Galvanische scheiding

Started by kappa9, August 25, 2020, 13:44:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kappa9

Dag allen,

Ik heb een vraag over galvanische scheiding.

Momenteel heb ik een metrum acoustics NOS mini dac Octave aangesloten op mijn mac mini middels een gustard U12 USB/spdif converter. De converter is op de usb van de mac aangesloten met een jitterbug er weer tussen. Nu vraag ik me af of een USB A naar USB S isolator zoals deze bijvoorbeeld https://www.allekabels.nl/usb-adapter/6335/1348621/usb-isolator-galvanisch-gescheiden.html?gclid=EAIaIQobChMI8urDwKK26wIVFaWyCh0aswXtEAQYASABEgJz-fD_BwE voor verbetering zal gaan zorgen doordat de elektronische ruis die vanuit de mac mini komt zo zal worden weggefilterd. Dus de jitterbug voor de jitter en de usb galvanische scheiding voor de elektronische ruis?

Ik hoor graag van jullie  ;D

Vriendelijke groet,

Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Rob_Dingen

Ik heb een usb isolator van J-Cat gebruikt en kon geen verschil horen met de Mac mini.
Hoorde wel verschil als ik het op een Intel Nuc gebruikte.
Waarom ga je niet met usb naar de DAC en volgens mij heeft de Mac mini ook spdif uit.

Rob

kappa9

De metrum DAC heeft geen USB ingang. De optische uitgang van mn mac lijkt niet meer te werken helaas.
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

MechanicalAnimal

Quote from: kappa9 on August 25, 2020, 18:28:04
De optische uitgang van mn mac lijkt niet meer te werken helaas.

domme vragen bestaan niet, maar toch ga ik een poging wagen.......

heb je al een ander optisch kabeltje geprobeerd?
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

kappa9

Quote from: MechanicalAnimal on August 26, 2020, 08:29:16
domme vragen bestaan niet, maar toch ga ik een poging wagen.......

heb je al een ander optisch kabeltje geprobeerd?

Hahaha nee is niet dom, ik heb maar even een nieuwe besteld om te kijken of t daar aan kan liggen. Morgen binnen :ph34r:
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

kappa9

Met een nieuwe mini toslink werkt t nu wel. (was dus toch een defect kabeltje)

Mijn voorkeur heeft toch middels USB. Denk dat ik al galvanische scheiding heb vanwege de usb/spdif converter.
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

MechanicalAnimal

Quote from: kappa9 on August 28, 2020, 12:29:45
Met een nieuwe mini toslink werkt t nu wel. (was dus toch een defect kabeltje)

Mijn voorkeur heeft toch middels USB. Denk dat ik al galvanische scheiding heb vanwege de usb/spdif converter.

:pompom: :pompom: :pompom:

met een optische kabel heb je AFAIK galvanische scheiding want je hebt een onderbreking in een electrisch signaal namelijk
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Rob_Dingen

Optisch is de slechtste digitale verbinding een goede usb spdif converter klinkt beter.

Rob

kappa9

Quote from: MechanicalAnimal on August 28, 2020, 12:45:27
:pompom: :pompom: :pompom:

met een optische kabel heb je AFAIK galvanische scheiding want je hebt een onderbreking in een electrisch signaal namelijk

:headbanging: :headbanging: :headbanging:
Quote from: Rob_Dingen on August 28, 2020, 14:04:38
Optisch is de slechtste digitale verbinding een goede usb spdif converter klinkt beter.

Rob

Dat heb ik gemerkt inderdaad
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT