Tompj’s audio: no nonsense, de muziek telt.

Started by tompj, August 23, 2020, 12:31:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twani

Quote from: DofN on December 29, 2021, 22:42:14
Laten we het op minimaal twee houden. Begin gewoon met je hoofdset met die prachtige McIntosh Minplus. En hoezo opruimen? Jouw puinzooi heeft zijn charme :D

+1 voor vooral dat laatste 😉

minplus

OK, omdat jullie het zo te zien leuk vinden zal ik eens bezig gaan en na de ergste puinhoop naar iets verderop verschoven te hebben een serie foto's maken en een topic openen.  :)
Zal wel iets na de jaarwisseling worden want nog wat dringende dingen zoals restauratie, nieuwjaarskaarten en (klein)kinderen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

minplus

Sorry voor het een beetje jatten van je topic, Tom, maar mooi je ouwe hap houden want die is bijzonder fraai.
Doe ik ook, hoewel ik mogelijk nog net iets mooier ken dan ik heb maar dat vraagt een totale omschakeling.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

twani

Quote from: minplus on December 30, 2021, 19:11:05
Sorry voor het een beetje jatten van je topic, Tom, maar mooi je ouwe hap houden want die is bijzonder fraai.
Doe ik ook, hoewel ik mogelijk nog net iets mooier ken dan ik heb maar dat vraagt een totale omschakeling.

Tom is een enorm vredelievende en rustige vent...

Die gaat dit voor deze ene keer door de vingers zien😉

De allerbeste wensen en veel gezondheid in 22 voor jou en gezin Tom👍

tompj

Quote from: twani on December 30, 2021, 20:27:13
Tom is een enorm vredelievende en rustige vent...

Die gaat dit voor deze ene keer door de vingers zien😉

De allerbeste wensen en veel gezondheid in 22 voor jou en gezin Tom👍
Dank je Theo! Voor jou en de jouwen hetzelfde!
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Bertus69

#55
Phfffff.......als ik dit had staan Tom dan kwam ik er ook niet meer aan. Geweldige set man  :clapping:
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

tompj

#56
En dan, ineens, krijg het in je kop.

Een speaker met meer schaal. Meer rust. Groter dus. Veel groter.

De vrienden van Wilbert waren zo vriendelijk me een thuisdemo te gunnen. En het bracht me wat ik zocht. Een totaal andere ervaring. Prachtig die schaal, diepte. Maar natuurlijk wel met de Britse warmte.

De stap gemaakt naar B&W 802 Diamond. Niet best voor het interieur, wel voor het luistergenot. Een nieuw avontuur.

De Harbeths 30.1 gaan we maar verkopen denk ik. Met pijn in het het een beetje wel.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

vanzomereng

Quote from: tompj on January 14, 2022, 15:06:35
En dan, ineens, krijg het in je kop.

Een speaker met meer schaal. Meer rust. Groter dus. Veel groter.

De vrienden van Wilbert waren zo vriendelijk me een thuisdemo te gunnen. En het bracht me wat ik zocht. Een totaal andere ervaring. Prachtig die schaal, diepte. Maar natuurlijk wel met de Britse warmte.

De stap gemaakt naar B&W 802 Diamond. Niet best voor het interieur, wel voor het luistergenot. Een nieuw avontuur.

De Harbeths 30.1 gaan we maar verkopen denk ik. Met pijn in het het een beetje wel.

B&W met vele aanhangers maar ook door velen audiofielen verguisd.
M.i.z. gewoon zeer goede luidsprekers en veel plezier ermee  :pompom:

ik neem aan dat ze nog geleverd moeten worden want ik zie nog geen mooie plaatjes hiero  :notify:

By the way, welke versie heb je gekocht, D3, D4?
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

tompj

Plaatjes volgen. Het zijn 802 D2's (die officieel Diamond heten en ook wel als Di worden aangeduid).

Uiteraard zijn luidsprekers smaakgevoelig. Wat de een mooi vindt...

B&W is een van de oudste speakerbouwers met een van de grootse R&D faciliteiten. Leverancier van luidsprekers aan vermaarde studios. Die weten wel hoe ze speakers moeten bouwen. Maar het blijft een persoonlijke zaak.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

tompj

Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

minplus

Gefeli.
Denk dat ik deze al eens beluisterd heb.
Grote staanders zijn toch wat anders dan monitoren.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Mitch--

holy moly das wel ff serieus iets anders  :ohmy:

Vind het wel wat hebben...... ::)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

tompj

Quote from: Xander32 on January 14, 2022, 22:03:49
Hoe gaan deze op de e-550?
Uitstekend! Ik kan met stevig geluidsniveau luisteren, geen probleem. Het klinkt warm, gedetailleerd en in control. De E-550 is een erg stabiele versterker.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Kerkhoffd

Proficiat! Toch wel echt een legendarische luidspreker.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

musfed

De Harbeths heb ik wel eens gehoord. Deze B&W's nog nooit. Is dat een wereld van verschil? (Uiterlijk daargelaten....[emoji6])


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dutch & Dutch 8c's

tompj

Quote from: musfed on January 15, 2022, 00:05:37
De Harbeths heb ik wel eens gehoord. Deze B&W's nog nooit. Is dat een wereld van verschil? (Uiterlijk daargelaten....[emoji6])


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uiteraard een flink verschil. Qua schaal alleen al. Geluidskarakter is ook wel anders. Zo'n grote jongen heeft meer rust ook vooral. En laag.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Xander32

Super 👍🏻

Je geeft aan dat het een 'drama is voor het interieur', maar ik vind ze wel wat hebben. Ze ogen iig indrukwekkend.

Quote from: tompj on January 14, 2022, 22:24:19
Uitstekend! Ik kan met stevig geluidsniveau luisteren, geen probleem. Het klinkt warm, gedetailleerd en in control. De E-550 is een erg stabiele versterker.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bertus69

Als het te dramatisch wordt voor je interieur dan ruil ik ze zo met je om hoor........alhoewel ik bang ben dat dit een overkill is voor mijn ruimte. Maar ik vind hem ook gaaf staan  :headbanging:
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

tompj

#69
Quote from: Bertus69 on January 15, 2022, 16:54:28
Als het te dramatisch wordt voor je interieur dan ruil ik ze zo met je om hoor........alhoewel ik bang ben dat dit een overkill is voor mijn ruimte. Maar ik vind hem ook gaaf staan  :headbanging:
Ik ben echt verbaasd over hoe ze presteren in mijn ruimte. Altijd gedacht dat zulke grote jongen problemen in het laag zou hebben, met name vanwege de nabijheid van de achterwand. Daar blijkt geen sprake van te zijn.
Verder is mijn woonkamer behoorlijk, dus ze kunnen wel 'ademen'.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

vanzomereng

Quote from: tompj on January 16, 2022, 21:33:54
Ik ben echt verbaasd over hoe ze presteren in mijn ruimte. Altijd gedacht dat zulke grote jongen problemen in het laag zou hebben, met name vanwege de nabijheid van de achterwand. Daar blijkt geen sprake van te zijn.
Verder is mijn woonkamer behoorlijk, dus ze kunnen wel 'ademen'.
Veelal wordt globaal gezegd/verondersteld (zekerheidshalve) dat zeer grote speakers ver v/d muren moeten (minimaal 1 meter)
en vaak klopt dit ook wel maar het is toch steeds weer zelf uitvogelen, vaak valt het in de praktijk ook wel mee.
E.e.a. hangt ook sterk af, met welke luidsterktes je draait.

Met mijn speelstijl moeten dergelijke speakers zeker wel 1,5 meter van de muren afstaan  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

tompj

#71
Echt interessant de bevindingen van de eerste dagen met de B&W 802 Diamonds.

Uiteraard veel schaal, rust, laag in vergelijking met de Harbeths. Wat echt interessant is, is dat ik nu ineens alles hoor in de opnames, de keten (kabels) en of bijvoorbeeld de versterker koud is of niet. Dat zegt wat over de luidspreker. Dat zegt ook dat de Harbeths op een vreemde manier heel vergevingsgezind zijn. Alles klinkt wel, ook mindere opnames. Koude versterker maakt niet veel verschil met opgewarmde versterker.

Eigenlijk is dat best heel fijn bij een luidspreker. Geweldige dingen die Harbeths.

Tegelijkertijd geeft het aan de de B&W's meer laten horen. Ik moet nu serieus mijn versterker wat eerder aanzetten. Koude start en het klinkt wat bedompt, onrustig, weinig diepte, geen lach op mijn gezicht. Warme versterker en alles valt op z'n plek. Overigens duurt het opwarmen maar kort, maar het heeft dus veel effect.
Ook wisseling van speakerkabel is goed waar te nemen. Dat is best leuk en goed, maar levert natuurlijk ook weer het gevoel op dat je daarme moet gaan experimenteren. Maar ja, ook wel weer leuk.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Xander32

Zo te lezen konden beide ls niet meer van elkaar verschillen (?). Dan komt het op smaak en voorkeur aan.
Pssst 🤫, ik ben heel benieuwd naar een overzicht foto  :thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

tompj

Een beetje beroerde plaatjes vanwege het licht, maar geven een indruk.

Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

tompj

Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River