Makkelijke video editing tool voor vakantiefilm. (200+ gb aan data)

Started by ProXius, October 30, 2018, 14:56:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ProXius

Deze zomer zijn we drie weken gaan roadtrippen in de USA. Super leuk gehad en nu is het tijd om de vakantiefilm te maken. Ik heb 200+ GB aan data, veelal 4k of 2.7k, maar ook 1080p. Gefilmd met mijn Samsung S8 en Xiaomi Yi 4K action cam.

Vroeger heb ik veel After Effects en Sony Vegas gebruikt, Premiere helaas vrijwel niet.

Ik ben eigenlijk op zoek naar gratis of betaalbare software waar ik gemakkelijk en snel iets tofs mee kan neerzetten. Het moet een goede file management hebben aangezien ik dus 2 bronnen heb, die ik wil sorteren op tijd en datum zodat ik alles chronologisch heb.

Hele geavanceerde functies hoeven er niet in te zitten, dat kan ik altijd weer via After Effects doen. Een goede playback en render engine (naar 1080p) zou fijn zijn, alsmede een mogelijkheid voor slowmo. (Veel 60fps wat naar 30fps mag bijvoorbeeld)

Heb een aardig Windows systeem staan (6core, 32gb ram) dus dat is denk ik het probleem niet.

Adobe Rush ziet er tof uit, maar heb eigenlijk geen zin in een abonnement ;)

Ben benieuwd of er suggesties zijn...
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

ProXius

Ik overweeg toch een abonnement af te sluiten... iemand nog leuke links voor een actieprijs?
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

donaldk

Gratis professionele software Black magic Davinci Resolve. Studio versie kost 300 en ook controller hardware wordt geld mee verdiend. Professioneel, dus veel functies, dus wwarschijnlijk niet 'makkelijk'.

ProXius

Davinci is erg mooi, maar mij inderdaad te ingewikkeld voor een vakantiefilm.
Helaas kom ik er net achter dat Premiere Rush alleen op Windows 10 draait, en niet op windows 7 machine. :(
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Bart_M

Even een oudje omhoog kicken.

Ik ben ook op zoek naar dergelijke simpele software voor mijn Mac. Ik heb Final Cut Pro en kan hier wel redelijk mee uit de voeten, maar het kost veel tijd voor simpele filmpjes.

Daarom zoek ik zoiets als Quik van GoPro voor de Mac en Magix voor Windows; software die highlights kan syncen met muziek en automatisch een basisfilm voor je maakt.. Ik heb geen GoPro en wil andere beelden combineren met filmpjes van mijn mobiel.

Heeft iemand een tip?

eelco74

Ik gebruik eigenlijk al jaren Adobe première elements. Dit is een van de weinige producten Nog van Adobe zonder abonnement. Gewoon om leuke vakantie en wintersport filmpjes aan elkaar te monteren, werkt het product prima voor.

Een trial versie is bij Adobe te downloaden en YouTube barst van de handige "how to" filmpjes


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

Bart_M

Bedankt voor je tip.

Deze software is ook niet semi-automatisch zoals Quik en komt vrijwel overeen met Final Cut Pro.
Ik heb nog verder gezocht, maar nog geen simpele oplossing helaas.

AudioEnZo


eelco74

Quote from: Bart_M on June 21, 2019, 09:28:19
Bedankt voor je tip.

Deze software is ook niet semi-automatisch zoals Quik en komt vrijwel overeen met Final Cut Pro.
Ik heb nog verder gezocht, maar nog geen simpele oplossing helaas.

Première elements kan aan de hand van een thema automatisch een filmpje maken, daarbij combineerde hij de diverse filmpjes en zette er zelf overgangen, muziekjes en effecten onder. Ik heb er wel eens mee zitten spelen en het resultaat was niet onaardig.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

J.A.F._Doorhof

Probleem met die auto create video apps is dat je achteraf vaak toch nog langer bezig bent met de clips aan te passen omdat er net niet genoeg inzit van wat je wil.
Ik zal zo even een topic maken met wat tips.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"