MicroRendu met LPS-voeding

Started by Bas Akkerman, September 7, 2020, 10:40:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

Aangezien ik misschien wel van plan ben een tweede Mac Mini aan te schaffen de vraag wat ik hiervoor zou kunnen vragen. Up to date met de laatste firmware en destijds samen met de LPS-voeding overgenomen van Dirk.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Marino

Prijs is volgens mij nog niet zoveel omlaag gegaan, vrij populair door het lage aanbod.
Huubf zocht er één volgens mij?
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

clockwork

Ik heb volgens mij een paar maanden geleden 350 euro gevangen voor de mRendu. De voeding kan ik niets over zeggen.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

notoxus

Laatste firmware is de 1.8 zo uit mijn hoofd waardoor de Spotify connect wel lekker werkt.  En is er niet een mogelijkheid geweest om een hardware upgrade uit te laten voeren?

Vind het een top apparaat en mocht ik er een tegenkomen met de hardware upgrade zal ik mij moeten bedwingen.

Geen idee wat het waard is trouwens.. :laugh:
Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

Bas Akkerman

Quote from: notoxus on September  7, 2020, 20:45:46
Laatste firmware is de 1.8 zo uit mijn hoofd waardoor de Spotify connect wel lekker werkt.  En is er niet een mogelijkheid geweest om een hardware upgrade uit te laten voeren?

Vind het een top apparaat en mocht ik er een tegenkomen met de hardware upgrade zal ik mij moeten bedwingen.

Geen idee wat het waard is trouwens.. :laugh:
Welke hardware upgrade bedoel je precies?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

notoxus

Korte zoektocht en wat knip en plak werk.

Sonore released a new hardware upgrade, version 1.4 in July, 2017. I just received my upgraded microRendu with the Version 1.4 hardware upgrade this week, and I can say that the new upgrade is a considerable improvement in sound quality over version 1.3. The upgrade consists of using new ultra-low jitter oscillators, so you're essentially getting a new "clock" upgrade.

To spare TL/DR; I'll cut to chase regarding the hardware upgrade for the Sonore microRendu from v1.3 to v1.4. (My notes for more context as to why I have been very pleased using the Sonore microRendu are in the "addendum" in blue text below)

I find that the new 1.4 hardware upgrade provides significant improvement in sound quality. What I noticed most was a lower noise floor, increased soundstage width and depth, improved articulation of musical instruments , more refined and delicate instrumental and vocal timbres and, increased resolution but not at the price of a more etched or sterile sound, Vocals and sutble instrumental details are notably improved in terms of "musicality", but in a really nice, natural way. Overall, a more spacious, sweeter, musical, refined and most importantly, engaging musical presentation. Turnaround time from the time Sonore received the unit and shipped it back out was only a few days.


Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

Bas Akkerman

Helder. De upgrade kost zo'n €250. Dat ga ik er niet voor terugkrijgen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

notoxus

Best wel een investering in een apparaat wat al erg lekker klinkt. Met de laatste firmware waarin de connect ondersteuning weer up to date is zou je er toch een mooie prijs voor moeten kunnen krijgen. Ik geniet dagelijks van het device. Succes

Bye
Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx