Playstation 5

Started by Richi, September 14, 2020, 09:59:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

turtlespeed

Sinds gisteren in het bezit van een PS5; aangesloten op een LG77CX.

Toch wel erg leuk! (voor het eerst weer een ps sinds 7 jaar in huis).
MARILLION, The best-kept secret in the music industry !

LittleNinja

Veel plezier ermee!!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Malignant

Sinds afgelopen vrijdag hier ook een Ps5 in huis.
Heel veel geluk gehad bij de drop van Amazon.de.
Had verwacht wel 2 maanden bezig te zijn om er door te komen, uiteindelijk in 2 dagen gelukt :)
PS4 inmiddels verkocht, onder aan de streep vallen de kosten dan nog wel mee ook.

Maar wat een verschil is dat zeg, tot op heden enkel een Ps4 game aan het spelen, maar de stap van 30fps naar 60fps is echt een wereld van verschil.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

A3-D

Quote from: Malignant on March 22, 2021, 07:27:43
Sinds afgelopen vrijdag hier ook een Ps5 in huis.
Heel veel geluk gehad bij de drop van Amazon.de.
Had verwacht wel 2 maanden bezig te zijn om er door te komen, uiteindelijk in 2 dagen gelukt :)
PS4 inmiddels verkocht, onder aan de streep vallen de kosten dan nog wel mee ook.

Maar wat een verschil is dat zeg, tot op heden enkel een Ps4 game aan het spelen, maar de stap van 30fps naar 60fps is echt een wereld van verschil.
Bij de meest recente drop ben ik ook één van de gelukkigen geweest en heb hem dinsdag ontvangen. Ik heb ook een PS4 Pro met wat games staan nu en die gaat ook in de verkoop. Wat heb je nog gekregen voor jouw PS4 en was dat ook een Pro?

Malignant

Quote from: A3-D on April  1, 2021, 09:18:38
Bij de meest recente drop ben ik ook één van de gelukkigen geweest en heb hem dinsdag ontvangen. Ik heb ook een PS4 Pro met wat games staan nu en die gaat ook in de verkoop. Wat heb je nog gekregen voor jouw PS4 en was dat ook een Pro?

Ik heb mijn normale PS4 zonder games nog kunnen verkopen voor 150.
Pro's zijn zeker nog wat meer waard, ook gezien de productie stop.
Afhankelijk van games en andere toebehoren kom je in de 200/250 range voor een Pro schat ik zo.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

Raphie

#105
Heb ook een pro met 2tb ssd, ga pas over wanneer gta5 uit is en account werkt op ps5
JBL PRX Power!

A3-D

Quote from: Malignant on April  1, 2021, 09:30:22
Afhankelijk van games en andere toebehoren kom je in de 200/250 range voor een Pro schat ik zo.
Thanks, dat was ook ongeveer wat ik dacht.

LittleNinja

Quote from: Raphie on April  1, 2021, 09:32:23
Heb ook een pro met 2tb ssd, ga pas over wanneer gta5 uit is en account werkt op ps5

Heb je op de PS5 een nieuw account nodig?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Raphie

Quote from: LittleNinja on April  1, 2021, 10:28:42
Heb je op de PS5 een nieuw account nodig?
zou gewoon met PSN account moeten blijven werken, maar eerst zien, level 35x heb er meerdere jaren inzitten  :D
JBL PRX Power!

LittleNinja

Quote from: Raphie on April  1, 2021, 10:33:44
zou gewoon met PSN account moeten blijven werken, maar eerst zien, level 35x heb er meerdere jaren inzitten  :D

Ik snap je. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

A3-D

Quote from: LittleNinja on April  1, 2021, 10:28:42
Heb je op de PS5 een nieuw account nodig?
Zeker niet, je kan gewoon je bestaande account gebruiken en alles in de cloud wordt netjes gesynchroniseerd.

LittleNinja

Quote from: A3-D on April  1, 2021, 12:40:13
Zeker niet, je kan gewoon je bestaande account gebruiken en alles in de cloud wordt netjes gesynchroniseerd.

Ik neem graag mijn Far Cry 5 mee... geen idee of die werkt op de PS5. Maar goed, aangezien de PS5 gewoon crap verkrijgbaar is, maakt het niet heel veel uit.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

toetertje

Wordt de ps5 ook zo heet als een ps4 pro?

Malignant

Quote from: LittleNinja on April  1, 2021, 12:53:42
Ik neem graag mijn Far Cry 5 mee... geen idee of die werkt op de PS5. Maar goed, aangezien de PS5 gewoon crap verkrijgbaar is, maakt het niet heel veel uit.

Alles wat ik op mijn PS4 had is gewoon netjes over gegaan naar de PS5.
Als je deze boot kan je de optie migreren van PS4 selecteren en dan word echt ALLES via het netwerk gewoon gekopieerd.
Alle save games etc. Ik kon gewoon verder gaan met mijn game waar ik gebleven was.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

LittleNinja

Quote from: Malignant on April  1, 2021, 15:18:29
Alles wat ik op mijn PS4 had is gewoon netjes over gegaan naar de PS5.
Als je deze boot kan je de optie migreren van PS4 selecteren en dan word echt ALLES via het netwerk gewoon gekopieerd.
Alle save games etc. Ik kon gewoon verder gaan met mijn game waar ik gebleven was.

