Yamaha lanceert RX-V4A en RX-V6A receivers met 8K en HDMI 2.1

Started by ppeter, August 26, 2020, 21:43:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

brutus7443

Zou er geen kwaliteits verschil tussen, bv andere voeding etc. ?

Ik zie op het eerste zicht 1 Hdmi out vs 2 Hdmi out


ppeter

Tuurlijk gaan er technische verschillen zijn, dit kan je gewoon vergelijken zoals met de huidige RX-V en de RX-A Aventage reeks. Maar als de RX-V al zoveel mooie functies krijgen, dan beloofd dit veel voor de nieuwe Aventage modellen?  :colgate:
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

This Game

Tja, wordt spannend. Goed om te horen dat het merk ook goed met MA Silver combineert. Ik wilde eigenlijk richting denon avc-3700h, maar die 1 ene hdmi 2.1 poort is wel krap/crap. Genoeg voor de XSX maar over 5-10jr wellicht toch meer nodig dan een 2.0 poort voor de rest (mediaplayers). Er komt een LG CX bij waarschijnlijk die geen DTS en HD audio meer doet, ondanks wel e-arc ondersteuning, dat is dan alleen leuk voor streams met atmos.

Zou denk ik wel genoeg hebben aan de RX-V6A, maar eigenlijk zou ik evt wel een V8A ernaast willen zien. Wat ik begrepen heb is dat de Aventage serie nu een stapje hoger moet gaan dan de V-serie. Dus een A4A zou net boven de V6 moeten komen. Ik heb wel budget tot 1000,- voor iets meer vermogen om de vloerstaanders stabiel aan te sturen. Andere twijfelpuntje is dat ik ook wel gecharmeerd was van de Audessy Multi-Xt32, daar had ik dan (met moeite) wel de 500 extra voor over gehad tov de avc-2700h.
YPAO Multipoint schijnt ook aardig in de buurt te komen bij XT32, kan alleen niet inschatten hoe groot het verschil is.

In ieder geval afwachten tot december minimaal als de 2.1 features in de firmware unlocked worden, dan es kijken hoe de real-life reviews zijn icm de hdmi 2.1 tv's en next-gen consoles.
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

darkrunner

Ik heb eigenlijk Denon nooit beter gevonden dan Yamaha, tussen rond 1998/2005 waren er in Antwerpen 2 winkels vlak naast elkaar de ene Marantz/Denon, de andere Yamaha
Regelmatig iets gekocht bij beide en ook veel luistersessies gedaan, de Yamaha's maakte toch altijd meer indruk.

Op dit forum zitten ze inderdaad wat vastgeroest aan Denon/Marantz bij speakers zie je dat ook, ma eens er iemand dan toch voor een Yamaha gaat is het meestal een positieve ervaring.




This Game

Ok, ik had al mijn twijfels of een 360W voeding tov van de 660 van een Denon 3700 wel genoeg was, niet dus. Ziet er goed uit, maar beide zijn plastic, dan is dat glanzende toch wat gevoeliger voor vingers en krassen. De M-YPAO is na nader onderzoek toch echt wel een paar stapjes lager dan Multi XT32 eq.

Allebei moot-point, gezien de bug in de hdmi2.1 chips zal het waarschijnlijk wel de Denon 3800 worden volgend jaar.
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

darkrunner

Qua prijs is dat toch ook niet echt een eerlijk vergelijk de 3800 en de Rx-V6A

De Aventage reeks zal ook wel een ander verhaal worden vermoed ik.

Mario D

Iemand die de RX-V6A al in huis heeft of reeds gehoord.?

Mario D

Ben aan het twijfelen tussen deze RX-V6A en de RX-A880. Kan beide kopen aan bijna dezelfde prijs. Iemand wijze raad.?


jazzy

Ik heb de RX-V4A gekocht omdat mijn eerste keuze, de Sony STR-DN1080, slecht leverbaar bleek. Keuze voor de 4A en niet de 6A vooral omdat ik geen 7-kanaals en Atmos nodig heb. Kan geen expert review geven of vergelijken met NAD, Marantz of Denon omdat dit mijn eerste receiver is.

