Tenet (2020)

Started by i2Paq, August 27, 2020, 09:41:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

i2Paq

Deze film, Tenet (2020), gisteravond in zaal 7 (Dolby Atmos XD) bij de Vue in Hoorn gezien.



Fantastisch verhaal, actie en regie. Een film die je zeker 2x moet kijken om alles op de juiste wijze te kunnen koppelen en te zien.

Ik heb iig. genoten!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Shadowfox

Morgenvroeg in zwolle. Ben benieuwd

i2Paq

Quote from: Shadowfox on August 27, 2020, 09:46:12
Morgenvroeg in zwolle. Ben benieuwd

Zorg dat je scherp bent  ;D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

haythijs

Deze en volgende week vakantie, volgende week maar eens Tenet bekijken. Ikzelf hou wel van Nolan,zijn  films hebben op mij zeker een impact. Ook audiovisueel vaak prachtig vind ik.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

i2Paq

Gisteren heb ik hem voor de 2e keer gezien in de zelfde Vue en zelfde zaal.

Je blijft steeds nieuwe dingen ontdekken en andere zaken woorden duidelijk.

Er is iets nieuws wat ik (denk) gezien te hebben:

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Richi

Klopt inderdaad en er wordt gehint naar een vierde tijdlijn
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Gaeje

topper. verplicht nummer voor elke filmliefhebber

reza

Ik vond hem maar mwa mwa..
Gelukkig niet van die ontzettend harde muziek deze keer. Een echte Nolan, dat zeker.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Ik heb er ook van genoten alhoewel enkele dingen niet kloppen moet je daar maar niet teveel over nadenken maar gewoon ervaren  ;)

Teejoo

Quote from: reza on September  6, 2020, 19:22:27
Ik vond hem maar mwa mwa..
Gelukkig niet van die ontzettend harde muziek deze keer. Een echte Nolan, dat zeker.
Gelukkig, dan wil ik hem wel zien. Wat was dat k*t bij die laatste film.

Kjelt


Teejoo


i2Paq

Quote from: Teejoo on September  7, 2020, 08:26:44
Ja, verknalde de hele film.

Er was wel meer wat die film verknalde.

Wat een waardeloze film was dat, volledig overgehypet.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Kjelt

#13
Ja Dunkirk kon mij ook niet boeien.
Ik was even bang dat Teejoo, Interstellar bedoelde, daar vond ik de muziek (kerkorgelcompositie ala Arvo Part van Hans Zimmer) juist erg goed en ondersteunend.
Maar gelukkig het was Dunkirk  :D

rattaplan

Ik vond hem ook wat tegenvallen. Te veel vragen m.b.t. geloofwaardigheid en zaken die niet kloppen. En dan bedoel ik echt hele voor de hand liggen zaken. Niet of bepaalde (kwantum)theorieën oid wel tot in detail kloppen.

Wel jammer. Heb geen behoefte om hem nog een 2de keer te gaan zien.

oud_account_1

Wij hebben 'm ook gezien.
Leuk, maar een 2de keer gaat er niet komen, daarvoor heeft' ie niet genoeg indruk gemaakt.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

wolfkampf

Gisteren bekeken bij kinepolis in Enschede...
Voor mij nooit geen bioscoop meer. De eerste 5 minuten totaal gemist van de film door het binnen komen van mensen en mensen die een duur kaartje kopen om vervolgens hun dag door te nemen met vriend/vriendin..
Ook het geluid was niet om aan te horen. De kogels en explosies klonken alsof de speakers defect waren en de enigste bass die ik heb gevoeld was tijdens de aftiteling. Als de film uit is kijk ik hem rustig in mijn eigen HT en hoop ik dat ik er meer plezier aan beleef.
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

i2Paq

Quote from: wolfkampf on September 24, 2020, 11:59:06
Gisteren bekeken bij kinepolis in Enschede...
Voor mij nooit geen deze bioscoop meer.

Ik heb je even gecorrigeerd  :D

Dit geldt het zelfde voor mij bij de bios in Schagen en Heerhugowaard, maar absoluut niet voor Hoorn of Alkmaar.

Daar is het gewoon genieten.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

raindog

Ben erg benieuwd naar Tenet, moet alleen even kijken of ik die nog in een Dolby bioscoop ga zien of dat ik wacht op de Bluray.
Zelf vond ik Dunkirk juist erg goed, meerdere malen gezien en steeds weer onder de indruk. Het is geen mainstream film met een sappig/spannend verhaal, maar wel heel indringend. Als ik de  film start gaat mijn hartslag gelijk omhoog..  Zo mag Nolan er van mij wel meer maken.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Graphtuner

ik vond er maar niks aan... voor mij niet ontspannend, véél te ingewikkeld verhaal en was totaal mijn draad kwijt...
ik zal er wel niet verstandig genoeg voor zijn wss maar wtf, 1, 2, 3 of meer verhaallijnen? Serieus jonges...
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Kjelt

T'is wat mij net betreft net als met muziek.
De liedjes die meteen aardig/goed klinken daar ben je na een paar weken wel op uit geluisterd.

Lucky.L

Quote from: Graphtuner on September 29, 2020, 11:54:52
ik vond er maar niks aan... voor mij niet ontspannend, véél te ingewikkeld verhaal en was totaal mijn draad kwijt...
ik zal er wel niet verstandig genoeg voor zijn wss maar wtf, 1, 2, 3 of meer verhaallijnen? Serieus jonges...
Hier precies hetzelfde , ik zal ook wel niet verstandig genoeg geweest zijn!
Dat had ik overigens ook met Inception.
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

tdbakker

#22
Gelukkig niet de enige, kon mij gisteravond ook niet pakken.
Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

DustinV

Quote from: Lucky.L on December 20, 2020, 09:07:45
Hier precies hetzelfde , ik zal ook wel niet verstandig genoeg geweest zijn!
Dat had ik overigens ook met Inception.

Entropie is ook een behoorlijk ingewikkeld iets.

w00Dy

Op blu-ray gekocht toen hij uitkwam, moest alleen even wachten op de key zodat ik hem naar Plex kon rippen.

Een echte mindfuck Nolan film, 2u30 maar die tijd vliegt gewoon voorbij van de ene actie in de andere.

Uiteraard zit je met vragen, maar dat hoort erbij. Aanrader.