iOS 14

Started by Richi, September 17, 2020, 14:42:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Richi

Beste allemaal,

iOS 14 is deze week uitgekomen. Heeft iemand het al geïnstalleerd? En ging dat soepel of liep je tegen problemen aan met bestaande apps die niet (goed) meer werkten?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

ajbeefde

Vanmorgen er op gezet, ging soepel en tot nu probleemloos!
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Hanky Panky

#2
Gaat prima. Widgets zijn leuk - had ik 12 jaar geleden al op mijn Android telefoon - maar helaas niet schaalbaar. Alleen de voorgeprogrammeerde formaten. Dat betekent voor mijn afspraken dat alleen de eerste 15 letters oid van de afspraak worden weergegeven. Of je pakt een ander formaat en dan ben je gelijk 60% van je scherm kwijt. Misschien verandert dat nog.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Audio addict

Een grote verbetering is de apple music app op de iPad. Je ziet nu de album cover volledig in beeld ipv rechts onder in een klein venstertje. Het ziet er veel mooier uit nu , lijkt wat op de interface van de apple music app op de apple tv  :smile:
Marantz PM7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - REL S510 - DALI M601 Stands - AC Infinity Aircom T8 - Audioquest - Addictive Sound Acoustic Panels.

5061

Zoals altijd wederom lekker vlot probleemloos verlopen.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Richi

Dan gaan we het maar eens proberen.  :crazy:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Teejoo

Hoe kan ik de volgorde van de widgets op het vergrendelscherm aanpassen? Dat gaat nu niet meer.

Verder ben ik niet zo onder de indruk. Belangrijk vind ik dat je eindelijk je standaard browser kunt instellen

Raphie

Foto bewerking zit vol bugs, swipe een slider en app crashed naar desktop.
Snap echt niet hoe zoiets door QC en UAT komt. Waardeloos wéér. Zal dus wel weer net als bij IOS 13 zijn wachten tot .2 of .3 todat deze bugs zijn opgelost. tevens wordt IOS wel steeds meer het OS voor SMR's (Social Media Ridders) en "influencers" gezien de highlights voornamelijk gaan over emoji's  :yawnee:
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Ze zouden files eens moeten fixen.
Als ze serieus dit als basis willen gebruiken voor laptops word het einde apple.

Je kan niet eens betrouwbaar files kopieren naar een externe HDD of uploaden naar online services, dat werkt alleen via filebrowser business of de filmrol.
Ook batch renaming nog steeds niet aanwezig, wat absoluut zot it.

Nee Apple geeft meer om hoe het eruit ziet.
Maar zodra je het gaat gebruiken komen de kieren en gaten tevoorschijn.

Gelukkig kan ik er omheen werken, want de iPad pro blijft fantastisch, maar wat een frustatie ding als je wat nieuws wil doen, moet je eerst weer oplossingen zoeken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

i2Paq

Die widgets zijn een draak en gedragen zich als Apple zelf.

Default iOS widgets staan bovenaan, 3e partij komen daarna pas. En dat is niet aan te passen.

Waardeloos.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Richi

#10
Quote from: i2Paq on September 18, 2020, 10:11:26
Die widgets zijn een draak en gedragen zich als Apple zelf.

Default iOS widgets staan bovenaan, 3e partij komen daarna pas. En dat is niet aan te passen.

Waardeloos.
Ja, ik probeerde de Naim widget te plaatsen op mijn hoofd scherm, maar dat lukt dus niet. Misschien moeten de 3rd party widgets worden aangepast voordat dit mogelijk is?

Edit: dit is wat MacRumours er over schrijft

Third Party Widgets

Apple is allowing developers to create their own ‌Home Screen‌ ‌widgets‌ to augment in-app functions, so keep an eye out for available ‌widgets‌ for your most loved third-party apps.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Teejoo

Quote from: i2Paq on September 18, 2020, 10:11:26
Die widgets zijn een draak en gedragen zich als Apple zelf.

Default iOS widgets staan bovenaan, 3e partij komen daarna pas. En dat is niet aan te passen.

Waardeloos.
Gek, voorheen ging dat gewoon

VlisChris

Heel storend, die verslechtering van de widgets.

Die gebruikte is best regelmatig. De volgorde is nu zo slecht dat de app zelf openen is ongeveer sneller :-X
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nahpets

Eindelijk een std browser kunnen instellen die NIET Safari is.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Hanky Panky

En de eerste vastloper.... na wat schuiven met schermen om de nieuwe widgets in te passen tussen de apps wil de telefoon niet meer de volgende app pagina tonen door naar links of rechts te schuiven.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

i2Paq

Quote from: Richi on September 18, 2020, 10:41:50
Ja, ik probeerde de Naim widget te plaatsen op mijn hoofd scherm, maar dat lukt dus niet. Misschien moeten de 3rd party widgets worden aangepast voordat dit mogelijk is?

Edit: dit is wat MacRumours er over schrijft

Third Party Widgets

Apple is allowing developers to create their own ‌Home Screen‌ ‌widgets‌ to augment in-app functions, so keep an eye out for available ‌widgets‌ for your most loved third-party apps.

OK, dus er dient en aanpassing op de huidige widgets te komen van 3rd party Apps

Dat verklaart een hoop.

Vandaar dat developers niet blij waren met de (te) snelle release van iOS14.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Nosoforos

Op mijn iPhone X, iPhone 11 en iPad Pro lukt het niet ios14 te installeren... Hij geeft aan dat er een fout is met de update. :(

paulkokkie

Quote from: i2Paq on September 18, 2020, 15:30:04
Vandaar dat developers niet blij waren met de (te) snelle release van iOS14.
Er waren in totaal 8(!) beta versies voordat de GM kwam.En is al die jaren altijd in september uitgekomen, lijkt wel een must.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

Richi

Quote from: Nosoforos on September 19, 2020, 13:56:23
Op mijn iPhone X, iPhone 11 en iPad Pro lukt het niet ios14 te installeren... Hij geeft aan dat er een fout is met de update. :(
Dat is vaag!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Nosoforos

Inmiddels - na heel veel keer proberen, draait iOS14 op alle apparaten, inclusief AppleTV

Richi

Quote from: Nosoforos on September 22, 2020, 21:48:51
Inmiddels - na heel veel keer proberen, draait iOS14 op alle apparaten, inclusief AppleTV
Oh ja, de Apple TV. Die zou ik helemaal vergeten. Vanavond maar eens proberen te updaten als T-Mobile Thuis de problemen na het onderhoud van afgelopen nacht heeft verholpen (geen internet en telefoon).
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Teejoo

Shit, wilde ik downgraden ivm wat bluetooth/carplay gedoe gaat dat niet meer. Lekker dan.

Rowdy

#22

frits marantz

Het invoeren van een begin en eindtijd in agenda is een ramp! Denk dat ik Outlook er nu toch maar moet op zetten. Jammer.

CZ79

Ik gebruik al een langere tijd 'Spark' als agenda app, werkt perfect (voor mij iig)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika