ATC

Started by Liefhebber, September 11, 2020, 11:32:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Liefhebber

Zijn er mensen hier die ATC speakers gebruiken in stereo, en wat zijn jullie ervaringen met dit merk.
Audio ->Linn, Harbeth & Naim
HT -> Sony, Harbeth , Anthem & Rel

H&C Hifi

Wat zou je willen weten.
Wij verkopen al een jaar of 5 ATC.


Homethx

Heb recentelijk ook vrij veel opgezocht en gelezen over ATC. Ik heb niets negatief over deze speakers kunnen vinden. Persoonlijk heb ik interesse in de HTS reeks, bedoeld voor home cinema.

H&C Hifi

Quote from: Homethx on September 11, 2020, 12:03:07
Heb recentelijk ook vrij veel opgezocht en gelezen over ATC. Ik heb niets negatief over deze speakers kunnen vinden. Persoonlijk heb ik interesse in de HTS reeks, bedoeld voor home cinema.

HTS reeks is niets anders dan de entry series in een andere behuizing / bedoeld om aan de muur te plaatsen.

Zorg bij ATC wel voor stevige versterking voor een verbluffend resultaat, ze zijn nogal power hongerig.

Homethx

Zijn er bepaalde merken die ze aanraden om met deze speakers te gebruiken zoals vb B&W/McIntosh, KEF/ Hegel enz....

Persoonlijk heb ik de Lyngdorf SDA-2400 eindversterkers.

Waar positioneert ATC zich als luidsprekermerk eigenlijk? Is dit op niveau van de bekende merken zoals hierboven aangehaald?

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Nosferatu

ATC SCM19's aan Denon apparatuur. Ben er zeer tevreden over. Denk er wel eens aan om de B&W's in de woonkamer door SCM19A's of SCM40's te vervangen.  ::)

Enigste 'nadeel' vind ik persoonlijk het metalen frontje; als die ook in andere kleuren of in doek te verkrijgen waren dan zag het er een stuk beter uit. Nu zie je in de witte uitvoering de zwarte units en da's (imho) gewoon niet zo fraai. Zou nl. voor wit kiezen om de luidsprekers te laten 'verdwijnen' in ons vooral witte interieur, vandaar. Maar goed, satijn zwart is ook leuk.  :smile:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

H&C Hifi

Quote from: Homethx on September 11, 2020, 14:41:56
Zijn er bepaalde merken die ze aanraden om met deze speakers te gebruiken zoals vb B&W/McIntosh, KEF/ Hegel enz....

Persoonlijk heb ik de Lyngdorf SDA-2400 eindversterkers.

Waar positioneert ATC zich als luidsprekermerk eigenlijk? Is dit op niveau van de bekende merken zoals hierboven aangehaald?

Dat aanraden... kijk eens bij die betreffende merken wie de importeur is en welke merken ze voeren...
Vaak is dat alleen commercieel belang niet zozeer omdat het klankmatig de juiste match is.

Een ATC gaat erg goed met een ''simpele'' denon.
Minder goed met Hegel / versterkers met een wat harder karakter.

Homethx

Als ik de meeste fora lees dan zie ik dat ATC een merk is dat wel degelijke versterking nodig heeft. Ik weet niet of een "simpele" Denon genoeg power/reserve heeft om het beste uit de speakers te halen.

H&C Hifi

#9
Quote from: Homethx on September 11, 2020, 21:43:59
Als ik de meeste fora lees dan zie ik dat ATC een merk is dat wel degelijke versterking nodig heeft. Ik weet niet of een "simpele" Denon genoeg power/reserve heeft om het beste uit de speakers te halen.

was tussen aanhalingstekens, genoeg mensen die hun wenkbrauwen al fronsen bij het horen van de naam Denon alleen al...
Een PMA1600ne stuurt een SCM19  al goed aan, een 2500ne is helemaal feest.


Nosferatu

Quote from: Homethx on September 11, 2020, 21:43:59
Als ik de meeste fora lees dan zie ik dat ATC een merk is dat wel degelijke versterking nodig heeft. Ik weet niet of een "simpele" Denon genoeg power/reserve heeft om het beste uit de speakers te halen.
Mijn PMA-2020AE heeft ruim voldoende 'power' om m'n SCM19's aan te sturen, volume regelaar komt nooit voorbij een kwart, daarboven gaan m'n trommelvliezen er gegarandeerd aan  :D. Nu is de 2020(of nieuwere 2500) wel een pittige versterker maar een 'kleinere' (1500/10/20/1600) zal er ook geen enkele moeite mee hebben.

Misschien dat de SCM40 wel wat meer 'power' nodig heeft maar dan zit je in een prijsklasse dat diegene die zoiets neemt, ook wel een versterker heeft die deze aan kan sturen.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Liefhebber

Een hele goede versterker set in stereo heb ik wel, met een surround receiver haal je niet het onderste uit de kast denk ik zo , vroeg me af hoe ATC zich verhoudt tot Harbeth, kwa levendigheid, imaging, plaatsing, klankkleur etc.
Audio ->Linn, Harbeth & Naim
HT -> Sony, Harbeth , Anthem & Rel

H&C Hifi

Quote from: Liefhebber on September 12, 2020, 15:11:54
Een hele goede versterker set in stereo heb ik wel, met een surround receiver haal je niet het onderste uit de kast denk ik zo , vroeg me af hoe ATC zich verhoudt tot Harbeth, kwa levendigheid, imaging, plaatsing, klankkleur etc.

Harbeth is meer vergevingsgezind.

Maar eerlijk een een SCM19 zit in de prijsklasse van de kleine P3 XD...
Als ik dan moet kiezen ga ik 100% voor de SCM19  (die kan echt veel meer)

A