Songfestival 2021

Started by vanzomereng, May 23, 2021, 10:14:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vanzomereng

Ik moet wat opbiechten,
Ik heb dit jaar naar het poppenkasttheater Songfestival 2021 gekeken en tjonge tjonge,
wat voor ijzersterke nummers hebben we weer gehoord  :D

Frankrijk vond ik wel van redelijk en het bij rock nummer van Finland, kreeg ik het idee van plagiaattrekjes
in dit nummer.   Luister maar eens naar het nummer "Deep Enough" van de band LIVE

 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

John Wx

Quote from: VANZOMERENG on May 23, 2021, 10:14:27
Ik moet wat opbiechten,
Ik heb dit jaar naar het poppenkasttheater Songfestival 2021 gekeken en tjonge tjonge,
wat voor ijzersterke nummers hebben we weer gehoord  :D

Frankrijk vond ik wel van redelijk en het bij rock nummer van Finland, kreeg ik het idee van plagiaattrekjes
in dit nummer.   Luister maar eens naar het nummer "Deep Enough" van de band LIVE



RESPECT  :popcorn:

Ik kon het nog niet aan hopelijk vorig jaar uuuhh volgend  ;D
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Raphie

#2
En wij hadden weer een activistisch kutnummer over ons slavernij verleden, de lange vingers van het rode bastion binnen de NPO.
Heeft 52m euro (Gemeente Rotterdam 24m€) gekost dit circus, dinsdag gaat het debat weer verder dat Rotterdam 50m€ steun nodig heeft om uit de crisis te komen.
Maar de regenboogtruitjes kunnen weer in de kast, we zijn er weer voor een jaar vanaf.
JBL PRX Power!

DustinV

Quote from: Raphie on May 23, 2021, 10:35:33
En wij hadden weer een activistisch kutnummer over ons slavernij verleden, de lange vingers van het rode bastion binnen de NPO.
Heeft 52m euro gekost dit circus, dinsdag gaat het debat weer verder dat Rotterdam 50m€ steun nodig heeft om uit de crisis te komen.

Het nummer werd ook wel gewaardeerd zo te zien aan de uitslag 😅

Raphie

Quote from: DustinV on May 23, 2021, 10:37:17
Het nummer werd ook wel gewaardeerd zo te zien aan de uitslag 😅
:D
JBL PRX Power!

CineSmurf

Ik vind het altijd wel genieten. Heerlijke overdetop liedjes. De echte slechte en vals gezongen liedjes waren er dit jaar in de halve finales in elk geval uitgefilterd...

Persoonlijk vond ik ook het Franse nummer wel mooi. Duitsland onterecht laag. Nederland terecht  :devil:
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Raphie

#6
Wat me nog het meest irriteerde was die hele reclame campagne om dat kutlied
Een dagelijkese leader waarin de "gewone burger" vol overtuiging "het dansje" doet > tenenkrommend
Of nog erger, het idee aanpraten dat mensen zingen over "Broccoli" en daarmee de onderliggende "zware boodschap" verloren ging
- het hele lied intereseert niemand ene moer
- zelfs de grootste woonvorm pauper binnen nederland had de vertaalslag naar broccoli niet gemaakt. Een triest slecht aangepraat grapje.

Waanzinnig slechte campagne. 
JBL PRX Power!

VlisChris

Ik zit met vriendin op hotel.
En die moest en zou kijken :-X :D

Dolkomisch. Of de kamers om ons heen het met haar gejuich eens waren .... :D :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.


jahtari

Ik heb nooit het songfestival gekeken, slechts flarden gezien bij het zappen vroeger. Vreselijk vind ik het.

5 jaar geleden helemaal gestopt met TV. Heerlijk, mis er niks aan.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

chansig

Ik heb wel wat leuke nummers voorbij horen komen. Iemand de snuivende Italiaan nog gezien ? Titel zal wel afgepakt worden, want cocaine en het songfestival gaat natuurlijk niet samen.

Gr. Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

i2Paq

Ik heb het volledig en bewust aan mij voorbij laten gaan nadat ik de eerste keer "onze" ode aan Broccoli voorbij hoorde komen op de landelijks NPO.

Helemaal toen ik een bekende Nederlander (naam even kwijt) bij De Vooravond het volgende hoorde uitkramen: "Ik kijk samen met mijn zoon, hij is niet gay hoor".

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Tien

is vond vooral de geluidskwaliteit (volheid) nogal slecht, of lag dat aan mij? Best jammer want zoiets is wel het moment om eens goed uit te pakkken.

Jean Sibelius

Angelie stelde gistermiddag voor om het Songfestival te kijken in de ruimte ;D.

Vond het een prima voorstel, want dan had ik een excuus om de nieuwe Apple TV in installeren en meteen te ervaren hoe het ding presteert. Moet zeggen dat we ons prima vermaakt hebben ondanks dat we het qua 'goede' muziek niet altijd met elkaar eens zijn, maar dat maakt het ook wel weer leuk. Wij vonden  het een leuke show en het zag er ook best spectaculair uit.

Ben wel benieuwd of Rage Against the Machine nog een claim neerlegt bij de uiteindelijke winnaars uit Italië. Vond de melodielijn wel heel veel lijken op "killing in the name..." 8).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Tabcam

Quote from: Tien on May 23, 2021, 16:24:13
is vond vooral de geluidskwaliteit (volheid) nogal slecht, of lag dat aan mij? Best jammer want zoiets is wel het moment om eens goed uit te pakkken.
Ik hoorde eerder slechtere zangers en zangeressen want een aantal waren totaal niet slecht, Zwitserland voorop. Het blijft een platter beeld maar sommige inzendingen hadden een beter geluidsbeeld dan anderen, The Roop was bv. ook geluidstechnisch te pruimen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i