Playstation 5

Started by Richi, September 14, 2020, 09:59:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Richi

Een vraagje: zijn er hier mensen met interesse voor de Playstation 5? Wat ik online kan vinden, komt deze ergens in november op de markt. Zijn er al mensen die zich ergens hebben ingeschreven om er een te kopen?

Zelf ben ik niet zo'n gamer, maar het verhaal hier achter is dat mijn (toen nog zoontje) toen de PS3 werd geïntroduceerd, aan me vroeg of hij er een mocht hebben. Dat zal ergens in 2007 zijn geweest, Stein was toen 6 jaar oud. We hadden toen nog een PS2. Ik zei dat dat niet ging, want de PS3 was toen flink aan de prijs. Toen vroeg hij of hij een PS4 mocht (die toen nog helemaal niet bestond), waarop ik 'nee' zei. Toen vroeg hij of hij dan een PS5 mocht, waarop ik (stom, stom, stom) 'ja' zei. Nou, ik kan je vertellen dat hij bijna nooit iets onthoudt, maar dat is hij nooit vergeten.  ;D

Inmiddels is Stein 19 en nu wil ik een PS5 voor hem gaan kopen als die uitkomt. Maar aangezien hij de gamer is, en niet ik, vraag ik mij af welke PS5 variant jullie zouden bestellen en waarom: die met blu-ray drive of zonder? En weet iemand of de PS5 ook PS4 of zelfs PS3 spellen kan draaien?

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Dit vond ik inmiddels op Wikipedia over backward compatibility met de PS4:

Sony has stated that PlayStation 5 will be backward compatible with the "overwhelming majority" of PlayStation 4 games, with many running at boosted processing speeds "so that they can benefit from higher or more stable frame rates and potentially higher resolutions".[8][32] This is enabled in part by the similar hardware architecture of the two systems and by adding "extra logic" to the RDNA 2 GPU to ensure compatibility with PlayStation 4's and 4 Pro's GPUs.[1][10]

Dan zou het wel logisch zijn om de versie met drive te nemen zodat de spellen van de PS4 die op schijf gekocht zijn, kunnen worden geïnstalleerd.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

DustinV

Ik zou nooit zonder disc drive kopen. Dan zit je vast aan digitale titels met alle nadelen die daar bij horen, geen tweedehands en vaak te dure prijzen.

ajbeefde

Sony geeft op woensdag 16 september een presentatie over de PS5

Sony heeft bekendgemaakt dat het op woensdag 16 september een nieuwe presentatie geeft over de PlayStation 5. Net als de vorige keer zal de presentatie vooral over nieuwe games gaan, maar toen werd ook het uiterlijk van de console getoond. Waarschijnlijk worden nu de laatste details zoals de adviesprijzen en releasedatum vrijgegeven.

https://www.homecinemamagazine.nl/2020/09/sony-geeft-op-woensdag-16-september-een-presentatie-over-de-ps5/
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Nico111

#5
Wel een mooi verhaal over je zoon.

Ik haal straks ook de ps5 met drive. Dan kan je ook nog eens voor een prikkie een spel via marktplaats kopen. Ik game niet veel en zo zijn er dan nog genoeg parels te vinden.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

CineSmurf

Heel herkenbaar dit. Mijn zoon wordt 18 in oktober. De playstation 4 die ik ooit kocht heeft hij zich min of meer toegeëigend. Mijn interesse is meer technisch, hij is de gamer.

Een PS5 lijkt me cool. Krijg ik misschien mijn ps4 terug....

Of toch een xbox? Valt me op dat die kids meer voorkeur hebben, dan ik.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Nico111

Uncharted, God of war en last of us zorgen er voor mij wel voor dat ik de PlayStation koop.
Ik maak me alleen wat zorgen over de maat. Hij wordt een flink stuk groter.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

WillyP

Ik ben wel geïnteresseerd in de mogelijkheid om de PS5 als UHD Blu-ray speler te gebruiken. Sony moet toch in staat zijn om het niveau te halen van de 800 serie en dan graag zonder de bugs.

Mooi verhaal trouwens, Richard. Van mij kreeg Stijn een PS5 met een drive en een mooie strik er omheen.

WillyP

RvD

19 November is hij beschikbaar als er ergens voorraad is preorder zal nodig zijn.

399,- voor de digitale zonder drive
499,- met drive

Het valt me reuze mee met deze specificaties, zelf vorige week de PS4 Pro ingeruild waar ik nog 250,- voor terug kreeg dat maakt de upgrade leuk.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Richi

Bedankt voor de info. Valt zeker niet tegen!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Martijnst1990

Bij Bol.com is hij nu te reserveren, moet wel direct betaald worden.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

ajbeefde

Quote from: Martijn90 on September 17, 2020, 08:51:24
Bij Bol.com is hij nu te reserveren, moet wel direct betaald worden.

Bizar !!

