Playstation 5

Started by Richi, September 14, 2020, 09:59:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Binky007

Quote from: Martijnst1990 on April 15, 2021, 20:04:02
Lijkt mij ook, maar heb op Tweakers toch heeeeeel veel foto's gezien van PS5's in gesloten kast.

Bij mij staat hij ook in een gesloten kast. Wel zonder voorkant en dat is helemaal top. Mijn PS4 stond daar ook en dat was net een stofzuiger aan het einde. Ben erg blij met de PS5. Snelheid is echt verbeterd en hij maakt veel minder herrie dan de PS4.
JVC-X7000 CineMike, Stewart Tab Tention Grayhawk, Pioneer krp 500A, Humax 5200C, Elac FS 249, Elac CC 241, Canton, Fathom F112 Satin, Marantz AV8802A CineMike, Oppo 205 CineMike, Sherwood Newcastle A-965 CineMike, Playstation 5 and Taga Platinum-18.

https://www.linkedin.com/in/jorisbink/

J.A.F._Doorhof

Hier ook gisteren binnen gekomen.
Dacht die komt nooit meer.

Nu speel ik eigenlijk alleen Rocksmith en call of duty of battlefield

Speel nu modern Warfare met high res pack en dat ziet er goed uit. Maar je wil meer ;)

Zat al even naar sniper te kijken die moet uitkomen en natuurlijk Cod 2021 en de nieuwe Battlefield.

Had al begrepen dat Battlefield 5 niet de moeite is (heb 4) en dat Coldwar ook tegenvalt

Is het dan ook jullie mening gewoon MW door te spelen of toch cold war te kopen?
Is die grafisch veel mooier ?

Speel alleen team deathmatch eigenlijk
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RonG

Even een upje hier.

Ik heb de PS5 kunnen bestellen en heb de volgende vraag.

Zijn streaming apps een OK qua audio en beeld? Bedoel dan Netflix, Amazon prime etc...

Heb nu een Apple TV4K hiervoor en vroeg me af of deze dan weg zou kunnen.

RonG

Blijkbaar gebruikt niemand het, dus dat zegt wel genoeg :D

toetertje

Quote from: RonG on December 28, 2021, 11:16:21
Even een upje hier.

Ik heb de PS5 kunnen bestellen en heb de volgende vraag.

Zijn streaming apps een OK qua audio en beeld? Bedoel dan Netflix, Amazon prime etc...

Heb nu een Apple TV4K hiervoor en vroeg me af of deze dan weg zou kunnen.

Ik heb dat zelf nog niet geprobeerd, maar ik vind de ps5 niet erg stil.
Voor mij de reden, om het op de streaming mogelijkheden van mijn Tv te houden.

RonG

Quote from: toetertje on December 29, 2021, 11:37:06
Ik heb dat zelf nog niet geprobeerd, maar ik vind de ps5 niet erg stil.
Voor mij de reden, om het op de streaming mogelijkheden van mijn Tv te houden.

Ow, ok, duidelijk.

toetertje

En dan natuurlijk nog het milieu,  :angel:  de ps5 zal echt een bak meer stroom
verbruiken dan een apple tv of b.v. een raspberry met Kodi.

mradem

Ik gebruik eigenlijk ook altijd de Apple TV. Vind het gewoon een heerlijk apparaat waar tevens meer apps opstaan die ik gebruik. De kwaliteit heb ik nooit vergeleken met de ps5 apps. Dat de ps5 niet stil is klinkt onbekend voor mij. Ding maakt 0 geluid (digital versie dan).

angelo41

Even inspringen hier. op mijn xbox  x series  doet netflix het tenminste goed met dv.tegenover mijn apple tv. ivm met het juiste  kleurprofiel weer te geven.

Met de apple tv zegt ie rec709 met dv, met xbox toont ie netjes bt2020.

Vreemd.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 Pro met Tapatalk


RonG

Bedankt voor jullie antwoorden.

Wanneer ik de PS5 ontvang maar zelf toch maar eens testen. De ATV is qua beeld erg goed iig, audio vind ik nog steeds jammer dat er geen passthrough is.
Hopelijk kan de PS5 dat wel.

Ben benieuwd.

HarrieA

#135
Welke "app" dan te gebruiken op de PS5 om vanaf je Nas te streamen? Dan probeer ik het even.

Bama

Ik heb zelf niets met gamen maar wil wel een ps5 kopen voor mijn zoon. Ik kan ze alleen nergens vinden, hoe hebben jullie dat geregeld?

HarrieA

Amazon (niet Nederland) en Bol heb je de meeste kans om een PS5 te scoren en dan ook zonder verplichte bundel.

Bol verkoopt meestal op woensdag tussen 07.30 en 08.00 uur in de 2e of 3e week van de maand. Ik zou iedere woensdagochtend in de gaten houden bij Bol.

MediaMarkt heeft ook nog wel eens wat maar altijd met bundel.

