Playstation 5

Started by Richi, September 14, 2020, 09:59:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HarrieA

Quote from: hans. on November 19, 2020, 06:55:44
Ze (xbox ook) zijn wel flinke apparaten en passen niet zomaar tussen reguliere audio als je dat zou willen.
Wat ik wel opmerkelijk vind is dat de ps5 minder rekenkracht heeft dan de xbox. Dat was altijd min of meer gelijk.
Is nu toch ook weer redelijk gelijk? CPU ietsjes minder, geheugen en ssd ietsjes sneller.

Er staan verschillende tests online, verschil in FPS slechts 0,1 max.

Natuurlijk met de restrictie dat het pas de eerste spellen zijn.

HJ

Quote from: HarrieA on November 19, 2020, 17:47:36
Is nu toch ook weer redelijk gelijk? CPU ietsjes minder, geheugen en ssd ietsjes sneller.

Er staan verschillende tests online, verschil in FPS slechts 0,1 max.

Natuurlijk met de restrictie dat het pas de eerste spellen zijn.
Kan het me ook niet anders voorstellen.  En uiteindelijk zullen ze weer tot de max gaan en hapert het weer [emoji16]
Ik had iets gelezen over 4k 120hz dat de ps5 dat niet goed zou kunnen maar het zal wel los lopen..

Richi

#77
Quote from: angelo41 on November 19, 2020, 16:36:37
en? eerste indruk?.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk
Geen idee. Morgenavond krijgt mijn zoon hem en dan zal ik wat foto's maken van zijn eerste indruk.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

angelo41

Quote from: Richi on November 19, 2020, 18:25:37
Geen idee. Morgenavond krijgt mijn zijn hem en dan zal ik wat foto's maken van zijn eerste indruk.  :D
[emoji106] [emoji106] [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


Joost80

Gisteren de ps5 in ontvangst mogen nemen en vandaag mijn 18 november bestelde Xbox series X. Game on  :headbanging:
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

Richi

#80
Vanavond de PS5 afgeleverd bij onze zoon. Hij wist niet wat hij zag. Erg leuk. Meteen appen naar zijn vrienden die het niet konden geloven. Er blijkt een Snapchat filter te zijn met een PS5 en ze dachten dat hij die had gebruikt. :D Het overzetten van de games vanaf de PS4 ging snel en soepel. Hij is ze nu aan het testen.  8)

Edit: foto's recht gezet en gefatsoeneerd.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Rielplayer

Mooi cadeau. Fijn als je dat kunt doen!
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

m9

ja feli, erg mooi om cadeau te doen. :thumbs-up:

zit ongelooflijk in dubio om hem binnenkort te halen want ik ga m`n pc ook al upgraden.


HarrieA

Ik had m ook op introductiedag. Natuurlijk weer beter beeld, maar wat voor mij bij de Next-gen consoles de belangrijkste vernieuwing is, is de controller van de PS5.

Die is echt weergaloos wat daarmee gebeurd. Niet 1 trilling, maar verschillende trillingen-vibraties die ook nog eens van links naar rechts kunnen.

m9

yep, haptic feedback maar de games moeten door de devs met die optie uitgerust worden.

Richi

Quote from: m9 on November 21, 2020, 19:43:05
yep, haptic feedback maar de games moeten door de devs met die optie uitgerust worden.
Er zit een soort demo spel bij de PS5 en op een gegeven moment kreeg ik de controller in mijn hand geduwd met de opdracht "schud eens!". Was net of er water in de controller zat, bizar! Doordat er ook geluid uit de controller kwam, werd de illusie nog eens versterkt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Zymotic

Quote from: m9 on November 21, 2020, 19:02:49
ja feli, erg mooi om cadeau te doen. :thumbs-up:

zit ongelooflijk in dubio om hem binnenkort te halen want ik ga m`n pc ook al upgraden.

Alleen dat binnenkort halen is wel een probleempje. Of je moet fors meer willen betalen op mp.

Raphie

Zal wel mee vallen voor Dec liggen de schappen vol. Dan komen de eerste holiday season bundles ook en zal de prijs ook omlaag gaan
Dus maximaal 3wkn later, lagere prijs en minimaal extra controller of extra game.
JBL PRX Power!

toetertje

Ik denk niet dat dat dit jaar nog zal gebeuren. Ze hebben een flinke achterstand
opgelopen in productie, vanwege een of ander virus.

Kjelt

Quote from: Raphie on November 22, 2020, 16:34:40
Zal wel mee vallen voor Dec liggen de schappen vol. Dan komen de eerste holiday season bundles ook en zal de prijs ook omlaag gaan
Dus maximaal 3wkn later, lagere prijs en minimaal extra controller of extra game.
Link? Wat ik op diverse sites lees is dat er geen voorraad is en dat de lopende productie over de diverse continenten wordt verdeeld maar dan gaat het niet over een miljoen stuks per maand maar (tien) duizenden, veel te weinig om aan de grote vraag te voldoen.

m9

al net zo min verkrijgbaar als de nieuwe rtx en rx gpu`s van nvidia en amd, de zen3 cpu is ook nergens te krijgen.
zal eerste kwartaal van 2021 wel loslopen.

m`n pc upgrade ook nog effe uit moeten stellen maar heb al wel een gloedjenieuw en arbeidsloos x570 mobo en 3600mhz ddr4, pas grave. :D

Martijnst1990

Quote from: Raphie on November 22, 2020, 16:34:40
Zal wel mee vallen voor Dec liggen de schappen vol. Dan komen de eerste holiday season bundles ook en zal de prijs ook omlaag gaan
Dus maximaal 3wkn later, lagere prijs en minimaal extra controller of extra game.
Je post druipt van het sarcasme, hopelijk is dat ok de bedoeling  :clapping:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Quote from: Kjelt on November 22, 2020, 16:55:38
Link? Wat ik op diverse sites lees is dat er geen voorraad is en dat de lopende productie over de diverse continenten wordt verdeeld maar dan gaat het niet over een miljoen stuks per maand maar (tien) duizenden, veel te weinig om aan de grote vraag te voldoen.
Precies, alleen in Nederland zijn al meer dan 80.000 mensen op zoek en alle webshops zijn nu uitverkocht. Bol.com verwacht begin december weer wat te kunnen verkopen, maar onduidelijk hoeveel dat is. Coolblue verwacht er in december nog 200 binnen te krijgen. Een bundel zal er niet snel komen en een prijsverlaging al helemaal niet.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Kjelt

#93
Overigens verbazingwekkend dat er zo'n vraag is terwijl er (dacht ik) geen nieuwe supergame erbij wordt uitgebracht. Kijk als GTA6 nu uit kwam dan begreep ik het  :D
Maar kennelijk wil iedereen zijn oude games spelen op een nieuwe console, of het vakantiegeld kunnen ze toch nergens uitgeven dus dan maar zo.

LittleNinja

#94
Nog steeds geen zicht op die dingen. Bizar zeg. Alhoewel...

https://www.want.nl/goed-nieuws-playstation-5-zoekenden/
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Matthijs1973

Quote from: LittleNinja on February 15, 2021, 19:43:21
Nog steeds geen zicht op die dingen. Bizar zeg. Alhoewel...

https://www.want.nl/goed-nieuws-playstation-5-zoekenden/

dat soort onzin nieuwsberichten krijg ik ook om het uur op Google/telefoon, iedere week hetzelfde, alleen de datum wordt netjes veranderd. Leuke sites met 1 doel, bezoekers en dus advertentie-inkomsten.
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

LittleNinja

Quote from: Matthijs1973 on February 15, 2021, 20:12:06
dat soort onzin nieuwsberichten krijg ik ook om het uur op Google/telefoon, iedere week hetzelfde, alleen de datum wordt netjes veranderd. Leuke sites met 1 doel, bezoekers en dus advertentie-inkomsten.

Oh dat zou best kunnen inderdaad. Ik zocht vandaag voor het eerst. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

mradem

Winkels worden helemaal debiel van dit soort lekkende info. Genereert een vracht aan mails en telefoontjes. Maar zelf ben ik hierdoor wel aan een ps5 gekomen.

jef-w

Ik wacht wel tot die kinderziektes eruit zijn en dat de ps5 ook echt waar maakt wat ze zeggen.
Btw eigenlijk wil ik hem ook in het zwart😇

Dus voor nu eerst een Switch erbij. 😂
Lexicon MC-10 / A*BNB ncore / Oppo83SE+TUC / Micro Seiki DQX-500/ Apple TV 4K / Zappiti SE 4K HDR / PS5 
Speakers: M&K 950(L/C/R), M&K S150T(Sur), Gallo Acoustics A'diva SE (atmos)/ A*BNB 2x12pp (sub)

Martijnst1990

Quote from: Jef-W on February 27, 2021, 16:05:36
Ik wacht wel tot die kinderziektes eruit zijn en dat de ps5 ook echt waar maakt wat ze zeggen.
Btw eigenlijk wil ik hem ook in het zwart😇

Dus voor nu eerst een Switch erbij. 😂
Dat zegt iedereen die er gewoon geen 1 kan bemachtigen :tounge:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT