Eerste 5.1 ... is deze set een goede eerste keuze?

Started by RvdVeen, September 20, 2020, 08:22:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fluissie

#25
Ik zeg een erg fraaie set met een uitstekende sub  :thumbs-up: :headbanging:

Hier ga je echt heel veel plezier van hebben

En graag gedaan hoor  :thumbs-up:

RvdVeen

Even een update na het ophalen van de speakers - alles werkt naar behoren en wat een geluid! Een mooie setup en de sub trilt lekker door! (Zie attachment)

Een vraag resteert - ik merk bij het spelen van spellen via een console dat er aardig wat latency/vertraging ontstaat (mijn controller reageert even wat langzamer dan als ik de console direct op de TV heb aangesloten) . Weten jullie of er een setting is bij de receiver om deze latency ongedaan te maken? Of is het het beste om consoles gewoon direct op de TV aan te sluiten en de 5.1 set alleen voor Series/Films/Chromecast te gebruiken?

Fijne avond!


PascalP

Zorg ervoor dat er geen scaling (HD naar 4K bijvoorbeeld) gedaan wordt in de receiver, zet deze op passthrough/bypass.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

ppeter

Quote from: RvdVeen on October 25, 2020, 21:55:37
Even een update na het ophalen van de speakers - alles werkt naar behoren en wat een geluid! Een mooie setup en de sub trilt lekker door! (Zie attachment)

Een vraag resteert - ik merk bij het spelen van spellen via een console dat er aardig wat latency/vertraging ontstaat (mijn controller reageert even wat langzamer dan als ik de console direct op de TV heb aangesloten) . Weten jullie of er een setting is bij de receiver om deze latency ongedaan te maken? Of is het het beste om consoles gewoon direct op de TV aan te sluiten en de 5.1 set alleen voor Series/Films/Chromecast te gebruiken?

Fijne avond!i
Heb je toevallig nog een paar foto's met meer licht? 😎👍
Ben wel benieuwd...
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

RvdVeen

#29
Hierbij nog 2 foto's , het blijft een wat donker hok maar hoop dat deze foto's wat beter zijn :)

Ook even gekeken naar 4k upscaling maar kan deze optie niet vinden..