65inch vs 77inch...is het zn meerprijs waard?

Started by Shadowfox, August 20, 2020, 22:31:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hanky Panky

Quote from: darkrunner on August 21, 2020, 13:31:19
Er is buiten de prijs geen 1 reden om te kiezen voor een 65" als je een 77" kan zetten

Persoonlijk vind ik op 2m80 kijkafstand pas 82" de moeite (wow factor) dat mensen op 4 meter afstand kijk plezier kunnen beleven met een 65" snap ik echt niet.

Niet iedereen wil op 1,5-2 meter van zijn TV zitten  ;)

Er is namelijk meer in het leven (en de woonkamer) dan een scherm. Een partner bijvoorbeeld of kinderen die ook TV willen kijken   :)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

darkrunner

Quote from: Hanky Panky on August 21, 2020, 13:43:58
Niet iedereen wil op 1,5-2 meter van zijn TV zitten  ;)

Er is namelijk meer in het leven (en de woonkamer) dan een scherm. Een partner bijvoorbeeld of kinderen die ook TV willen kijken   :)
Waar zie jij 1.5-2 meter staan,

henkieboy

heb sinds 3 jaar een 65" LG Oled (65C7) en ik kwam van een 50" Plasma van LG en in eerste instantie: Wauw wat een mooi en groot beeld.........maar na enkele weken dacht ik.......hmmmmmmmmmmm....een 77" had ook wel gekund maar ja.........de prijs toendertijd was toch wel een enorm verschil.....nu veel minder maar nog niet voor een appel en een ei.....ik zit op een kleine 3 meter maar mijn volgende wordt beslist een 77"  :clapping: :clapping: :clapping:

Hanky Panky

Quote from: darkrunner on August 21, 2020, 13:51:13
Waar zie jij 1.5-2 meter staan,

In dit overzicht:

Quote from: Fox on August 21, 2020, 11:03:31
Hier een leuke aanvulling van Sony op de zelfbenoemde .....  :D
(hou er rekening mee dat alle oude formules om kijkafstand te bepalen afkomstig zijn uit de tijd
van de NTSC analoge interlaced 4x3 tv's en dus niet opgaan voor 16x9 fixed pixel display's)

https://www.sony.com/electronics/support/articles/00008601

The recommended distance when viewing a video or a program from a 4K TV is 1.5 times of the TV vertical screen size.The naked eye can't differentiate individual pixels when watching a 4K TV from this distance. This means that pixels effectively disappear when viewing 4K images. Thus, creating an impression of watching the image with the same detail and resolution as real life.Check the table below for further details about the recommended viewing distance when watching a 4K TV.
TV Size   Viewing Distance Range (Approx.)
55 inch   39 inches (3.29 feet)
65 inch   47 inches (3.92 feet)
75 inch   55 inches (4.58 feet)
85 inch   63 inches (5.25 feet)

1 feet = 0.3048 meters

En hoe ver zit je vanaf je PC monitor op je bureau .... ?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Charlemagne

Quote from: henkieboy on August 21, 2020, 14:16:11
heb sinds 3 jaar een 65" LG Oled (65C7) en ik kwam van een 50" Plasma van LG en in eerste instantie: Wauw wat een mooi en groot beeld.........maar na enkele weken dacht ik.......hmmmmmmmmmmm....een 77" had ook wel gekund maar ja.........de prijs toendertijd was toch wel een enorm verschil.....nu veel minder maar nog niet voor een appel en een ei.....ik zit op een kleine 3 meter maar mijn volgende wordt beslist een 77"  :clapping: :clapping: :clapping:

Zo denk ik er ook over. Ik kijk nu een klein half jaar naar 65 inch op 4 meter (komend van een 50 inch plasma). Nu heb ik stiekem een beetje spijt dat geen 77 inch heb genomen.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Xstream

#30
Quote from: Shadowfox on August 21, 2020, 02:04:26
Ok...en het andere punt wat ik aanhaalde namelijk is de extra 13inch 1500e extra waard.
Ik doel naar het extra kijkplezier en niet of je het kan betalen.
Tja ... groter = meer impact. Dus ja, 77" is de betere keuze. Of dat ruim een verdubbeling van de prijs waard is ... dat kan alleen jij bepalen. Ik vind het wel een hoop geld voor een 13" tv.
Als geld geen rol speelt, neem die 77". Aan de andere kan. Je kunt ook eerst die 65" kopen en dan over 2 jaar die 77" of groter voor wss dezelfde prijs. Kan die 65" wellicht mooi naar de slaapkamer ;-)

Zelf maakte ik dezelfde overweging vorig jaar. Waren de verschillen in prijs nog iets groter, maar dan nog, met deze prijzen had ik 't persoonlijk nog steeds niet gedaan. Ik ben voor de 65" gegaan, na een 55" Plasma. Bevalt me prima, afgezien van het feit dat 100" nog fijner is ... maar niet voor de prijzen die ze vragen. Dan wacht ik maar een paar jaar.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Davey

Quote from: Hanky Panky on August 20, 2020, 23:02:13
Dan moet je haast je hoofd draaien om de ondertiteling te scannen.

Dan pas heb je de goede maat te pakken :D

Hanky Panky

Quote from: Davey on August 21, 2020, 17:10:06
Dan pas heb je de goede maat te pakken :D

Na drie maanden heb je betere nekspieren dan een Formule 1 coureur  :D

De opmerking slaat meer op de vraag: is dat nog wel comfortabel kijken?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Tabcam

Quote from: Xstream on August 21, 2020, 17:03:47
Tja ... groter = meer impact. Dus ja, 77" is de betere keuze. Of dat ruim een verdubbeling van de prijs waard is ... dat kan alleen jij bepalen. Ik vind het wel een hoop geld voor een 13" tv.
Als geld geen rol speelt, neem die 77". Aan de andere kan. Je kunt ook eerst die 65" kopen en dan over 2 jaar die 77" of groter voor wss dezelfde prijs. Kan die 65" wellicht mooi naar de slaapkamer ;-)

Zelf maakte ik dezelfde overweging vorig jaar. Waren de verschillen in prijs nog iets groter, maar dan nog, met deze prijzen had ik 't persoonlijk nog steeds niet gedaan. Ik ben voor de 65" gegaan, na een 55" Plasma. Bevalt me prima, afgezien van het feit dat 100" nog fijner is ... maar niet voor de prijzen die ze vragen. Dan wacht ik maar een paar jaar.
Het scheelt het complete oppervlak van een 41" TV!. Het is misschien "maar" 12 inch maar het telt wel aan zowel horizontaaal als verticaal door. Ik zou, gezien mijn kijkafstand, wel graag groter willen dan 65 inch. Het is eenmalig een rib uit je lijf en daarna heb je er elke dag plezier van.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i