Rega Appollo cd speler opwaarderen

Started by bjorneby, September 21, 2020, 13:46:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bjorneby

Mijn Rega Appollo cd speler leest niet meer goed uit. Nu wou ik een nieuwe laserunit/ loopwerkje gaan bestellen. Mijn vraag: is er ook nog een betere unit voor dit type? Bijv. Van bijv. de appollo R? En welke unit type kan ik het best nemen? Als hij toch open is kan ik dan ook upgrades toepassen zoals voeding/ weerstanden? Of niet doen omdat het zonde geld is en er niet genoeg verbeterd?
Alvast bedankt voor de reacties.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


Rowdy

Heb je de laser al schoongemaakt met een zeepsop op een wattenstaafje?


Welke type Apollo CD speler (bouwjaar) heb je?

denoontje

Ik gebruikte altijd spiritus en een wattenstaafje


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

dre73

Spiritus op een kunststof lens is niet altijd verstandig.......
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

bjorneby

Had wat alcohol op een wattenstaafje gedaan dat werkte maar een beetje en tijdelijk. Na 20 sec stopte die al weer met weergeven..

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


bjorneby

Quote from: Rowdy on September 21, 2020, 19:33:47
Heb je de laser al schoongemaakt met een zeepsop op een wattenstaafje?


Welke type Apollo CD speler (bouwjaar) heb je?
Bouwjaar is 2008 denk ik. Kan ik dat ergens zien?


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


ajbeefde

Quote from: bjorneby on September 21, 2020, 23:37:02
Bouwjaar is 2008 denk ik. Kan ik dat ergens zien?


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2008?  lekker een mooie verse cd speler halen ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Rowdy

Zou hem ook vervangen voor een nieuwere Rega Apollo. Apollo R is 2012 geïntroduceerd, Apollo is 2017 geïntroduceerd.

dre73

Quote from: bjorneby on September 21, 2020, 23:35:46
Had wat alcohol op een wattenstaafje gedaan dat werkte maar een beetje en tijdelijk. Na 20 sec stopte die al weer met weergeven..

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geleide banen gereinigd en gesmeerd met siliconen?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

bjorneby

Nee, maar wel een hele goede suggestie. Hij heeft namelijk een hele tijd stil gestaan.Gaan we vh weekend maar eens doen. dank!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk