Welke universele afstandsbediening

Started by oeli, August 21, 2020, 23:34:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oeli

Ik ben al jaren een Logitech harmony gebruiker. Diverse modellen, momenteel een harmony elite met hub in de woonkamer.

Nu wilde ik voor de bios ik de kelder ook een set kopen maar het viel me op dat ie bij veel winkels op 'nooit meer leverbaar' staat. Hij is nog wel voldoende op voorraad bij andere winkels, maar betekent dit dat ie end of life is? Ik zie ook al een ruime tijd geen opvolger bij Logitech.

Wat is tegenwoordig een beetje de go to universele afstandsbediening?

Jack_D

Ik heb er de afgelopen 25 jaar tig gehad, van belachelijk te duur tot elgoedkoopo.
Ik zweer al een paar jaar bij One For All URC 6440, makkelijk in gebruik en programmering, met een rode backlightverlichting welke briljant goed functioneerd. Hij ziet er niet indrukwekkend uit maar is de beste die ik tot nu toe gehad heb.


Helaas niet meer leverbaar........

Dirk

Ik bedien al vele jaren alles op de iPad, eerst dmv Roomie Remote, wat later werd opgekocht en z'n naam wijzigde naar Simple Control, waar ze na een tijdje de prijzen een stevige schop naar boven gaven, voor mij voldoende reden om over te schakelen naar Harmony remote.
Hier alles wel via de app (nergens fysieke remotes) en dat gebruik ik nu sinds een jaar of 2 naar alle tevredenheid.
Ik vind dat de UI wel wat gebruiksvriendelijker mag zijn, maar als het eenmaal is ingesteld heb ik er eigenlijk geen klachten over.

'k ben recent wat aan het kijken naar andere systemen zoals bvb Procontrol, wat erg mooi is maar als nadeel heeft (zover ik het heb uitgezocht) dat ze niet rechtsreeks aan eindconsumenten verkopen, maar zich 100% richten op de install-markt.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

audiotechneut

Ik heb er 1 van Ali die €3,27 kost en prima werkt voor mij stereo en TV: https://nl.aliexpress.com/item/32838427266.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.203b4c4dBbclFyIk bedien er een Myryad set mee en een Panasonic TV. Je heb wel de originele AB nodig om dit slimme ding te programmeren.
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

audiotechneut

Ik weet niet welke merken hij allemaal aan kan maar het is voor deze prijs de gok waard.
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

oeli

Dat lijkt eerder een universele die alle apparaten afzonderlijk bediend. Of heeft ie net als Logitech scènes om in 1 keer al je apparaten in de juiste stand te zetten?


eduard

afgelopen week een 2de harmony 665 gekocht om dat mijn andere het na 2 jaar niet zo goed meer deed. Ondertussen doe die oudere 665 het ook weer vrij aardig. AB is blijkt erg kieskeurig mbt de batterijen die je er intstopt.

audiotechneut

Quote from: oeli on November  8, 2020, 18:29:52
Dat lijkt eerder een universele die alle apparaten afzonderlijk bediend. Of heeft ie net als Logitech scènes om in 1 keer al je apparaten in de juiste stand te zetten?
Nee, dat niet. 3 seletietoesten waarmee je hem in de juiste modus zet voor bv TV of Audio.
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

Teejoo

#9
Ik gebruik nog steeds Pronto's. Ik heb ook nog steeds geen beter alternatief gevonden met een combi van volledig configureerbaar scherm en fysieke toetsen.

Maar helaas dus ook al heel lang niet te krijgen.

Kwabbernoot

Hier ook Harmony met hub. Voor mij perfect met de ultimate ab. De app werkt op zich prima maar is mij veel te veel heen en weer gescroll. Als je de knoppen zelf zou kunnen instellen zou dat perfect zijn. Maar die functionaliteit ben ik nog niet tegen gekomen.

Groeten...

Dirk

Quote from: Kwabbernoot on November  8, 2020, 23:28:55
Hier ook Harmony met hub. Voor mij perfect met de ultimate ab. De app werkt op zich prima maar is mij veel te veel heen en weer gescroll. Als je de knoppen zelf zou kunnen instellen zou dat perfect zijn. Maar die functionaliteit ben ik nog niet tegen gekomen.

Groeten...
binnen de app kan je de knoppen zelf configureren, zowel qua functie als layout/positie

enige vreemde kronkel die Harmony hierbij weer heeft, is dat je dit enkel kan binnen een activiteit die op dat moment actief is, dus je moet eerst je specifieke activiteit die je wil aanpassen opstarten vooraleer je die wijzigingen kan maken.

als je dan in de activiteit zit, klik je op het hoofdmenu (de hamburger linksboven), dan edit/reset, dan knoppen bewerken...en dan kan je voor elke positie een knop selecteren of verwijderen. (je kan ze ook gewoon slepen btw)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea