gepaste 5.1 versterker bij KEF LS50

Started by Melvinstr, November 9, 2020, 08:16:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Melvinstr

Hi all,

ik ben voornemens om een tweedehands setje KEF LS50 aan te schaffen. Ik lees her en der dat deze speakers beter presteren in combinatie met bepaalde versterkers.
Ik zat ook een ander topic te lezen hier op het forum en na wat speurwerk zag ik, dat het voornamelijk in combinatie met stereo opstelling gebruikt gaat worden.

Maar hoe zit het als je de kefjes aan wil sturen in een 5.1 opstelling?  Wat is dan een combinatie in versterking waar ik aan moet denken?
Ik heb momenteel een Denon X4200W in combinatie met een boston acoustics set (fronts/center) en achter heb ik KEF eitjes. Het idee is dus om de fronts en center te vervangen door de LS50 voor een homogeen beeld tijdens films.  Ik kijk ongeveer 70% films/series en 30% luister ik muziek.


  • Heb ik een voor en eindversterker nodig van bijvoorbeeld Marantz AV80XX serie i.c.m. MM 70xx/80xx serie? Mag overigens tweedehands zijn.

    Of kan ik bijvoorbeeld in de huidige opstelling monoblokken aansluiten? Zoals de MA500/MA700? Kan dat uberhaubt?

Of nog andere opties waar ik aan moet denken?
Denon X4100W - KEF LS50 Meta - KEF EGG - LG OLED

Trabuca

Ik heb jaren 5x LS50 aangestuurd met een Denon 4520, ging meer dan prima. Ik heb de center nog steeds in gebruik.
Ik had er wel een flinke subwoofer bij met crossover op 80Hz, daarmee ontlast je de versterker deels.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

pameijer

Ik heb voor mijn ex ook een stereoset met LS50's icm een Denon X4000 gekocht. Klinkt meer dan prima. Zal ongetwijfeld beter kunnen aangezien ze wel wat vermogen lusten. Ik zou gewoon een 2- of 3-kanaals eindversterker achter je huidige Denon stoppen voor veel Wattjes.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

sandervg

Heb de LS50 gehoord op Arcam 550. Ging prima, maar ik heb niet vergeleken met andere versterkers. Mijn tip zou zijn:
- Neem een versterker die vriendelijk hoog heeft (bv. Arcam)
- Neem er één met veel vermogen
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Melvinstr

Quote from: pameijer on November  9, 2020, 09:43:36
Ik heb voor mijn ex ook een stereoset met LS50's icm een Denon X4000 gekocht. Klinkt meer dan prima. Zal ongetwijfeld beter kunnen aangezien ze wel wat vermogen lusten. Ik zou gewoon een 2- of 3-kanaals eindversterker achter je huidige Denon stoppen voor veel Wattjes.

Dus mijn idee om monoblokken via pre-out te plaatsen is een optie?
Denon X4100W - KEF LS50 Meta - KEF EGG - LG OLED

Dirk

Dat kan zeker, bijvoorbeeld een mooie Hypex op je pre-outs is een logisch upgrade-/vervolgpad ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea