Digitaal signaal soms heel zacht, probleem met DAC?

Started by Gemineye, July 1, 2020, 21:24:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gemineye

Beste allen,

Ik gebruik al een tijd tot volle tevredenheid een advance acoustic mpp505 voorversterker met ingebouwde DAC.

De versterker werkt helemaal goed, maar de laatste tijd heb ik het probleem dat digitaal aangeboden signaal soms heel zacht klinkt. Soms zou je dan de volumeknop helemaal open moeten draaien om wat te horen. Dat doe ik liever niet, want het geluid knalt daarna soms zomaar opeen veel harder door de speakers. Het komt dus af en toe wel terug. Dit probleem treedt op met alle digitale signalen, zowel optisch als coax.

Iemand een idee? Moet ik zo zoetjes aan afscheid gaan nemen van dit apparaatje?
:)

Gemineye

dank voor de massale reacties op het topic  ;D ;)

Ik ben er ondertussen uit. Probleem zat hem niet in de versterker maar in de Firestone Bravo digital processor. Die er tussen weg latend werkt alles weer naar behoren.
:)

chansig

Ik heb mijn doel bereikt (mensen moeten eerst zelf gaan zoeken)...en jij hebt weer wat geleerd (ik kan het allemaal zelf).

:D

Mooi dat het opgelost is. De mensen met kennis hadden het ws te druk met andere dingen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ajbeefde

Quote from: chansig on August  6, 2020, 14:51:44
Ik heb mijn doel bereikt (mensen moeten eerst zelf gaan zoeken)...en jij hebt weer wat geleerd (ik kan het allemaal zelf).

:D

Mooi dat het opgelost is. De mensen met kennis hadden het ws te druk met andere dingen.

Gr. Hans

Waren de wetenschapper aan het uitgangen  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Gemineye

Quote from: chansig on August  6, 2020, 14:51:44
Ik heb mijn doel bereikt (mensen moeten eerst zelf gaan zoeken)...en jij hebt weer wat geleerd (ik kan het allemaal zelf).

:D

Mooi dat het opgelost is. De mensen met kennis hadden het ws te druk met andere dingen.

Gr. Hans

Haha bedankt hoor, Hans. mijn zelfvertrouwen is met enorme sprongen vooruit gegaan nu.  :clapping:

Serieus; soms kun je zo dom zitten te kijken naar iets wat eigenlijk heel simpel is. Enige "tunnelvisie" is mij blijkbaar ook niet vreemd.

Firestone dingetje nu dus in de kliko.

:)