Goeie 4m HDMI 2.1 (8K) kabel?

Started by Freeco, September 3, 2020, 21:50:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Freeco

Eind 2020/begin 2021 ruil ik m'n Epson EH-TW5500 1080p projector in voor een Sony KD-85XH9096 4K LCD.
Ik ben me al wat aan het voorbereiden, en dacht nu even aan de bekabeling. Gezien ik de TV nog niet heb, kan ik niet exact zeggen hoe lang de kabel moet zijn, maar ik schat dat 3m net wat krap zal zijn, dus misschien moet het 4m worden. Dat zal ik maar weten als die hier in de plaats van het projectiescherm hangt...

"Waarom niet gewoon de goedkoopste?", denk je misschien? 
Sja, dat zijn dan doorgaans crappy kabels met slechte afscherming, of dunne signaaladers van slecht metaal. Versta me niet verkeerd, het hoeft ook geen 'zilverkabel' zijn met engelenhaar als afscherming of iets dergelijks ::) Gewoon, eentje van goeie kwaliteit volgens de HDMI 2.1 standaard. Voor kabels van 4m lijkt me voor hét goedkoopste gaan niet de beste keuze.

"Waarom wil je nú al een kabel zoeken, als je de TV nog niet eens hebt?", denk je ook misschien?
Sja, ik ben graag voorbereid. 4m is ook niet de courantste lengte. 3m heeft nog wel veel keuze, en 5m zal te lang zijn. 4m is precies een beetje een buitenbeentje...
Als ik de TV dan heb, wil ik niet nog eens een paar dagen moeten wachten tot ik de juiste kabel gevonden heb en die opgestuurd gekregen heb. Je wil die nieuwe aankoop toch zo snel mogelijk uitproberen, niet? ;)

En ja, ik heb al bij de sponsor AlleKabels gekeken, maar bij de HDMI 2.1 kabels krijg ik een 404 error.

Ik heb zelf deze van PrimeWire al op Amazon gevonden. Een Duits merk, verkocht via CSL Computer. Ook zeker niet duur: €17 voor 4m... Maar waardoor ik erover twijfel is omdat er niks over de diktes van de koperaders gezegd wordt. Iets wat ik bij A-merken wel al vermeld heb zien staan. Voor 4m wil je die toch wel ietsje dikker dan een kort kabeltje, denk ik.
Voor de rest lijkt het mij volgens wat er op de productfoto's beschreven staat wel een prima product.

Denk ik er teveel over na? Ik post deze vraag zelf met een beetje met tegenzin... :hehe:


btw, (off-topic) als iemand rond nieuwjaar een 2de hands projector of 90" spanscherm zoekt, je weet me te vinden  ;)
Sony KD-85XH9096 - Panasonic DP-UB820 - HTPC
Denon AVC-X3700H - Klipsch RP-8000F + RP-504C + RP-502S + RP-500M + RP-500SA - 2x SVS SB-2000

Freeco

misschien helpt het iemand...
Ik heb net deze van Club 3D besteld aan €26 voor 3m. Na wat opmeten zou 3m toch moeten volstaan.
Het merk kende ik al. Het is trouwens een Nederlands bedrijf. Ze hebben goeie adapters en een aantal jaar terug had ik ook een GPU van hen. Dus er valt weinig over te twijfelen...
Sony KD-85XH9096 - Panasonic DP-UB820 - HTPC
Denon AVC-X3700H - Klipsch RP-8000F + RP-504C + RP-502S + RP-500M + RP-500SA - 2x SVS SB-2000

darkrunner

(Amazon) ATZEBE 8K HDMI 2.1 Cable 3 of 5 meter

Christoffeldg

Quote from: darkrunner on September 29, 2020, 18:00:44
(Amazon) ATZEBE 8K HDMI 2.1 Cable 3 of 5 meter

Is deze betrouwbaar?

Ik hoor van veel mensen dat ze kabels kopen als 2.1, terwijl ze het eigenlijk helemaal niet goed aankunnen en allerlei problemen geven vanaf 3m.
Video: Sony VPL-HW790ES, Elite screen Aeon 135" Cinewhite,
Speakers: Bowers and Wilkins 802 D3 front, JBL 580 rear
Amplifiers: Lyngdorf stereo TDAI 2170, Lyngdorf SDA 2400, Denon 4300H Home Theatre
Equipment: PC/PS5/Xbox Series X/Switch

pameijer

Quote from: Christoffeldg on October  6, 2020, 18:20:28
Is deze betrouwbaar?

Ik hoor van veel mensen dat ze kabels kopen als 2.1, terwijl ze het eigenlijk helemaal niet goed aankunnen en allerlei problemen geven vanaf 3m.

Hij bedoelt waarschijnlijk de optische kabel van Atzebe en die is zelfs betrouwbaar op 20 meter. Heb al verscheidene forumleden aan deze kabel geholpen en is een topproduct.


Ik heb ook de CSL PrimeWire kabels van Amazon. Heb aardig wat kabels vergeleken maar deze kwam als beste uit de bus. Zelfs de meest kritische Apple TV 4K doet hier alles mee, incl DV enzovoort. Kabel straalt ook kwaliteit uit, mooie sleeve, flexibel genoeg en stevige connectoren. Need I say more?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

PascalP

Quote from: pameijer on October  6, 2020, 18:34:32
Hij bedoelt waarschijnlijk de optische kabel van Atzebe en die is zelfs betrouwbaar op 20 meter. Heb al verscheidene forumleden aan deze kabel geholpen en is een topproduct.


Ik heb ook de CSL PrimeWire kabels van Amazon. Heb aardig wat kabels vergeleken maar deze kwam als beste uit de bus. Zelfs de meest kritische Apple TV 4K doet hier alles mee, incl DV enzovoort. Kabel straalt ook kwaliteit uit, mooie sleeve, flexibel genoeg en stevige connectoren. Need I say more?

Denk wat Christoffel bedoelt of die kabel echt HDMI 2.1 is, dus 8K, 4K@120Hz etc.
Maar gezien er geen bronnen zijn hiermee momenteel (of amper displays) kan niemand dit eigenlijk echt testen.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Christoffeldg

Quote from: PascalP on October  6, 2020, 18:53:38
Denk wat Christoffel bedoelt of die kabel echt HDMI 2.1 is, dus 8K, 4K@120Hz etc.
Maar gezien er geen bronnen zijn hiermee momenteel (of amper displays) kan niemand dit eigenlijk echt testen.

Klopt, ik hoor toch van een aantal mensen die hun nieuwe Nvidia 3080 met HDMI 2.1 aansluiting koppelen aan een LG C9 tegen 4k/120hz op 4:4:4. Waarvan ze toch een hele hoop kabels moeten doorlopen die zogezegd HDMI 2.1 aankunnen voor ze een goeie terugvinden. Ik heb zelf nog geen succesverhaal gehoord van een kabel van 3m of langer passief! Enkel de 2m kabels lijken te werken.

Oppassen geblazen dus als je je home theatre toekomstgericht wil opzetten.
Video: Sony VPL-HW790ES, Elite screen Aeon 135" Cinewhite,
Speakers: Bowers and Wilkins 802 D3 front, JBL 580 rear
Amplifiers: Lyngdorf stereo TDAI 2170, Lyngdorf SDA 2400, Denon 4300H Home Theatre
Equipment: PC/PS5/Xbox Series X/Switch