Dirac op Onkyo / Pioneer

Started by Toni71, September 18, 2020, 12:56:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Toni71

Dirac licencing agreement met Onkyo / Pioneer.

https://www.avnirvana.com/threads/breaking-onkyo-and-pioneer-ink-licensing-agreement-with-dirac-research.7478/

Ik heb meerdere jaren verschillende Onkyo`s als receiver gebruikt. En eigenlijk ben ik afgestapt van het merk toen ze met een eigen meetsysteem uitgebracht werden.

Nu ben ik toch wel benieuwd wat Dirac gaat doen op deze receivers.

Arcenon

#1
Ik ben ook ooit begonnen op een Onkyo receiver en die beviel prima qua geluid. Ik ben destijds overgestapt naar een Yamaha en daarna naar Marantz en bij dat merk blijven hangen. De calibratiesystemen die door deze merken (yamaha, onkyo, pioneer) worden gebruikt zijn ondergeschikt aan XT32 / Dirac. Dus fijn dat ze nu dirac aan boord gaan brengen en er wat meer concurrentie komt voor de gevestigde namen, hopelijk ook een incentive voor die namen om hun prestaties te verhogen.

Eind volgend jaar hoop ik aan mijn eigen HT op zolder te kunnen beginnen en het zou fijn zijn als er wat meer opties zouden zijn om uit te kiezen.

Thanks for sharing.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

skyfox

Mooie ontwikkelingen! Ik ben benieuwd naar de uiteindelijke toepassing en de bouw van de versterkers. En of ze een mooie streamer ingebouwd krijgen. Als ze dirac bass management krijgen dan hebben ze sowieso een streepje vóór op Nad.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Tabcam

Nu hopen dat ze daardoor ook op,ASR worden getest!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

FrankBe

Toch wel een beetje verrassend nieuws. Zeker na het afspringen van de overname Pioneer/Onkyo door Sound United dacht ik dat deze 2 merken zo goed als dood en begraven waren.

Benieuwd welke AV receivers hieruit zullen voortvloeien en binnen welk budget? Bieden de topmodellen meer dan 11.1 kanalen? Zal de firmware/werking betrouwbaar van in het begin? Leveren de receivers een voldoende hoge klankkwaliteit?

Blijkbaar zou de laatste Pioneer SC-LX904/ Onkyo TX-RZ3400 ook flink beter klinken dan de vorige generatie? Anderzijds zie ik dat ze nog steeds nergens leverbaar zijn door leveringsproblemen van onderdelen door de Covid-19 crisis?


morca

Vind het niet heel verassend.
Dirac komt omdat ze niet bij Sound United horen.
Die betalen echt niet voor dirac maar proberen de hele boel meteen op te kopen vermoed ik.
Ben beniewd we later toch nog dirav gaan zien op de D&M modellen.

Want nu blijven ze wel achter imo.

FrankBe

Ik vind dit toch weer een verontrustend bericht? Of toch geruststellend indien het doorgaat? https://www.whathifi.com/news/voxx-and-sharp-are-in-talks-to-buy-struggling-onkyo

hillie

Dit zou goed nieuws zijn. Liever dat VOXX/Sharp Onkyo/Pioneer overneemt dan United Sound voor behoud van authenticiteit.

hillie

Quote from: Arcenon on September 18, 2020, 13:30:14De calibratiesystemen die door deze merken (yamaha, onkyo, pioneer) worden gebruikt zijn ondergeschikt aan XT32 / Dirac.

Mijn voorkeur gaat naar de volgorde XT32 / YPAO / MCACC / Dirac van matig naar zeer goed. XT32 valt tegen en vooral geen multiple meetpunten gebruiken.

RalphH

#9
En toch gaat dirac ook gewoon geregeld de mist in en heeft t geen controlestap. Je moet maar aannemen dat de gecorrigeerde waarden kloppen.
Ook hier geldt dus -> zelf nameten
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

FrankBe

Quote from: RalphH on May 13, 2021, 01:06:37
En toch gaat dirac ook gewoon geregeld de mist in en heeft t geen controlestap. Je moet maar aannemen dat de gecorrigeerde waarden kloppen.
Ook hier geldt dus -> zelf nameten

REW is your friend ;)


FrankBe

Quote from: morca on May 27, 2021, 19:59:38
En je oren ook uiteraard  ;D

Volmondig mee eens! Sinds mijn laatste post in het "Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY of DIRAC" ben ik nog aan het tweaken op het gehoor en dit telkens op een kopie van de originele file.

pameijer

Weet iemand of de Onkyo TX-RZ50 zo ondertussen al ergens leverbaar is? Ik vind het een schitterend apparaat, begint wat goede reviews te krijgen en heeft dus Dirac....


Ik moet nog kijken naar de nieuwe Pio's en Integra's met Dirac, maar ik vind het een veelbelovende ontwikkeling.

:wub:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Dirk

Quote from: pameijer on September 10, 2021, 16:32:37
Weet iemand of de Onkyo TX-RZ50 zo ondertussen al ergens leverbaar is? Ik vind het een schitterend apparaat, begint wat goede reviews te krijgen en heeft dus Dirac....