Je moet wel snel zijn want ze zijn nog razend populair.

trigger__

Quote from: Bama on December 29, 2021, 14:31:37
Ik heb zelf niets met gamen maar wil wel een ps5 kopen voor mijn zoon. Ik kan ze alleen nergens vinden, hoe hebben jullie dat geregeld?

je hebt ook telegram/whatsapp groepen met bots die alles checken en dan krijg je bericht dat er iets op voorraad is. Ze houden amazon, bol, coolblue ed in het oog. Zo heb ik mijn series X na 2 dagen kunnen kopen, daarvoor het zelf in de gaten gehouden gedurende halfjaar maar niks...

Cyrus·

#139
Quote from: Bama on December 29, 2021, 14:31:37
Ik heb zelf niets met gamen maar wil wel een ps5 kopen voor mijn zoon. Ik kan ze alleen nergens vinden, hoe hebben jullie dat geregeld?

Hij staat hier al een jaar... Meteen in september 2020 bij de release een pre-order gedaan bij MediaMarkt en begin december 2020 werd 'ie geleverd. Eerlijk gezegd tot mijn grote verrassing, ik had mij op langer wachten ingesteld. Maar ik had er geduld mee, heb de pre-order gewoon geplaatst omdat ik 'm heel graag wilde hebben, maar niet per se super-snel. Er van uitgaande dat de leveringsproblemen wel eens langdurig konden worden (wat helaas zo gebleken is...)

Overigens had ik ook in september 2020 bij bol.com pre-order geplaatst. Toevallig kreeg ik vorige week - meer dan een jaar later dus - een mail van bol.com dat ik aan de beurt was voor de eerstvolgende loting voor PS5 leveringen. Dus ik zou niet snel inzetten op bol.com als ik nu een PS5 zou willen bestellen...
Groeten,
Edwin

RonG

Quote from: Bama on December 29, 2021, 14:31:37
Ik heb zelf niets met gamen maar wil wel een ps5 kopen voor mijn zoon. Ik kan ze alleen nergens vinden, hoe hebben jullie dat geregeld?

Ik had me een tijdje geleden ingeschreven bij coolblue voor een loting, dat doen ze wanneer ze weer een batch verwachten of al hebben.
Ik was eerst niet uitgeloot en kreeg nu wel plots een mail dat ik toch een PS5 kon bestellen omdat andere toch afgehaakt waren.

Heb nu wel Battlefield 2042 dubbel ??? (speel deze al op de pc). Dus ze doen wel een beetje koppelverkoop met die acties.

HarrieA

Bol doet niet aan loting. Je krijgt nog een e-mail
Wanneer de PS5 beschikbaar is. Let wel, hij wordt niet voor je gereserveerd. En meestal is dat mailtje later dan de voorraad online gaat.
Ik heb er verschillende bij Bol opgehaald op de manier zoals ik hierboven schreef.
Ik heb ook van die mails van Bol gehad, maar altijd te laat dat mailtje.

Als ze bij bol online komen staat er een paar dagen van te voren "binnenkort beschikbaar".

En ter info, nee ik heb ze niet aangeschaft voor de handel maar 2 voor mezelf (1 bij de race-Sim) en de rest is naar familie gegaan.

mradem

Quote from: trigger__ on December 29, 2021, 15:52:02
je hebt ook telegram/whatsapp groepen met bots die alles checken en dan krijg je bericht dat er iets op voorraad is. Ze houden amazon, bol, coolblue ed in het oog. Zo heb ik mijn series X na 2 dagen kunnen kopen, daarvoor het zelf in de gaten gehouden gedurende halfjaar maar niks...
Hier heb je idd de grootste kans mee. Of gewoon 2e hands 200 meer betalen als je geen zin hebt om te wachten of actief te zoeken

HarrieA

#143
Voor wie zoekt, MediaMarkt heeft enkele bundels nu op voorraad online. Op te halen in winkel.
Almere en Utrecht the Wall.

Bama

#144
Quote from: HarrieA on December 29, 2021, 17:01:16
Voor wie zoekt, MediaMarkt heeft enkele bundels nu op voorraad online. Op te halen in winkel.
Almere en Utrecht the Wall.

zegt allebei nee als ik het probeer

HarrieA

Quote from: Bama on December 29, 2021, 17:09:58
zegt allebei nee als ik het probeer
Klopt, zijn alweer weg. Ik had ze allebei in mijn mandje om af te rekenen, check voordat ik het hier online gooide. Heb ze niet gekocht. Maar zo snel gaat dat dus.

Bama

O, was jij dat ;D
Eindhoven kwam online en meteen weer weg

J.A.F._Doorhof

Deze maand dirt5 gratis op p+
Brengt meteen herinneringen terug naar Sega rally en collinMcree ;)

Misschien ergens een stuurtje scoren ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RonG

Quote from: J.A.F._Doorhof on January  9, 2022, 09:44:53
Deze maand dirt5 gratis op p+
Brengt meteen herinneringen terug naar Sega rally en collinMcree ;)

Misschien ergens een stuurtje scoren ;)

Gisteren toevallig geprobeerd maar kom er niet mee overweg, (en heb een playseat) het was net of op ik een ijsbaan reed.

F1 2021 daarintegen geen probleem

J.A.F._Doorhof

Iemand een advies voor een goedkoop stuurtje ?
Voornamelijk makkelijk te bevestigen.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"