Epson EH-LS500 or optoma uhz65ust

Started by Japo, August 23, 2020, 22:17:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Japo

Hoi,

ik overweeg me een ust projector met alr doek aan te schaffen
De soundbar die in de beamer zit vind ik van minder belang aangezien ik een surround installatie heb.
Maar ik twijfel tussen deze 2 nl. de Epson EH-LS500 or optoma uhz65ust .

De optoma is een  +/- 750 duurder dan de Epson.

Voor welke zouden jullie gaan als kenners.

Alvast bedankt voor u reactie

skoebiedoe

Ik heb die optoma ust 65 ingebruikname als vervanger voor mijne oled 55" ..en eerlijk gezegd , ik mis mijne oled niet .

scoc

De Optoma zeker vooraf eerst bekijken want toen ik hem zag was het een regenboog festijn.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

denoontje

Quote from: scoc on August 24, 2020, 11:12:43
De Optoma zeker vooraf eerst bekijken want toen ik hem zag was het een regenboog festijn.
helemaal mee eens

zowieso eerst een projector gaan bekijken voordat je hem koopt ;-)

Japo

#4
Winkels die je kan aanraden hiervoor in België Oost Vlaanderen?

Als doek zou ik een alr doek floor rising willen nemen. Merken die je hierin kan aanraden? Ik dacht aan de doeken van Vividstorm, Iemand ervaring mee?

home@the movies

#5
Quote from: Japo on August 24, 2020, 15:06:08
Winkels die je kan aanraden hiervoor in België Oost Vlaanderen?

Als doek zou ik een alr doek floor rising willen nemen. Merken die je hierin kan aanraden? Ik dacht aan de doeken van Vividstorm, Iemand ervaring mee?

Hi Japo,

Ik meen dat je mij eerder een berichtje gestuurd hebt via messenger ivm de Optoma.
Zowel de projector als het floor rising scherm staan bij ons in demo opgesteld en kan je dus gerust komen bekijken (afspraak maken eerst)

Het verhaal van de regenbogen is eigenlijk wat mij betreft totaal onjuist, ik ben bijzonder gevoelig voor regenboog effect, en deze Optoma is een van de enige toestellen waar dit totaal niet te vergelijken valt met eender welke andere DLP, meer nog, ik zie het helemaal niet.
Forumlid Skoebiedoe, die hierboven ook een reactie gaf, is iemand die daar ook bijzonder gevoelig aan is, toch heeft hij zijn tv vervangen met deze Optoma UST en zoals je kan lezen wil hij niet meer terug.
Maak gerust een afspraak, kom kijken en overtuig jezelf of het iets voor jou is of niet.
Zoals ik in het berichtje ook al melde is de Epson echt niet van dezelfde orde als de Optoma, hij heeft ook een veel grotere afstand nodig om dezelfde beeldgrootte te projecteren ans de Optoma, ook contrast van de Epson is gewoon echt niet ok.
Gr
Werner
Home@theMovies/Cinedream.

home@the movies

#6
Quote from: scoc on August 24, 2020, 11:12:43
De Optoma zeker vooraf eerst bekijken want toen ik hem zag was het een regenboog festijn.

Heb je het hier wel degelijk over de UST projector Schani ???? nog geen enkele vorm van regenboog gezien op dit toestel, op de andere Optoma's daarentegen kan ik er niet naast kijken.
Ik kan me echt niet inbeelden dat je het over de ultra short throw projector hebt hier.

denoontje

Hoi wener,
Ik ben er gevoelig voor dat rgb en op jou laatste geweldige event [emoji1303][emoji1303] waar ze opgesteld stonden zag ik het wel degelijk. Alleen niet bij de epson.
Dus ts hop hop hop op naar werner h@tm


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Japo

Ga ik zeker doen, we hebben al contact.

skoebiedoe

#9
https://imgur.com/W4eTozJ

Een teaser . ;)


(Dit is een 4K beeld . ;) )

skoebiedoe

#10
Alléé nog eentje . ;)
https://imgur.com/x7TLiDl

;)

(En deze is een gewone blu ray . ;) )


(Achja en gewoon beeld uit de doos , nog niks calibratie . ;) )

scoc

Quote from: home@the movies on August 24, 2020, 18:41:39
Heb je het hier wel degelijk over de UST projector Schani ???? nog geen enkele vorm van regenboog gezien op dit toestel, op de andere Optoma's daarentegen kan ik er niet naast kijken.
Ik kan me echt niet inbeelden dat je het over de ultra short throw projector hebt hier.