Een aanbetaling is misschien normaal, maar het gehele bedrag?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

CineSmurf

Genoeg die dit willen kennelijk, want hij staat bij bol.com nu op "uitverkocht"...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Martijnst1990

Quote from: ajbeefde on September 17, 2020, 09:02:46
Bizar !!

Een aanbetaling is misschien normaal, maar het gehele bedrag?
Stond ik ook van te kijken. Heb hem met mn creditcard betaald en las daarna pas dat de reservering pas definitief is als hij wordt verzonden, dus dat is prima. Overigens is hij al uitverkocht bij Bol.com.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Richi

#15
Ik heb er vanochtend meteen een gereserveerd bij BOL.com toen ik de email kreeg. Sprak gisteren Stein en nog over en hij zag de toegevoegde waarde van de drive niet in, dus is het de digital edition (of hoe die ook heet) geworden. Nu maar afwachten...

Lars, onze andere zoon van 10 verheugt zich nu al op de PS4 van Stein die deze kant op komt als de PS5 wordt geleverd.  ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

noot87

Zonder drive? Als een vriend klaar is met een spelletje kun je het met drive toch gemakkelijk lenen of tijdelijk ruilen. Nu ben je dus verplicht altijd alles te kopen.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

RonG

Ik zou hem ook niet zonder drive kopen, deze betaald zich vanzelf weer terug dmv verkoop games en dat vaak digitale versies aan de prijs blijven.

Misschien kan dan ook de UHD speler weg welke er nu staat.

Ik lees niet zoveel hierover, maar hoe presteerd de ps5 als media player, cq als UHD speler?

Richi

Quote from: noot87 on September 17, 2020, 11:47:09
Zonder drive? Als een vriend klaar is met een spelletje kun je het met drive toch gemakkelijk lenen of tijdelijk ruilen. Nu ben je dus verplicht altijd alles te kopen.
Ja, dat dacht ik dus ook, maar Stein speelt toch maar 2 of 3 spellen (voornamelijk GTA en FIFA) en die wil hij toch gaan kopen. Tja, het is zijn keuze. Ik heb hem vanochtend laten weten dat ze overal al uitverkocht zijn (zonder erbij te zeggen dat ik er al een gereserveerd heb).  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Raphie

Ik koop alles digitaal wanneer ze na een paar maand van 59,00 > 29,00 gaan
Heb e ht een teringhekel aan al die hoesjes, lawaai en gediscjockey.
JBL PRX Power!

ajbeefde

#20
PlayStation 5 is voor 99 procent backwards compatible met PS4-games

"Wanneer je de PlayStation 5 straks in huis haalt, zit je niet om games verlegen: de console is namelijk voor 99 procent backwards compatible."

https://www.homecinemamagazine.nl/2020/09/playstation-5-is-voor-99-procent-backwards-compatible-met-ps4-games/

Met de PlayStation Plus Collection speel je PS4-klassiekers op je PS5

https://www.homecinemamagazine.nl/2020/09/met-de-playstation-plus-collection-speel-je-ps4-klassiekers-op-je-ps5/
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Zymotic

Is het iemand gelukt om een pre-order te plaatsen? Mij helaas niet. Al dacht ik van wel. Gister na het eten met mijn zoontje naar de MM gegaan, daar vertelde de verkopers dat de disc versie niet meer mogelijk was voor de eerste batch. De digitale versie kon nog wel omdat ze daar bijna geen aanvragen voor hadden in de winkel. Dus dan dan die maar besteld. Bon uitgedraaid en naar de kassa. Keurig betaald, maar toen ik de kassabon kreeg vroeg de dame achter kassa of we wil wisten dat we niet meer in de eerste batch zouden zitten omdat alles volledig was uitverkocht. Dat had het hoofdkantoor al in vroeg in de middag doorgegeven. Op mijn vraag waarom de verkopers dat dan niet vertellen kreeg ik het antwoord dat ze dat meteen zouden gaan doen.... wat een zaak...

Richi

Jeetje, dat is balen zeg. Ik kreeg gisteren 8.26 een email van BOL dat je kon pre-orderen. De bestelling heb ik om 8.43 geplaatst. Niet lang daarna waren ze door de voorraad heen las ik op de RTL Nieuws site. Ik heb de digitale versie besteld.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Zymotic

Ik lees ook genoeg verhalen van mensen die meerdere exemplaren hebben besteld. Dan gaat het natuurlijk extra snel. Op mp worden ze al aangeboden.

toetertje

Quote from: Zymotic on September 18, 2020, 10:54:08
Ik lees ook genoeg verhalen van mensen die meerdere exemplaren hebben besteld. Dan gaat het natuurlijk extra snel. Op mp worden ze al aangeboden.

De ervaring die je had bij mediamarkt, is ook echt typisch MM.
Heb het ook al 2 keer meegemaakt.
En dat van die handelaren is ook standaard. Als ze uitverkocht zijn,
kun je ze op marktplaats kopen voor 600 euro. Zo ging het met de
Pro ook, toen die uitkwam.