Playstation 5

Started by Richi, September 14, 2020, 09:59:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zymotic

Ik wacht nog liever een paar maanden langer dan dat ik meer ga betalen dan de winkelwaarde. Dan maar voorlopig fifa 21 spelen op mijn ps4  ;D

toetertje

Quote from: Zymotic on September 18, 2020, 11:05:29
Ik wacht nog liever een paar maanden langer dan dat ik meer ga betalen dan de winkelwaarde. Dan maar voorlopig fifa 21 spelen op mijn ps4  ;D

Ik ook, dan zijn ook de kinderziektes eruit, en krijg je ook vast mooie aanbiedingen.
Voor een pre-order betaal je de volle mep. Bij batch 2 of 3 liggen ze in de winkel, en
krijg je er vaak voor dezelfde prijs, alweer een spel bij.

Raphie

Yep, de pre-order hype komt vooral van retailers en gamers, wedden dat die op dag 1 overal ruim op voorraad is? Ik bestel hem wel gewoon bij Amazon wanneer het zo ver is.
JBL PRX Power!

Richi

Quote from: Zymotic on September 18, 2020, 10:54:08
Ik lees ook genoeg verhalen van mensen die meerdere exemplaren hebben besteld. Dan gaat het natuurlijk extra snel. Op mp worden ze al aangeboden.
Zo sneu dit.  :(
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Martijnst1990

De PS4 was na de launch pas maanden later goed leverbaar en is nog heel lang dezelfde prijs gebleven. Het is mij per toeval wel gelukt er 1 te bestellen via Bol. Ben geen hele grote gamer, maar wil hem toch wel, dus waarom niet gelijk ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

J.A.F._Doorhof

Vriend van ons heeft een speelgoedwinkel dus bestel meestal bij hem en krijg hem dan ook vaak bij de eerste batch. Ik dacht dat hij een maximaal aantal van 2 hebben per klant. Maar weet dat niet zeker.

Weet wel dat de PS altijd enorm snel uitverkoopt.
Ik speel eigenlijk alleen cod of battlefield en rocksmith maar koop wel altijd de nieuwste versie. Vooral voor de kleine gratis games die er vaak erg mooi uitzien maar net niet lang genoeg boeien voor normale gamers. Maar mij maanden bezig houden (speel misschien een uurtje per week max)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HarrieA

Heeft die nu dan wel een PS5 met launch?

Ik had begrepen dat Sony voor nu met selected dealers werkte. Daarvandaan dat de pre-orders zo "lastig" gingen.

J.A.F._Doorhof

Hij zit daar meestal wel bij
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

m9

voor dat geld zou ik eerder een rtx3080 aanschaffen of je moet persee de psexclusive games willen spelen.




RonG

Quote from: m9 on September 20, 2020, 21:02:29
voor dat geld zou ik eerder een rtx3080 aanschaffen of je moet persee de psexclusive games willen spelen.

Die zal zo'n 300 euro duurder zijn en moet je ook nog iets van pc hebben om er gebruik van te kunnen maken.


knubbe

Quote from: m9 on September 20, 2020, 21:02:29
voor dat geld zou ik eerder een rtx3080 aanschaffen of je moet persee de psexclusive games willen spelen.

Ik zou voor dat geld eerder een nieuwe zaagtafel kopen of je moet persee er spellen mee willen spelen..
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raphie

Quote from: knubbe on September 20, 2020, 23:41:20
Ik zou voor dat geld eerder een nieuwe zaagtafel kopen of je moet persee er spellen mee willen spelen..
ik velgen, of een extra spoiler  :D waar gaat dit heen....
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Pc gamer vs console ;)
Natuurlijk is een pc "cooler"
Maar er zijn nu eenmaal mensen die gewoon zo een ding aan een tv willen aansluiten. Een knop willen indrukken en alles moet werken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Zymotic

Op Tweakers had iemand uitgerekend wat een vergelijkbare PC moest kosten, en hij kwam rond de € 1400 euro uit. Zonder controller.

Raphie

De ergonomie van console is veel beter, in de huiskamer op de bank, met een gui geschikt voor TV
JBL PRX Power!

Valkyrie

Quote from: Raphie on September 21, 2020, 09:00:31
De ergonomie van console is veel beter, in de huiskamer op de bank, met een gui geschikt voor TV

Dit dus. Liever lekker op de bank hangen, dan rechtop zittend op een buraeustoel.  :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

m9

jullie zijn geen diehards :D
met een keyboard en muis en af en toe een vuistslag naar de monitor.

Martijnst1990

Gelukkig hoef je geen diehard gamer te zijn om een af en toe een spelletje te spelen ;D Wat al gezegd is, is het gewoon aanzetten en vanaf de bank kunnen spelen ook wat waard! 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skoebiedoe

Alleen spijtig van die controller ...paar keer geprobeerd maar ik kan er echt niet mee overweg ...dan nog liever een toetsenbord en muis om mee te spelen . ;)

Raphie

Ik speel alleen maar GTAO, moet er niet aan denken dat op PC te doen.
JBL PRX Power!

ajbeefde

Sony biedt excuses aan voor rommelige pre-orders

De Japanse elektronicafabrikant Sony heeft zich verontschuldigd voor de rommelige pre-orderperiode van de PlayStation 5-spelcomputer.

PlayStation 5-pre-orders waren extreem rommelig
Het officiële PlayStation-account van Sony heeft afgelopen weekend een tweet de wereld in gestuurd aangaande de pre-orderperiode van de PlayStation 5. De tweet begint met de tekst: "Laten we eerlijk zijn: PS5-pre-orders hadden een stuk beter gekund. We bieden hiervoor onze excuses aan." Hoewel Sony beloofde dat er geen gedoe zou zijn tijdens de pre-orderperiode, was dat gedoe er wel degelijk.

https://www.homecinemamagazine.nl/2020/09/playstation-5-sony-biedt-excuses-aan-voor-rommelige-pre-orders/
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

PascalP

lees net in de reviews dat de PS5 geen Dolby Vision en ook geen Dolby Atmos doet, dus wordt helaas geen volwaardige UHD speler voor in de woonkamer bijvoorbeeld :(
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

CineSmurf

Ik vind dat zo vreemd. Juist omdat ze met de multimedia afstandsbediening weer een beetje teruggingen naar de PS3 tijd, ultieme gameconsole & mediaspeler. https://www.playstation.com/nl-nl/accessories/media-remote/

Jammer als je vervolgens inderdaad geen atmos en dolby vision kan doen.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

angelo41

Quote from: PascalP on November 12, 2020, 10:50:52
lees net in de reviews dat de PS5 geen Dolby Vision en ook geen Dolby Atmos doet, dus wordt helaas geen volwaardige UHD speler voor in de woonkamer bijvoorbeeld :(
gelukkig komt vandaag hier een xbox x toe. [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk