Versterker op scansonic m9 btl

Started by audio_stabilo, September 4, 2020, 13:50:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Van de week heb ik van iemand de scansonic m9 btl gekocht. Bij 1 speaker zit de versterker in. Vanaf daar ga je met een speaker kabel naar de andere passieve luidspreker.

Zou je op deze aansluiting ook gewoon een losse versterker aan kunnen sluiten zodat je de interne aansluiting omzeilt ? Dit vraag ik omdat de luidspreker met versteker erin het geluid via de luidspreker aansluiting doorstuurt naar de andere speaker. Dus ik denk dat de ene speaker uit is en de ander in. Ipv allebei input

Kingpin

Dan heb je hoogstwaarschijnlijk maar 1 speaker die geluid geeft.
Je kan niet zomaar op de 'passieve' speaker een versterker aanslutien en de andere waar de versterker in zit zo laten.

Wat is je doel?

Wil je een andere versterker op je speakers ?
Zo ja, dan zou je het geheel uit elkaar moeten halen en kijken of er een passief filter inzit. Als dat zo is zou je gemakkelijk de ingebouwde eindversterker kunnen omzeilen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Dan haal je het concept van de luidspreker (actief ) toch onderuit ?

JGvH

Als t geluid je niet aanstaat had je ze niet moeten kopen

audio_stabilo

Nee vraag ik puur om het feit voor als het eens kapot zou gaan :) dankje wel

JGvH

Ok duidelijk, maar dat bleek niet uit je openingspost

audio_stabilo

Nee klopt had ik kunnen vermelden :)

Een subwoofer op deze speakers gaat dan ook niet lukken. Een rel bijvoorbeeld die je normaal aansluit op de speakeraansluiting

JGvH

Hij heeft dus geen subw pre-out begrijp ik?

audio_stabilo


Matthijs1973

Quote from: audiogek on September  5, 2020, 07:05:40
Nee vraag ik puur om het feit voor als het eens kapot zou gaan :) dankje wel
kapot gaan zal wel meevallen bij jou, na een week zijn de meeste speakers of onderdelen waar je vragen over stelt alweer te koop op Marktplaats  ::)
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

audio_stabilo

Quote from: Matthijs1973 on September  6, 2020, 12:52:04
kapot gaan zal wel meevallen bij jou, na een week zijn de meeste speakers of onderdelen waar je vragen over stelt alweer te koop op Marktplaats  ::)

O ja klopt. Bedankt

Ralf67

#12
Waarom dan überhaupt deze vraag ?

Staan idd alweer op marktplaats.

Deleted User

Ik hoop voor de nieuwe eigenaar dat deze een gedegen uitleg krijgt, hoe dat aangesloten moet worden...

Ralf67


Deleted User


jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

audio_stabilo

#17
.

Ralf67

Dan haal je het concept van de luidspreker (actief ) toch onderuit ?

Nogmaals dezelfde vraag .

Vervolgens reageer je hierop niet , en zet de luidsprekers op marktplaats te koop.

Wie is hier nu raar bezig ?

audio_stabilo

Quote from: Ralf67 on September  7, 2020, 18:03:16
Zit een manual bij denk ik  8)

Aangezien je het in een privé bericht ook aan mij vroeg vraag ik het nu ook aan jou. Kan je ook uit mijn topics blijven ? ;)

audio_stabilo

Quote from: Ralf67 on September  7, 2020, 20:32:41
Dan haal je het concept van de luidspreker (actief ) toch onderuit ?

Nogmaals dezelfde vraag .

Vervolgens reageer je hierop niet , en zet de luidsprekers op marktplaats te koop.

Wie is hier nu raar bezig ?

Heb ik gewoon op geantwoord hoor. Namelijk omdat ik dat wil weten voor als dat kapot zou gaan. Bij wie dan ook. Al mijn vragen zijn in jou ogen onzin geloof ik. Of jij zulk helder licht bent ;) pfff

Ralf67

Je stelt hier zelf een vraag aan iedereen.

Succes met je zoektocht.

audio_stabilo

Quote from: Ralf67 on September  7, 2020, 20:36:30
Je stelt hier zelf een vraag aan iedereen.

Succes met je zoektocht.

Ja jij ook ;)  :clapping:

Deleted User