Ik heb een laser Optoma gezien uit de 65 reeks op je laatste beurs en dat was regenbooghel. Dit was niet de UST versie maar ik zou dan vermoeden dat de UST afgeleide dit ook had.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

skoebiedoe

Dat is juist het "rare " eraan .
Bij de gewone projectors en die lazer projector had ik ook last van de rgb en kon geen 10 min naar het beeld kijken maar bij de ust heb ik daar totaal geen last van .


Japo

Spijtig van de hoge input lag op de Optoma, deze is bij de Epson beduidend beter. Zouden ze dit bij optoma nog kunnen verbeteren met een update of is dit niet gebruikelijk?

RvD

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

skoebiedoe

Lijkt me dat ze gewoon de kleur een upgrade hebben gegeven . ;)

RvD

Hier zijn 2 foto's met beide projectoren naast elkaar:



Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Japo

de opvolger geeft 3000 lumen ipv 3500

Quote from: skoebiedoe on September  5, 2020, 17:22:57
Lijkt me dat ze gewoon de kleur een upgrade hebben gegeven . ;)

Hertog_Martin

 Ik zit ook voor een LS500 te kijken.
Alle alternatieven lijken DLP te zijn? Of is er nog een goede non-DLP alternatief met <=0.3 throw ratio en <= €3000?
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Japo

Ik denk de nieuwe van samsung de  LSP9T geen dlp is, maar zeker ben ik het niet, de kenners kunnen dit hier misschien bevestigen of niet?

MechanicalAnimal

#20
Quote from: RvD on September  5, 2020, 19:01:05
Hier zijn 2 foto's met beide projectoren naast elkaar:





even voor de mijn duidelijkheid  :D

dit zijn twee Optoma uhz65us ? dus het vergelijk tussen de mk1 en mk2?

of is dit een vergelijk tussen de optoma en de epson?

ik weet haast wel zeker dat het het eerste geval betreft, maar wou toch even zeker weten.

In dat geval vind ik het wel een enorm verschil zeg, is dat verschil écht zo groot of een gevalletje marketingsausje waarbij ze de verbeteringen van het nieuwe model iets aangedikt hebben?

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Japo

#21
Ik heb op de foto een blauwe ovale cirkel getekend. Als je op deze plek een soundbar zou plaatsen
1.) Zou dit nadelig zijn voor de beeldkwaliteit door bijvoorbeeld het geluid(trillingen) dat door de soundbar naar voren wordt geduwd aangezien het geluid de projectile moet passeren zal ik maar zeggen of is dit te ver gezocht?
2.) Of zou deze soundbar (hoogte 8 cm) de projectie hinderen?

skoebiedoe

Die trillingen ???? Waar haal je dat nu ....geluid en licht kunnen elkaar probleemloos passeren dan (Achja het ene gaat sneller dan het andere en anders gewoon een verkeerslicht zetten héé ...

Serieus nu dat gaat totaal maar dan ook totaaal geen invloed hebben op elkaar , laat u niets wijsmaken .

Dan betreffende die soundbar .

Bij mij staat de decoder voor telenet achter de projector en hinderd het beeld daarbij niet (hoogte gemeten +/- 7,5 cm ) maar kan ook iets meer zijn .

https://imgur.com/0BzyfoI

https://imgur.com/nFDpqHD

Anders neem een balk van die afmeting en leg hem erachter om te testen . ;)


Japo

ok thnx, dan vind ik de opstelling op deze foto een mooie opstelling

Quote from: skoebiedoe on September 21, 2020, 23:09:04
Die trillingen ???? Waar haal je dat nu ....geluid en licht kunnen elkaar probleemloos passeren dan (Achja het ene gaat sneller dan het andere en anders gewoon een verkeerslicht zetten héé ...

Serieus nu dat gaat totaal maar dan ook totaaal geen invloed hebben op elkaar , laat u niets wijsmaken .

Dan betreffende die soundbar .

Bij mij staat de decoder voor telenet achter de projector en hinderd het beeld daarbij niet (hoogte gemeten +/- 7,5 cm ) maar kan ook iets meer zijn .

https://imgur.com/0BzyfoI

https://imgur.com/nFDpqHD

Anders neem een balk van die afmeting en leg hem erachter om te testen . ;)

Japo

#24
Dan zal dit het ontwerp ongeveer worden denk ik. Wat denken jullie? cava