Shadows ht zolder. 2.0 atmos ophangen afstanden?

Started by Shadowfox, September 5, 2020, 10:31:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Toni71

Ik lees ook mee met je ervaringen. Een zolder heb ik binnenkort ook beschikbaar. Misschien kan ik er wat van leren.

Shadowfox

Quote from: DustinV on September  7, 2020, 14:25:46
Ik zou je sub wat zachter zetten als ik de laatste screenshot zie.

Ik heb het zo afgesteld dat het op 75db afgesteld staat net als de fronts.
Misschien dat de sub crawl ook wel uitkomst gaat bieden omdat ik helemaal niks veranderen kwa frequenties.

Shadowfox

Quote from: Toni71 on September  7, 2020, 14:51:14
Ik lees ook mee met je ervaringen. Een zolder heb ik binnenkort ook beschikbaar. Misschien kan ik er wat van leren.

Leuk join the club

PascalP

Quote from: Shadowfox on September  7, 2020, 15:21:15
Ik heb het zo afgesteld dat het op 75db afgesteld staat net als de fronts.
Misschien dat de sub crawl ook wel uitkomst gaat bieden omdat ik helemaal niks veranderen kwa frequenties.

Je screenshot is niet bijzonder scherp, maar wet heb je nu gemeten, de fronts, sub, beide samen? Lijkt wel alsof het laatste stuk van je grafiek rond de 40dB zit ipv de 75 die je aangeeft?

In REW heb je linksboven je grafiek ook een button 'capture', kun je mooie screenshots maken :)

Ook lijkt het er in je eerdere foto's op dat hij doorloopt tot 2Hz, dit lijkt me ook vrij apart?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Shadowfox

#29
Het gaat hier alleen om de sub die nu links onder de schuine wand staat.
Hier een duidelijkere foto


PascalP

#30
dat ziet er al een stuk beter uit :)

Meet eens tot 200Hz en kijk of er op je sub een crossover knop zit, die kan je rustig helemaal open draaien of op bypass (meestal helemaal met de klok mee), crossover ga je straks toch in je receiver doen.

Welke sub is het trouwens?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Shadowfox

#31
Quote from: PascalP on September  7, 2020, 16:02:10
dat ziet er al een stuk beter uit :)

Meet eens tot 200Hz en kijk of er op je sub een crossover knop zit, die kan je rustig helemaal open draaien of op bypass (meestal helemaal met de klok mee), crossover ga je straks toch in je receiver doen.

Welke sub is het trouwens?

Alles zin tussen 80db tot 65db. Ga je dat merken of weinig tot niks?

De crossover op de klipsch spl150 staat al helemaal open.
Hier een meting tot 200hz

Gerjan1994


Shadowfox

Ik heb wat testjes gedaan en ik zeggen het rockt als een tiet.
Heb de sub aan de korte en lange kant geprobeerd en in de korte hoek klinkt het strakker voller en veeeeel minder galm. Het leek om het aan de lange kant alles de trap afdonderde want veel minder impact.

Scene van bijv intersteller van de shuttle lifoff..heerlijk laag en de stoelen trilde lekker mee maar zeker niet storend.
Begin scene van tron als hij op de grid komt en weg vliegt met de shuttle.
Genieten!
Begin is super en nu tweaken die hap

PascalP

van grofweg 15-70 ziet het er best netjes uit, die pieken krijg je wel eenvoudig weg met RoomEQ op je receiver straks, vind hem alleen vanaf de 70 best snel afvallen, doet ie dit op andere locaties ook?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Ralf67

Dat is een indrukwekkende lijst van subwoofers .

fluissie

#36
Nice ! Lekker bezig

Blij dat die spl150 bevalt  :thumbs-up:

Kijk ook vooral de lightcycle battle ! Van tron
1 en al laag spektakel

Martijnst1990

Leuk hoor, zo'n eigen ruimte om je set neer te zetten  :headbanging: Metingen zien er al mooi uit, benieuwd naar de vorderingen van je ruimte.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Shadowfox

#38
speakers meting en ze staan 50cm van de zijmuur en 70cm van de achtermuur

Het staat ff in schaal 1/12
rood is midden van de stoelen en groen is aan de buitenkant van de stoelen gericht,
Heb geen idee of het goed is dus laat maar horen.
Nogmaals ik kan alleen de speakers verzetten voor eventuele aanpassingen

Shadowfox

#39
2mnd verder en er zijn wat veranderingen ondergaan

Shadowfox

#40
Eerst had ik surrounds uit het jaar nul.
Laatst had ik via mp de surrounds op kunnen pikken uit dezelfde lijn als de fronts.
De fronts had ik gekocht zn 14jr terug. De center 2jr en nu de surrounds dus.

De receiver is ook veranderd. De denon eruit en een anthem 310 erin.
Ik moet zeggen dat een anthem een wereld van verschil maakt (duh)
De room correction arc van anthem levert puik af en genoeg te tweaken.

Ralf67


fluissie

#42
Staan die 2 speakers bij de tv niet gruwelijk in de weg en zo nee ; wat doen die überhaupt daar ?

Of zijn dat je surrounds die je bedoeld en staan ze daar voor de foto even ?

Altijd mooi trouwens een eigen ruimte om naar hartenlust te experimenteren en te genieten  :thumbs-up:


Ralf67


Shadowfox

Quote from: Ralf67 on December  6, 2020, 15:44:21
Nog gelukt met de SVS ?

Neu en ze zijn verwijderd. Vond al vreemd dat er 2 dezelfde advertenties erop stonden.

Shadowfox

Zo..de pioneer is verkocht en er is een sony sony kd-75xh9096 ervoor in de plaats gekomen. Ik koos er voor om meer scherm tegenover oled en minder scherm.
En ik moet zeggen....wow wow wow. Wat is dat toch gaaf kijken van een 50inch naar een 77. Ik zat eraan te denken voor oled 65inch maar nu ik dit meegemaakt heb heb ik er geen spijt van.
Ok de kijkhoek is niet denderend maar we zitten er toch met zn 2en er recht voor. De kleuren zijn allemaal prima en vooral met animaties in your face.

De audiomeubel is ook veranderd. Breedte komt overeen met de afstand van de tv voet. De receiver past ook maar net en die moest ik er aan de zijkant erin schuiven anders was ie te breed.
De sub past ook maar net op de mm onder de tv haha. Anders was dat ook wel op te lossen.

Van een forumgenoot een andere center speakerkabel aangeschaft namelijk de audioquest rocket 33. Voorheen een w&m ls03 en ik moet zeggen een veel betere resultaat.
Ik kreeg er meer db's voor terug in de midrange waar ik ook op hoopte. Het is dat de front kabels veels te duur zijn maar anders...

De meting is van een anthem 310. Het klinkt allemaal lekker maar ik denk dat er nog wel winst te behalen valt.
Ik zit eraan te denken om een minidsp te halen om het verder goed af te stellen.
Ik kwam erachter dat je een time alliment hebt van speaker en sub. Iemand die me daar op weg kan helpen via rew hoe dat af te stellen?

Er zit ook een waterfall afbeelding bij. Geen idee wat dat allemaal inhoud maar nieuwsgierig ben ik wel. Room reflecties misschien?


Shadowfox


chansig

Quote from: Shadowfox on January 10, 2021, 13:41:02
Van een forumgenoot een andere center speakerkabel aangeschaft namelijk de audioquest rocket 33. Voorheen een w&m ls03 en ik moet zeggen een veel betere resultaat.
Ik kreeg er meer db's voor terug in de midrange waar ik ook op hoopte.

Ik hoop dat ik hier iets van mag zeggen maar een kabel versterkt niet. Maakt verder niet uit voor je ervaring. Als die goed is dan is die goed.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.