Sony VPH-1292QM - Error 02 - Error 08

Started by poen, September 4, 2020, 12:07:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

poen

Hoi allemaal,

Denk dat het weinig kans heeft, maar is het proberen waard:)

Ik gebruik mijn grote Sony 1292 CRT projector nog erg vaak- helaas heb ik gister naar het openen/dichtmaken van de achterklep waarschijnlijk iets kapot gemaakt waardoor ik een Error 08 en soms een Error 02 krijg.

Ik vroeg me af of iemand hier wellicht nog een Sony 1292 heeft liggen die ik kan overnemen voor onderdelen of wellicht nog de kennis heeft van deze dingen om me verder te helpen:)

Alvast bedankt!

jantje112

Je kunt SpeedyAndre proberen.. hij heeft elke 1292 in nederland gezien volgens mij :)

Wat je wel kunt controleren is of de neckboards nog goed vast zitten en even voorzichtig alle connectoren nalopen/aanduwen.

SpeedyAndré

Ik ben 6 jaar geleden gestopt met crt maar er staan hier nog wel 3 1292's stof te vangen plus een doos met boards  :exclamation:
Het spul staat in een kast, tenminste 1 er van was nog goed werkend en die heeft speciale anti-streaking modules op de neckboards plus stillere fans.
Ook heb ik diverse speciale lenzen verzameld.
Mijn kennis is aardig roestig maar ik heb denk ik nog een service manual (download).
Omdat het voor mij niet meer te tillen is en het spul een beetje in de weg staat wil ik er wel van af, da's beter dan naar de stort brengen :)
Ik heb een karretje om ze te verplaatsen, die 92 slaat nl ook op het gewicht  :D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

cine(d)rama

Hallo .

Ben je hier nog uitgekomen ?
Ben wel ( nog steeds) nieuwschierig naar die CRT,s  ;)

Gr Andre
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

Losha

Quote from: SpeedyAndré on September  4, 2020, 16:02:26
Ik ben 6 jaar geleden gestopt met crt ...

zijn er überhaupt nog oud-crt-leden over ?   :huh2: :omg: (hee, ik hier?)

SpeedyAndré

Ik kreeg van een andere(?) forummer dezelfde vraag, die komt niet verder zonder onderdelen.
De fouten kunnen van doorhangende printen komen (die je open klapt) of de voeding.
Mijn 2 reserve 1292's hebben nooit beeld gegeven door foutenmeldingen bij het starten.
De 3e is werkend van het plafond gehaald maar die startte pas na meerdere pogingen.
Ook is er bij groen een probleem met scherpstellen, waar ik omheen werkte door de andere kleuren er overheen te leggen zodat het nog goed oogt.
Het wordt niet beter als ze zo oud zijn, je zou de printen moeten oversolderen of reviseren.
Ik krijg pb's omdat ik met Google nog steeds in 1292 topics opduik  :P

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

cine(d)rama

Hallo Andre .

Tja allemaal heel begrijpelijk natuurlijk.

Maar wel jammer.

Heb veel plezier gehad met crt,s  ;)

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

m9

Quote from: Losha on November 19, 2020, 07:11:01
zijn er überhaupt nog oud-crt-leden over ?   :huh2: :omg: (hee, ik hier?)

9500ultra present :D

m9

alle borden eruit contacten schoonmaken met ethanol en kijken of dat iets doet.

Roeland


m9