Mijn bevindingen na een week zijn positief, in ieder geval voor het doel waarvoor ik hem gekocht hebt. Geluid met een set B&W DM630 is overtuigend, ook bij hogere volumes. Kan met de V4A geen bi-wire gebruiken in combinatie met een B-zone of surround speakers omdat dezelfde kanalen/aansluitingen gebruikt worden. Moet wel zeggen dat ik de cleane achterkant heel prettig vind, gewoon 4 x HDMI in, 1 x HDMI uit, paar line in, suboofer uit en de speaker terminals.

De V4A heeft de single point versie van YPAO, ik ben niet tevreden met het equalizer resultaat en kan het ook niet als basis gebruiken om te finetunen. De V6A zou YPAO RSC hebben, dus multipoint metingen.

Internetradio en Spotify integratie werkt perfect, ook met meerdere gebruikers in het gezin. Minder onder de indruk van de gebruikersinterface en de Musiccast Controller app, maar na een beetje gewenning werkt het prima. Gek genoeg gaf de basic indeling van de webinterface (http://<ip>/Setup/index.html) me een veel beter overzicht van de mogelijkheden.

Heb hem voor 450 euro kunnen kopen bij Plattetv.nl, na een bod te doen via de chat. Voor dat geld kun je niets beters vinden, al zal de V6A voor veel mensen hier een logischer keuze zijn.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

fluissie

Quote from: Mario D on January 13, 2021, 19:16:18
Ben aan het twijfelen tussen deze RX-V6A en de RX-A880. Kan beide kopen aan bijna dezelfde prijs. Iemand wijze raad.?

De aventage modellen zijn een stap omhoog tov de rxv modellen dus waarom überhaupt twijfelen als je een rxa model voor het zelfde geld kunt kopen als een rxv ??!

stevefilmfreak54

Quote from: fluissie on January 23, 2021, 11:38:29
De aventage modellen zijn een stap omhoog tov de rxv modellen dus waarom überhaupt twijfelen als je een rxa model voor het zelfde geld kunt kopen als een rxv ??!

Dat is zo ie zo waar, plus de vijfde poot!
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Mario D

 Het is de RX-A880 geworden met musiccast 20 als surround.  :pompom:

keeskloon

Quote from: Mario D on January 23, 2021, 15:06:45
Het is de RX-A880 geworden met musiccast 20 als surround.  :pompom:
Toppertje ga je veel plezier aan beleven.
Woonkamer:Marantz SR7015/Marantz NA7004/Fronts Dali Zensor7/Rear Dali Zensor5/Dali Zensor Vocal/Dolby Atmos Dali Alteco C1 4X/5.2.4/Sub SVS SB-3000 & SVS SB1000/Oppo UDP 203/Nvidia Shield Pro 2019/Zidoo 1000 Pro/LG Oled 65 G1 RLA /Ziggo Next mediabox/Synology 1019+/Synology 1517+

Golfer

Quote from: Joost80 on August 28, 2020, 17:23:01
De RX A8 staat hoog op mijn lijst van mogelijke opvolgers tzt. Hopelijk meer dan 1 hdmi 2.1 poort. Die ene poort van de Denons slaat nergens op.

Ook hoog op mijn lijstje  ;) Dit ivm met 4K op 120 Hz maar ik wil het zien. Enig idee wanneer de RX-A8 (of de A6) in aantocht zijn?
Yamaha RX-A3070(woonkamer), Parasound 2250, Rotel RB-990BX, Marantz SA8005, Sony UBP-X800M2, LG 50NANO886PB, Philips FB-825 (zitgedeelte), FB-860 (eetgedeelte), FB-821 en een Dali Zensor Vocal. Yamaha WXA-50 (keuken met no-name inbouw plafondspeakers), WXC-50 (kantoor), Rotel RB-1080 (kantoor), B&O Penta's III en JBL E50 (kantoor).

toetertje

Zijn er inmiddels al wat meer ervaringen met de nieuwe aventage receivers?