om zo iemand in het zonnetje te zetten, en jij weer blij met je sub  ;D

denoontje

Toppie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

jossie

Omni !

RalphH

Tuurlijk
En tuurlijk ben ik partijdig 2x met alle geduld top geholpen. Mag gezegd worden hoor. :thumbs-up:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

GPO

Jossie had mij ook geholpen met mijn Klipsch r-115SW. Werkt nog steeds perfect na die reparatie!  :worship:
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Jack_D

#13

Reviseer je ook DAC's?.


Heb een oude DAC nu al sinds eind mei bij mijn elektroboer staan. Elke keer als ik bel is het "nog twee weekjes".  Ze hebben al meer voor me gedaan en het werk op zich is altijd oke, maar het tijdsbestek waarin ze iets maken begint zo langzamerhand alles behalve redelijk te worden. En de DAC is niet eens kapot alleen maar oud en gevoelsmatig wel aan een APK toe, sowieso alle condensatoren vervangen leek me ook wel een goed idee als ie toch open lag.

Of duurt het vaak lang, ook bij andere elektro reparatie bedrijven, ben ik gewoon te ongeduldig?

Quote from: jossie on September 21, 2020, 16:11:45
Na de standaardbehandeling deed hij het nog steeds niet  :nopompom:

:hmmm:

Minitieus alle kleine SMD's nagemeten in de buurt van het warmte orgel... en ja hoor... precies onder de rommel bij Mark's onderste pijl zat een defecte SMD weerstand. Aangetast door de agressieve lijm  :devil: Nieuwe erin en hop!

Powerrrr  :pompom:

jossie

#14
Dat weet ik niet. Ik heb inmiddels erg veel ervaring met subwoofer modules, als ze de 'standaard' klachten hebben ontwikkeld ben ik er met een dag wel klaar mee, soms twee... zo niet moet het even aan de kant, een tweede of derde blik is dan meestal voldoende.

Maar... niet altijd, Mijkie heeft 6 maanden geduld gehad  :D   :worship:   ...dat was dan wel zo ongeveer het ultieme tijdspad dat ik doorlopen heb  ;D

Een beetje focus kan zakelijk geen kwaad, maar als jij denkt dat ik die DAC kan reviseren stuur je 'm maar op, als AV installateur heb ik niet de luxe om om problemen heen te lopen, het moet (altijd) opgelost worden, en wel gisteren dus...
Omni !

Ralf67

Vaak is een dac niets meer dan een recap.

Knappen ze vaak erg van op.

Jack_D

Dacht ik ook, nieuwe cap's erin en andere componenten die er niet meer fris uitzien of verdacht zijn vervangen. Is 26/27 jaar oud ,zit zelfs geen smd spul in, dus een beetje electroman moet hier toch redelijk mee uit de voeten kunnen :dontgetit:

Zal wel weer eens bellen, en proberen een strakke afspraak te maken, en als ze zich daar dan weer niet aan houden haal ik hem op. Vind het trouwers op zich helemaal niet erg als het lang duurt, maar dan moet er wel een reden voor zijn. Elke keer het standaard  antwoord "het gaat nog twee weekjes duren" snap ik niet goed.
(Sorry voor deze off-topic, heeft niets met de sub te maken :D )

Quote from: Ralf67 on September 22, 2020, 10:57:39Vaak is een dac niets meer dan een recap.

Knappen ze vaak erg van op.

RonG

Jos had mijn twee Klipsch R-115SW subs alvorens ze defect raken gereviseerd :), Werd hier op het HT forum erop gewezen dat ze zeker tzt ook de geest zouden geven.

Eigenlijk slecht van Klipsch maar top van Jossie :)

fluissie

Jossie heeft mij ook meer dan keurig geholpen met een defecte BK amp  :pompom:

Dus ook van mijn kant ; hulde voor jossie :headbanging:

jossie

Ja hallo, is het nou klaar onderhand?

M'n reet doet pijn.


Over een tijdje ga ik weer wat schrijven over mijn Omni 2.0 project [emoji41] helaas weinig tijd voor door al die projecten van jullie.
Omni !


Mescal

Ik had exact hetzelfde probleem met exact dezelfde woofer en was dan ook zeer blij dat ik deze post terugvond.

Ik had ook al schrik dat ik mijn woofer gewoon in de vuilbak ging moeten kieperen.

Na een mailtje aan Jossie kreeg ik zeer snel een antwoord terug. Ik heb de plateamp mogen opsturen en kreeg hem binnen de week perfect werkend terug!

Dus nogmaals dank aan Jossie en kan hem alleen maar aanbevelen!

Paulvds

En wederom heeft Jos het voor elkaar. Mijn sub draaid weer als een zonnetje!
Jos, bedankt!

henk391955

Hoi

Hier ook een defecte Plaat versterker van de R-115sw

Hoe kom ik in contact met Jossie?