Projector beugel in een rails

Started by RonaldV078, September 4, 2020, 10:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonaldV078

Ik heb een tijd zitten googlen, maar niet kunnen vinden wat ik zoek.
Ik zou graag iets willen hebben om mijn beamer max 30 cm naar het scherm toe te kunnen rijden en ook weer naar achter.

Naar voren zodat ik het raam open kan doen waar de projector net te dicht op hangt. En naar achter om nog steeds genoeg trow distance te hebben om het scherm te vullen.

Hebben mrnsen hier nog ideeen?

Dirk

Stevige ladegeleiders kopen en daar je verdere constructie voor het bevestigen vd beamer aan monteren.

Die geleiders heb je tegenwoordig zowel in het verticaal vlak (om ahw aan de zijkanten vd lade te bevestigen), maar ook horizontaal...en met zeer grote draagkracht, dus absoluut veilig (mits geschikt model wat het gewicht aan kan)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

PascalP

zoiets?
Heb dit plaatje ook ooit gevonden, meen hier op het forum en iets gelijkwaardigs gemaakt voor mijn vorige projector.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Dirk

da's een vaste ophanging, TS wil hem elke keer kunnen bewegen omwille van een raam begrijp ik...dus wat jij laat zien idd, maar dan vastgemaakt aan schuifgeleiders ipv aan een vaste plafondrail, zo'n lastig probleem lijkt het me niet.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

PascalP

Quote from: Dirk on September  4, 2020, 11:26:14
da's een vaste ophanging, TS wil hem elke keer kunnen bewegen omwille van een raam begrijp ik...dus wat jij laat zien idd, maar dan vastgemaakt aan schuifgeleiders ipv aan een vaste plafondrail, zo'n lastig probleem lijkt het me niet.

Precies dat dus, maar dan inderdaad met iets van rolletjes erin van schuifkasten of iets dergelijks lijkt me prima te werken en makkelijk te verkrijgen bij iedere ijzerwarenwinkel.

Zoiets:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skoebiedoe

#5
Zo iets dus

https://imgur.com/d375U0z

Maar dit was voor dit . ;)

https://imgur.com/3Ru5KrW

Rail systeem gekocht in de lokale gamma .
Kan 75 kilo per rail hebben .
Dus denk ook wel dat dit gaat lukken voor een projector . ;)

Moest ge nog twijfels hebben . ;)
Plankjes liggen er los onder , kast hangt 4 cm van de grond en wordt alleen gedragen door de rails . ;)

https://imgur.com/nQ9LRZr

J.A.F._Doorhof

Rails hoef je je geen zorgen om te maken.
Wij hebben zo jaren een dikke 8" CRT aan het plafond gehad en die woog een stuk meer dan wat er nu verkocht word :D

Waar je wel enorm goed aan moet denken is dat je stoppers gebruikt aan de uiteindes maar OOK op de beugel.
Er is niets zo irritant als dat iemand boven loopt en je projector naar voren of achteren beweegt.
Dus zorg er wel voor dat als hij eenmaal goed hangt je iets kan gebruiken om het te fixeren in die positie.

En verder inderdaad wel stevige rails kopen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RonaldV078

Prima suggesties allemaal, ik kwam na deze tips ook nog uit bij het storemax H20 systeem. Ik denk dat er een prima oplossing bij zit!