Wie o wie heeft er ervaring mee.....

Started by TheMaestro, August 29, 2020, 00:39:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TheMaestro

ik heb een zgn. luidspreker schakelaar gekocht. Zie link.

http://php2.twinner.com.tw/site/product_detail/landersound-white/index.php?Product_SN=37593&Product_Site_Classify_SN=48735&Company_SN=2280

Wat ik me afvraag is waar sluit ik dit apparaat op aan op de achterzijde van de versterker en hoe koppel ik de 2 sets luidsprekers. Als iemand dat in Jip & Janneke taal kan uitleggen zou ik dat zeer op prijs stellen. Ik ben bang als ik zomaar wat aanklooi dat er een "ploef" gaat klinken. Je zou kunnen denken dat het tekeningetje duidelijk genoeg is, maar niet voor mij helaas. Alvast bedankt.
"The message is in the music"
Roksan Caspian M-Series1, Mystère Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

Dirk

#1
Er zit in je link geen afbeelding vd achterzijde vh kastje, maar ik ga er even van uit dat er één set aansluitingen op zit met de naam "amplifier" of iets dergelijks...die aansluitingen moet je dan dmv speakerkabel verbinden met de speakerklemmen (L + R) op je versterker.

Vervolgens sluit je de beide sets luidsprekers aan op de andere aansluitingen, waarbij ik gok dat ze wel zullen gemarkeerd zijn naar analogie wat er bij de uitleg op de website staat, dus "main" en "remote" of iets dergelijks?

Dus je eerste set (set = pair, dus links en rechts) sluit je aan op de "main" speaker aansluitingen en de andere set op die van "remote".
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Deleted User

Als je in de link rechtsboven op "View Enlargement" klikt, dan zie je ook de achterkant van het kastje. Het is dus zoals Dirk beschrijft. De luidsprekerkabels van je versterker gaan rechts in het kastje, en 2 paar luidsprekers uit het linker gedeelte.

Dirk

had die afbeelding compleet gemist, dus nu mijn instructies maar even lichtjes aangepast ('t idee blijft hetzelfde, maar nu met de benamingen zoals gebruikt op het kastje)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

TheMaestro

Quote from: Dirk on August 29, 2020, 08:19:00
had die afbeelding compleet gemist, dus nu mijn instructies maar even lichtjes aangepast ('t idee blijft hetzelfde, maar nu met de benamingen zoals gebruikt op het kastje)
Dankjewel Dirk. Klinkt als de juiste manier. Ik koppel nog terug als het gelukt is.
"The message is in the music"
Roksan Caspian M-Series1, Mystère Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

fasteddie