Suggesties voor goedkoop vast spanscherm (om alleen het frame van te gebruiken)

Started by sandervg, August 31, 2020, 16:06:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sandervg

Hallo,

Ik kan mogelijk een mooi 80 inch akoestisch transparant doek aankomen dat 10 inch groter is dan mijn huidige scherm van Screen Excellence. Echter, ik heb dan een goedkoop vast spanscherm nodig om het frame van te gebruiken. Het doek gooi ik gewoon weg.

Dus mijn vraag: Wie heeft een suggestie voor een goed, niet te duur 80 inch breed frame waar ik zelf eenvoudig ander doek in kan zetten?

Ik ga denk ik voor 16:9 verhouding, maar wil 21:9 nog niet uitsluiten
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

darkrunner


PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Kun je niet gewoon alleen een kader kopen dan.....?

Of via mp dat iemand wat aanbiedt met kapot of beschadigd doek.

Doek weggooien is toch zonder cq sonde voor milieu


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

pameijer

Gewoon zelf maken. Stelt echt niet veel voor, en het spannen van een doek is ook niet zo spannend.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

sandervg

Dank voor de suggesties. En eens, zonde om goed doek weg te gooien. Heb nog geen los frame op internet gevonden.

Zelf maken zou kunnen, maar ik weet niet hoe. Als iemand een 'beschrijving voor dummies' heeft of een linkje naar een website waar het uitgelegd wordt, wil ik dat ook wel overwegen. Wel van belang: ik kan niet een grote MDF plaat of zo gebruiken, want het gaat om een akoestisch transparant scherm.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

MechanicalAnimal

Quote from: sandervg on September  1, 2020, 19:44:52
Dank voor de suggesties. En eens, zonde om goed doek weg te gooien. Heb nog geen los frame op internet gevonden.

Zelf maken zou kunnen, maar ik weet niet hoe. Als iemand een 'beschrijving voor dummies' heeft of een linkje naar een website waar het uitgelegd wordt, wil ik dat ook wel overwegen. Wel van belang: ik kan niet een grote MDF plaat of zo gebruiken, want het gaat om een akoestisch transparant scherm.

betje buiten de box gedacht en ik weet niet of het goed komt met je budget maar je hebt van die alu profielen

https://www.aluxprofiel.nl/aluminium-constructieprofiel-2040/a3664?c=3470

daar kun je een prima raamwerk van maken.

met speciale hoekverbinders krijg je dat spul mooi rigide

https://www.aluxprofiel.nl/verbinders

allicht een idee voor je.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis


sandervg

Voorkeur blijft om een goedkoop scherm te kopen als het mogelijk is. Even wat gekeken bij de genoemde merken. Esmart germany maken wel goedkope schermen. Echter: kun je hier zondermeer een ander doek in monteren zonder. Ik heb inmiddels heel wat bevestigingssystemen voorbij zien komen.

Dit lijkt wel wat (onder de 200 euro incl. verzendkosten naar NL, kun je zelf niet voor gaan knutselen):
https://esmart.de/leinwand/esmart-economy-exf-rahmen-leinwand.html

Maar het lijkt erop dat het doek met klitteband zit bevestigd. Als dat zo is, gaat 'm dat niet worden (mijn doek heeft uiteraard geen klitteband en het lijkt me ook niet de beste manier voor een strak resultaat)

Of deze (onder de 250 euro incl. verzandkosten naar NL):
https://esmart.de/leinwand/esmart-expert-ukd-rahmen-leinwand.html
Maar ja, hoe weet ik zeker of ik hier wel gewoon een ander doek in kan monteren?

Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Dirk

Verschillende merken gebruiken idd verschillende manieren van bevestiging voor het doek aan frame.
't Lijkt me daarom wel cruciaal eerst te weten hoe het doek exact is afgewerkt/voorzien van bevestigingen, zodat je naar een geschikt frame op zoek kan.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea