Dune 2020

Started by Shadowfox, September 9, 2020, 21:24:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shadowfox

1ste trailer van dune

Hmm het pakt me nog niet echt. Muziek paste er naar mening niet bij om de trailer spannend te maken.
Leuk om de worm te zien. Altijd gaaf tijdens de dune spellen op de dos pc.
En de ornichopters zag je ook 1sec. Afijn voor thuisbios vermoed ik

https://youtu.be/n9xhJrPXop4

Harry HT

Hi,

Had het gezien, wat een cast ook [emoji41]

Gegroet,

Harry


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Jack_D

#2
Commercieel slap aftreksel met als uitgangspunt een lekkere orginele ouwe film en een goed boek.
(Wel een hele zware conclusie uit 1 trailer, ik weet het :D )
Maar gezien het gebrek aan nieuwe Scifi sinds corona moet het maar, I Will Take What I Can At This Moment......

Malignant

Moet toch zeggen dat na het zien van de trailer ik het idee heb dat deze versie het meest trouw is aan de boeken.
Ik had direct enkele momenten van herkenning.

Mijn interesse heeft het wel eigenlijk.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

Nosferatu

Quote from: Malignant on September 10, 2020, 07:18:59
Moet toch zeggen dat na het zien van de trailer ik het idee heb dat deze versie het meest trouw is aan de boeken.
Ik had direct enkele momenten van herkenning.

Mijn interesse heeft het wel eigenlijk.
Ben het volledig met je eens, je 'ziet' de scenes uit het eerste boek gewoon voor je. Om de zoveel jaar pak ik weer eens deel 1 uit de kast en lees daarna alle 6 boeken achter elkaar aan. De door Brian Herbert geschreven 'opvolgers' kunnen me niet zo boeien.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Malignant

Een ijverige fan is bezig geweest, heel gaaf gedaan.

Huidige trailer v.s. 1984 scene's.

https://youtu.be/CcZPZGq3Zy8
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

rattaplan

Gisteren gedeeltelijk gezien, ben in slaap gevallen...

DofN

#7
Haha, ja ik hoorde gisteren iemand even snurken tijdens Dune. Misschien was jij dat :) Rotterdam, Schouwburgplein.

Ik vond het een erg goede film. Mooie beelden, geen standaard spanningsboog en bij tijd en wijle traag met oog voor details. Mooi als dat kan in een film. En af en toe een beetje bizar, met een bespeler van de doedelzak (waarbij de tonen van een doedelzak uiteindelijk overgingen in electronische muziek tijdens een vechtscene). Ik denk er ook liefde voor Frank Herbert's werk in te zien. Met het boek in het achterhoofd vond ik het steeds opnieuw spannend hoe ze het vorm gingen geven, zoals de beproevingscene. In het boek wordt het belang ervan uitgebreid behandeld, net als de orde van de heksen. Ik kan me voorstellen dat het een wat saaie film is zonder kennis van het boek, maar van mij had ie rustig nog 2 uur mogen duren. Ik heb me geen moment verveeld.

Ik zou de film rustig een 9 uit 10 geven. Hopelijk komt deel 2 snel.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

minplus

Dochter en ega gaan hem zaterdag bekijken. Je schijnt hem echt in de bios te moeten zien volgens een bespreking waar hij 4 sterren kreeg (Dune kijken op een TV is alsof je met een speedboot in een badkuip vaart). Kan ik me wel iets bij voorstellen, beetje een zandbak ipv een woestijn.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Hanky Panky

Wij gaan morgenochtend. Lekker rustig hoop ik  :)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

DofN

Quote from: minplus on September 16, 2021, 19:48:27
Dochter en ega gaan hem zaterdag bekijken. Je schijnt hem echt in de bios te moeten zien volgens een bespreking waar hij 4 sterren kreeg (Dune kijken op een TV is alsof je met een speedboot in een badkuip vaart). Kan ik me wel iets bij voorstellen, beetje een zandbak ipv een woestijn.

Ga jij niet? Geen Duin-fan?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

minplus

Quote from: DofN on September 16, 2021, 21:03:48
Ga jij niet? Geen Duin-fan?

Zeker wel. Van deel 1 althans. De delen daarna wel gelezen maar spraken me niet meer aan. Dit itt bv. de Doodsstrijd delen van Harrison. Als ze die gaan verfilmen ben ik meteen van de partij bij alle delen.
Maar veel te druk met tig andere dingen waaronder verjaardagen van vrienden om maar iets te noemen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

blue-eyes

Sub vraagje. Weet iemand of de hele series, incluis boeken van zijn kinderen, in een identieke band, box, etc. zijn uitgegeven?
De echte serie, deel 1-6 is identiek. Maar de rest?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

rattaplan

Ik vond het een lange trage zit. Het verhaal als introductie voor de serie vond ik ook wat matig. Ik moet wel zeggen dat ik de oude versie ook niet bijster interessant wordt. Ben wel een echte SF fan en kan bij alles bijna wel wat vinden wat mij aantrekt, maar hierbij heb ik toch wel wat moeite om wat boeiends te kunnen vinden. Maar goed zal wel aan mij liggen :-)

Deel 2 ga ik wel kijken als die er komt, maar mocht die nooit komen ook goed.

german

Ik heb de film afgelopen maandag gezien. Ik vond de film zeker niet slecht. Aan het eind dacht ik wel dat deze film nooit een film op zichzelf kan zijn en dat hij gemaakt is met de intentie er nog minstens 1 deel bij te maken. Voor mij is het verhaal niet af met deze film.
Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.

Denon Focal

Film gezien en ik ben een echte Dune fan, alle boeken wel 5x gelezen. Film doet recht aan de eerste helft van boek 1. De 2de film zal het tweede deel doen en het (mogelijke) derde deel Dune Messiah.
Film is voor mij de eerste die recht doet aan het verhaal. Muziek van Zimmer is mooi en passend, de cast is goed gekozen.
Kan niet wachtyen op deel 2.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Hanky Panky

ik vond het een goed verhaal maar die vertaling... :blink:

Spice is specie, Fremen is Vrijmans. Die 2 had je gewoon niet hoeven vertalen wat mij betreft.

Op naar deel 2  :)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000