Ik moet nog kijken naar de nieuwe Pio's en Integra's met Dirac, maar ik vind het een veelbelovende ontwikkeling.
Ik zie zelden of nooit slechte reviews op YT, dus dat mag niet echt verbazen.   Leverbaar zijn ze volgens mij nog nergens.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

pameijer

Onkyo/Integra heeft op het versterkergedeelte altijd hele mooie machines gemaakt. Alleen op roomcorrection en HDMI-boards lieten ze het liggen. Nu met Dirac erbij, en een werkende HDMI 2.1 interface ziet het er veelbelovend uit. Twitter meldde Onkyo zelf dat ze medio augustus beginnen met leveren. Dus ik ben benieuwd!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Dirk

Quote from: pameijer on September 10, 2021, 17:45:46
Onkyo/Integra heeft op het versterkergedeelte altijd hele mooie machines gemaakt. Alleen op roomcorrection en HDMI-boards lieten ze het liggen. Nu met Dirac erbij, en een werkende HDMI 2.1 interface ziet het er veelbelovend uit. Twitter meldde Onkyo zelf dat ze medio augustus beginnen met leveren. Dus ik ben benieuwd!
Dan zijn ze dus te laat, want zover ik nu (medio een maand later) kan lezen zijn ze nog nergens leverbaar.
Ik gok ten vroegste ergens rond de jaarwisseling
Ben zelf ook erg benieuwd waar ze mee gaan komen, maar heb wat slechte ervaringen met fabrikanten en hun beloftes  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

This Game

In de VS worden ze mondjesmaat geleverd. Vincent Teoh had voor de zomer al een pre productie model en bevestigd dat de hdmi werkt zoals het zou moeten.
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

Dirk

enkele onafhankelijke "reviewers" hebben er idd gekregen, maar voor reguliere consumenten is het nog steeds wachten, dus ook in de VS zijn ze niet leverbaar.
je klanten teasen is één ding, maar ze teasen met een product wat je toch niet kan leveren snap ik niet. :sigh:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Tabcam

Denk dat het gewoon commerciële redenen zijn. Ze laten zien dat een Diracversie eraan komt zo dat er geen klanten naar een ander merk overstappen gok ik.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

This Game

Op avs forum zijn er een aantal die een preorder gedaan hadden bij een grote leverancier en ook enkele via amazon en de Onkyo Usa website hebben kunnen bestellen. Voornaamste reden zijn de chip tekorten en transport problemen door de plandemie.
Verwacht dat ze in de EU dit jaar nog slechter te krijgen zijn dan de xbox series x (die had ik via telegram in december al te pakken). Ik wil zelf ook graag de 806 upgraden naar een 7100, dus hoop dat de prijzen niet te veel stijgen.
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

Fox

Premium Audio Company And Sharp Electronics Acquire Onkyo's Home Entertainment Corporation
September 9, 2021
Premium Audio Company (PAC), a wholly owned subsidiary of VOXX International and complete audio solutions provider, is pleased to announce that it, along with Sharp Corporation, created a joint venture and has acquired Onkyo's home audio/video business, which includes the Onkyo and Integra brands. Onkyo and Integra have remained long-standing innovative leaders in the audio and video home entertainment industry.

PAC now owns approximately 75% of the newly created joint venture and will manage all product development, engineering, sales, marketing, and distribution of Onkyo's home entertainment business. Sharp will continue to manufacture the products in their state-of-the-art Malaysian plant, as they have in the past, and focus on scaling its manufacturing lines and managing the supply chain to handle more anticipated production volume.

Expanding its portfolio even further, VOXX has signed a licensing agreement with Pioneer Corporation. Premium Audio Company will now market and sell the Pioneer and Pioneer Elite audio/video solutions worldwide, excluding the Peoples Republic of China, with manufacturing done by Sharp.

"Premium Audio Company, VOXX, Onkyo and Sharp worked together to complete a complicated asset acquisition," said Paul Jacobs, President and CEO of Premium Audio Company. "It is a strong statement about the power of this newly formed alliance. Combining the number one speaker brand in the world with the most technically sophisticated Japanese electronics brands ushers in a new era of design, innovation, and performance. We look forward to another 75 years of creating industry-leading products, profitability for our partners, and connecting people to their passion for entertainment."



About Premium Audio Company:

Established in 2020, Premium Audio Company is the most innovative, complete and premium audio solutions provider in consumer technology. We connect people to their passion for entertainment. Premium Audio Company is comprised of three subsidiaries and include some of the most legendary and revered brands such as Klipsch, Jamo, Mirage, ProMedia, Magnat, Heco, Mac Audio, Onkyo, Pioneer, Pioneer Elite, Integra, Teac and Esoteric.

About Onkyo

ONKYO is an organization consisting of people unsurpassed in the love of sound. We love our work, and that makes us perfectionists. We won't settle for second best. We strive to complete what we have started. That's the ONKYO spirit. For the past half century ONKYO components have been recognized as uncommonly musical among those who are truly fanatical about their music. Our aim for the next century is further refinement of our advanced music reproduction technology to create a new ONKYO that will become a more familiar name to people throughout the world.

About Integra

Integra has been synonymous with high fidelity since 1969, when the name identified industry-leading flagship amplifiers. Thirty years later in 1999, Integra launched as a standalone brand dedicated to emerging home installation markets with a range of solutions that dealers and installers could stake their reputations on. Because of our close relationship with these professionals, the Integra lineup continues to evolve organically with the needs of a rapidly changing marketplace while exceeding the high expectations of our customers. The Integra 2021 AVR lineup includes the most advanced and sought-after CI features to date.


Quote from: hillie on May  8, 2021, 08:19:00
Dit zou goed nieuws zijn. Liever dat VOXX/Sharp Onkyo/Pioneer overneemt dan United Sound voor behoud van authenticiteit.