Tof. Ik kijk er naar uit. Maar ik begreep dat ze zelfs rond december nog niet verwachten dat ze zekerheid kunnen bieden. Bijzondere tijden..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Markvandiepen

Quote from: DustinV on September 14, 2020, 10:33:50
Ik zou nooit zonder disc drive kopen. Dan zit je vast aan digitale titels met alle nadelen die daar bij horen, geen tweedehands en vaak te dure prijzen.

Wat is daar het nadeel aan? Games in de ps store zijn vaak goedkoper of net zo duur als het fysieke schijfje.
Het laad sneller en je hoeft niet iedere keer disc erin en eruit te doen.
Ik zou JUIST voor de versie Zonder discs kopen, nog goedkoper ook.

Voor het verkopen vd dics hoef je het niet te doen daar krijg je bijna niks meer voor na een tijdje.

chocovla

Quote from: Markvandiepen on April 13, 2021, 20:20:02
Wat is daar het nadeel aan? Games in de ps store zijn vaak goedkoper of net zo duur als het fysieke schijfje.
Het laad sneller en je hoeft niet iedere keer disc erin en eruit te doen.
Ik zou JUIST voor de versie Zonder discs kopen, nog goedkoper ook.

Voor het verkopen vd dics hoef je het niet te doen daar krijg je bijna niks meer voor na een tijdje.

Had geen PS4 en heb daarom juist de PS5 met disc drive gekocht. Zoals je al aangeeft zijn de PS4 titels relatief goedkoop dus heb voor een habbekrats een hele bak catalogus titels die ik kan spelen tot er wat meer leuks voor de PS5 uit is. :pompom:
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

Malignant

Quote from: Markvandiepen on April 13, 2021, 20:20:02
Voor het verkopen vd dics hoef je het niet te doen daar krijg je bijna niks meer voor na een tijdje.

Dit is juist wat ik altijd doe. Ik hoef een game tijdens de release niet te hebben, genoeg backlog weg te werken.
Koop al mijn games op disc op MP, max €30,- en speel er altijd maar 1.
Uitgespeeld, dan gelijk weer weg en krijg ik er meestal nog wel €20,- voor.
Lekker goedkoop gamen op die manier.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

Martijnst1990

Quote from: Malignant on April 14, 2021, 07:32:11
Dit is juist wat ik altijd doe. Ik hoef een game tijdens de release niet te hebben, genoeg backlog weg te werken.
Koop al mijn games op disc op MP, max €30,- en speel er altijd maar 1.
Uitgespeeld, dan gelijk weer weg en krijg ik er meestal nog wel €20,- voor.
Lekker goedkoop gamen op die manier.
Precies, ik koop dan vaak wel de game nieuw en verkoop hem op MP. 60 EUR nieuw, verkoop voor 30 tot 40 EUR, terwijl je een nieuwe game digitaal 60-70 EUR kost en je daar niks voor terug krijgt.

Quote from: Markvandiepen on April 13, 2021, 20:20:02
Wat is daar het nadeel aan? Games in de ps store zijn vaak goedkoper of net zo duur als het fysieke schijfje.
Het laad sneller en je hoeft niet iedere keer disc erin en eruit te doen.
Ik zou JUIST voor de versie Zonder discs kopen, nog goedkoper ook.

Voor het verkopen vd dics hoef je het niet te doen daar krijg je bijna niks meer voor na een tijdje.
Ieder zijn ding natuurlijk, maar om te zeggen dat je niks terug krijgt voor verkoop van tweedehands games klopt niet.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

toetertje


mradem

Quote from: toetertje on April 14, 2021, 10:56:23
Niemand?
Merk weinig van de hitte, heb echter nooit een ps4 gehad. De reden ook waarom dat ding zo groot is

Martijnst1990

Quote from: toetertje on April 14, 2021, 10:56:23
Niemand?
Hij staat bij mij in een rack met ruimte vrije ruimte rondom, merk dus weinig van hitte. Maar lees wel dat het niet verstandig is om hem in een afgesloten kast te zetten.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LittleNinja

Dat lijkt me ook wel common sense.

Quote from: Martijnst1990 on April 15, 2021, 07:17:09
..

. Maar lees wel dat het niet verstandig is om hem in een afgesloten kast te zetten.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Martijnst1990

Quote from: LittleNinja on April 15, 2021, 15:55:18
Dat lijkt me ook wel common sense.
Lijkt mij ook, maar heb op Tweakers toch heeeeeel veel foto's gezien van PS5's in gesloten kast.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LittleNinja

Quote from: Martijnst1990 on April 15, 2021, 20:04:02
Lijkt mij ook, maar heb op Tweakers toch heeeeeel veel foto's gezien van PS5's in gesloten kast.

Die zien we dan straks weer terug met verhalen over problemen door oververhitting.. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"