ATC HTS11 On Wall Speaker

Started by jamoman, September 3, 2020, 08:56:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jamoman

Heeft iemand deze in zijn set , of gehoord? wat zijn de bevindingen?
.................................

H&C Hifi

Heb je de gewone lijn van ATC al eens beluisterd ?

Dan weet je eigenlijk exact wat je koopt.

Tegen de muur spelen ze wonder boven wonder eigenlijk niet slechter  :)

jamoman

neen de gewone lijn ook niet gehoord.
je terminologie ' niet slechter' klinkt niet veelbelovend  ;-)
.................................

Deleted User

Wat is er op tegen om zelf gewoon eens op onderzoek uit te gaan. Rijd eens naar een dealer die ATC heeft staan. Waarom moet men eerst vragen wat anderen ervan vinden? Het is toch jouw keuze? Jantje vind het niets, Pietje vind het fantastisch, baseer jij je keuze dan opdie van Jantje of op Pietje (oh ja Jantje heeft nog nooit een concertzaal van binnen gezien, maar dat verteld hij er niet bij....)

Mijn mening over ATC, ik heb ATC uitgebreid beluisterd, weet bijna zeker dat mijn Dynaudio Confidence C1 mk2 in dezelfde prijsklasse verslagen wordt. Maar dat is MIJN mening, het zijn MIJN oren, en MIJN perceptie van wat muziek met mij doet. Niet voor niets was ik voor de Corona tijd zeer regelmatig in het BIMhuis te vinden.

Suc6 met je keuze :smile:


jamoman

#4
Vandaag ATC beluisterd

Versterking: ATC SIA2 100
Speakers: ATC SCM40 , (die zouden identiek klinken als de  ATC HTS40 On Wall Speaker)
(enkel met film Blade Runner) Indrukwekkend.
Ik had niet de indruk (slechts) naar 2 speakers te luisteren.

Daarna versterking naar NADC388, ik ben geen audiofiel en hoorde weining verschil (dynamiek en laag)
nogthans een fors prijsverschil tussen de 2 amps
.................................

H&C Hifi

Mooi dat je ze goed vond klinken  ;)

De 40 klinkt natuurlijk wel beduidend anders dan de 11...  (ook totaal verschillend prijskaartje)


Homethx

Quote from: HcHifi.nl on September  3, 2020, 11:13:36
Heb je de gewone lijn van ATC al eens beluisterd ?

Dan weet je eigenlijk exact wat je koopt.

Tegen de muur spelen ze wonder boven wonder eigenlijk niet slechter  :)

Kan je deze speakers ook in een muur plaatsen? Zodat de front van de speaker gelijk komt met de muur. Ik bedoel hier dan geluidstechnisch, daar het ON-wall speakers zijn.
In mijn geval zou het puur voor home cinema gebruik zijn.

Eventueel interesse in deze speakers maar eind oktober komt PMC met de nieuwe inwall speakers uit. Keuzes, keuzes, keuzes....