BlueTooth-bron oplossing voor analoge "oldskool" versterker

Started by MechanicalAnimal, August 27, 2020, 13:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MechanicalAnimal

Hey Guys,

ik loop tegen het volgende aan waar jullie allicht een betere oplossing voor hebben.

Probleem:


Ik wil met mijn tablet de Spotify-app luisteren op mijn versterker op zolder. De versterker is een oldskool analoge Sony en heeft dus geen BT aan bord.

Huidige Workaround:

Ik sluit nu de tablet aan met een 3,5mm jack<>RCA-verloopkabel, maar door het lage uitgangssignaal moet mijn versterker heel hard staan om geluid te maken.



Vraag:
Ik zoek dus een goedkope (want: kluszolder en brak setje) oplossing om de tablet middels bluetooth aan te sluiten op de versterker.


Ik weet dat er bijvoorbeeld dit soort spul verkrijgbaar is:

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_logitech-bluetooth-audio-adapter-1326401.html

Ik lees alleen bij apparatuur van dit kaliber dat er ook een laag uitgangssignaal is (het commentaar dat het geluid vaak zacht is). Ook is het niet handig dat dit soort apparatuur blijkbaar stoort en verbinding blijft maken en verbreken.


Wie stuurt mij in een betere richting? Is hier een veel betere, slimmere en creatieve oplossing voor? Een oudere BR/CDspeler die toevallig BT aan boord heeft? Mag flink outside-the-box zijn hoor.  :D
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

CineSmurf

Ik heb nog een paar van die ouderwetse airports liggen. Zoeen dus:



Mag je wat mij betreft één van hebben. Die zijn volgens mij precies hiervoor bedoeld.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

MechanicalAnimal

#3
Quote from: Marco66 on August 27, 2020, 16:08:11
Staat je volume vd tablet wel op max?

hey marco, jazeker, echt volle bak.

en als ik dan de bron wisselen tussen bijv. de tuner en de AUX (waar de 3,5mm jack op zit met de tablet daaraan vast) dan klinkt de tuner ruim 2 x zo hard.



Quote from: CineSmurf on August 27, 2020, 16:40:24
Ik heb nog een paar van die ouderwetse airports liggen. Zoeen dus:



Mag je wat mij betreft één van hebben. Die zijn volgens mij precies hiervoor bedoeld.

Hallo CineSmurf, oh wauw, dat is tof zeg  :worship: ik zal je even een PB sturen.

IK denk dat dit het probleem kan verhelpen, ik heb even in de techspecs gedoken.

Volgens Android doet de 3,5mm jack op een tablet en smartphone 150 millivolt, dat is echt heel weinig uitgangsvermogen.

De Apple Airport geeft 2 Volt op die 3,5mm jack  :pompom: dat is hetzelfde als een normale CD-speler bijvoorbeeld.

Ik denk dat ik hiermee uit de brand ben.  :pompom:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

paaj

Behalve dat je vanaf android niet zomaar AirPlay doet toch?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

MechanicalAnimal

Quote from: paaj on August 28, 2020, 08:27:27
Behalve dat je vanaf android niet zomaar AirPlay doet toch?

Die Airport is toch bluetooth? daar moet ik dan toch gewoon Spotify over heen kunnen sturen?

Ongeacht of dat android of Apple is?

ik ben enigzins analoog aangelegd, dus zeker weten doe ik dit niet.

Kan iemand dit bevestigen?
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

paaj

Nee AirPort is WiFi, met Apple's AirPlay.

Chromecast Audio was het Android alternatief.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

MechanicalAnimal

Quote from: paaj on August 28, 2020, 10:58:21
Nee AirPort is WiFi, met Apple's AirPlay.

Chromecast Audio was het Android alternatief.

nou, ik ben er verder ingedoken en idd, Airport is voor Apple, en werkt dus niet met bluetooth.

De Chromecast Audio heb ik als alternatief bekeken maar dan moet je weer met accounts werken, wat een gezeur, ik wil gewoon bluetooth koppelen en gaan.

Ik ga de budget-oplossingen eens bekijken maar lees bij in het <50 euro segment ook een hoop reviews met problemen.

Ga ik duurder, dan kan ik net zo goed een oudere dolby-bak scoren die BT aan boord heeft en mijn Sony amp in de kast zetten op reserve.

Ik heb nu een heel kort jack<>RCA-kabeltje, misschien koop ik wel gewoon een wat langer kabeltje, dan ben ik het probleem niet kwijt maar ben voor een paar euro klaar.
Met 50 cm lengte sta ik nu in de hoek te kloten  :crazy:







SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Trabuca



Quote from: MechanicalAnimal on August 31, 2020, 09:13:19


De Chromecast Audio heb ik als alternatief bekeken maar dan moet je weer met accounts werken, wat een gezeur, ik wil gewoon bluetooth koppelen en gaan.


Je hebt toch al een android tablet, ik neem aan dat je daar een Google account op hebt. Een Chromecast is een verademing qua gebruiksgemak en goedkoop. Elk android apparaat gaat hem vinden, het maakt niet uit welk account er op staat, zolang het maar op hetzelfde wifi of bedraad netwerk zit.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

MechanicalAnimal

Quote from: Trabuca on August 31, 2020, 09:34:33

Je hebt toch al een android tablet, ik neem aan dat je daar een Google account op hebt. Een Chromecast is een verademing qua gebruiksgemak en goedkoop. Elk android apparaat gaat hem vinden, het maakt niet uit welk account er op staat, zolang het maar op hetzelfde wifi of bedraad netwerk zit.

klopt, sorrie, ik ben echt zo analoog dat ik me dit soort dingen niet besef.

En ja, ik heb android en dus een G-account.

Ik heb mijn zolderPC op kabel, moet er alleen nog even een hubje tussenknallen.

Ik ga die Chromecast eens verder bekijken.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

John Wx

Quote from: MechanicalAnimal on August 31, 2020, 09:47:14
klopt, sorrie, ik ben echt zo analoog dat ik me dit soort dingen niet besef.

En ja, ik heb android en dus een G-account.

Ik heb mijn zolderPC op kabel, moet er alleen nog even een hubje tussenknallen.

Ik ga die Chromecast eens verder bekijken.

Heb ik ok Chromecast audio werkt perfect anders een Logitech BT Adapter heel fatsoenlijk wat ik ook heb en werkt ook super
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.