dynavox hifi-netfilter x7000b

Started by Berry76, August 20, 2020, 22:12:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Berry76

Ik heb voor mijn rega Planar 3 de rega Neo psu TT gekocht. Dit levert gelijk een aangename verbetering op in de geluidskwaliteit/ beleving.

Dat zet me gelijk aan het denken, kan ik dit ook voor de rest van de apparatuur regelen.

Na wat googlen op netfilter hifi kwam ik de dynavox hifi-netfilter x7000b tegen.

Zijn er mensen met ervaring?  Of zijn er andere mogelijkheden?
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

sandervg

Deze volg ik even.... Ik overweeg een dergelijke investering voor mijn HT ruimte omdat de stroom daar van slechte kwaliteit is (doorgetrokken na de bouw met veel verbruikers erop zoals koelkast, diepvries e.d.)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Berry76

Ik heb de dynafox besteld en binnen.

Zowel het geluid als de tv beelden zijn scherper en beter.

Geen spijt van de update :pompom:
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

reza

Quote from: sandervg on August 20, 2020, 22:36:09
Deze volg ik even.... Ik overweeg een dergelijke investering voor mijn HT ruimte omdat de stroom daar van slechte kwaliteit is (doorgetrokken na de bouw met veel verbruikers erop zoals koelkast, diepvries e.d.)

Hoe merk je dat je slechte stroom hebt?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

sandervg

Quote from: Berry76 on August 26, 2020, 07:11:39
Ik heb de dynafox besteld en binnen.

Zowel het geluid als de tv beelden zijn scherper en beter.

Geen spijt van de update :pompom:
Kun je omschrijvne hoe het TV beeld beter is geworden? Geluid begrijp ik min of meer, maar beeld snap ik de principes niet zo goed van. Wat is er precies beter geworden?

Quote from: reza on August 26, 2020, 10:17:09
Hoe merk je dat je slechte stroom hebt?
Niet, want ik kan het niet vergelijken met 'goede stroom'   ::)
Wat ik bedoelde te zeggen is dat ik alle ingrediënten heb om tot slechte stroom te komen (aantal switching power supplies aangesloten, gebruikers aangesloten waarvan bekend is dat ze vaak de boel verstoren, héél voor WCDs op die groep etc.). In tegenstelling tot in de woonkamer waar ik een aparte groep heb en alleen linieaire trafo's op die groep heb aangesloten. Dus ALS ik ergens baat zou hebben met een netfilter is dat volgens mij op zolder, dus daar zou ik het mogelijk een kans willen geven.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

reza

Ik vind het begrip slechte stroom zo vaag?
1 van mijn beste maatjes is elektricien, ik heb het met hem ook wel eens over ''slechte stroom''. Hij moet dan altijd hard lachen.
Want wat is nou slechte of geen goede stroom? Stroom=stroom, het werkt wel of het werkt niet, toch?
Daarom mijn vraag: Hoe merk je dat? Als je het gaat meten zal de ene meterkast andere metingen geven als de ander, dat geloof ik zo maar.
Maar wat zie/hoor je er van terug? IK ben daar echt benieuwd naar ( ik weet dat dit gevaarlijk terrein is, heel veel personen zweren bij dit soort zaken ).

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Cobraatje

Het heeft mijn interesse ook, maar ik ben er huiverig voor.
Je leest meestal positieve reacties over netfilters, maar als je doorzoekt vind je ook reacties over platgeslagen geluid, wegnemen van dynamiek e.d.

papaleo

#7
Uit eigen ervaring met 'vuile' stroom had ik n tijdje geleden een EMI meter aangeschaft en de Greenwave SOLS - Spectrum 2500-EF (Schuko) filter. (Verschillende Test/filmpjes staan op YouTube)

Hier eentje waar ik een magnetron (een grote net-vervuiler) test...
https://youtu.be/cna3dyKeEAY


Ik had verschillende testjes/metingen uitgevoerd en in mijn setup met en zonder het stroomfilter...met het filter werd de gemeten stroom vervuiling beduidend minder minder daarna mijn geluid en beeld beluisterd en bekeken maar ik zie en hoor totaal geen verschil met of zonder het filter.
Misschien ligt het aan mij of aan mijn setup of aan het type filter...wie zal het zeggen er zullen best mensen zijn die het wel zien en of horen met zo'n/hun filter (jammer genoeg ik niet)

Ik mis geen dynamiek verlies e/of plat geluid met het filter...
Ik laat (voor mijn eigen gemoedsrust) :D het filter wel in setup zitten...,want in mijn geval lijkt het er op..,'baat het niet,schaadt het niet'  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

sandervg

Quote from: reza on August 26, 2020, 10:48:56
Ik vind het begrip slechte stroom zo vaag?
1 van mijn beste maatjes is elektricien, ik heb het met hem ook wel eens over ''slechte stroom''. Hij moet dan altijd hard lachen.
Want wat is nou slechte of geen goede stroom? Stroom=stroom, het werkt wel of het werkt niet, toch?
Daarom mijn vraag: Hoe merk je dat? Als je het gaat meten zal de ene meterkast andere metingen geven als de ander, dat geloof ik zo maar.
Maar wat zie/hoor je er van terug? IK ben daar echt benieuwd naar ( ik weet dat dit gevaarlijk terrein is, heel veel personen zweren bij dit soort zaken ).

Voor beeld weet ik het niet. Voor geluid heb ik in het verleden wel verschil gehoord. Als stroom=stroom het geval zou zijn, zou je ook geen verschil horen tussen netkabels en trafo's. Tussen netkabels hoor ik soms kleine verschillen (en soms helemaal geen verschil), maar tussen trafo's hoor ik tamelijk veel verschil. Veel meer dan tussen kabels. Je kunt het zien als 'garbage in = garbage out'. Vuile stroom is geen mooie sinus meer, maar is 'verstoord'. Bv. door een switch adapter aan te sluiten of door andere redenen. Die 'niet mooie sinus' is de basis waar bv. de versterker het mee moet doen. Als je die vuile sinus gaat gebruiken om het kleine input signaal te versterken, komt die vervuiling ook in je eind signaal. Natuurlijk proberen (bv.) versterkers allerlei zaken in te bouwen waardoor dat effect gedempt wordt, maar voorkomen is hier beter dan genezen. En bij sommige versterkers is de impact hierop veel groter (bv. mijn eigen gain card versterker is hier gevoelig voor). Heeft te maken met de filosofie van de ontwerper. Gain card heeft minimaal aantal componenten en doet er helemaal niets aan om vuile stroom effect te dempen.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Berry76

De ziggo box en Phillips HD tv aangesloten op het netfilter. Het beeld lijkt scherper, het contrast in de donkere beelden is beter.

Het geluid heeft niet ingeleverd aan dynamiek. Wel is de Bas / drum scheper en meer direct, ook hoor je de instrumenten meer opzich zelf.

Wetenschappelijk kan ik het niet aantonen. Maar ik ervaar in het kijken en luisteren meer plezier en daar gaat het mij om.

Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

Rowdy

Quote from: papaleo on August 26, 2020, 11:32:29
Uit eigen ervaring met 'vuile' stroom had ik n tijdje geleden een EMI meter aangeschaft en de Greenwave SOLS - Spectrum 2500-EF (Schuko) filter. (Verschillende Test/filmpjes staan op YouTube)

Hier eentje waar ik een magnetron (een grote net-vervuiler) test...
https://youtu.be/cna3dyKeEAY


Ik had verschillende testjes/metingen uitgevoerd en in mijn setup met en zonder het stroomfilter...met het filter werd de gemeten stroom vervuiling beduidend minder minder daarna mijn geluid en beeld beluisterd en bekeken maar ik zie en hoor totaal geen verschil met of zonder het filter.
Misschien ligt het aan mij of aan mijn setup of aan het type filter...wie zal het zeggen er zullen best mensen zijn die het wel zien en of horen met zo'n/hun filter (jammer genoeg ik niet)

Ik mis geen dynamiek verlies e/of plat geluid met het filter...
Ik laat (voor mijn eigen gemoedsrust) :D het filter wel in setup zitten...,want in mijn geval lijkt het er op..,'baat het niet,schaadt het niet'  ;)
Misschien eens de cos phi meten bij zowel met als zonder netstroom filter.

reza

Bedankt voor je uitleg Sander :thumbs-up:

@Leo,

Bedankt voor je eerlijke toevoeging.

Nu ben jij natuurlijk al wat op leeftijd en hoor/zie je misschien niet meer zo best :tounge2: :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Quote from: reza on August 26, 2020, 13:16:37
Bedankt voor je uitleg Sander :thumbs-up:

@Leo,

Bedankt voor je eerlijke toevoeging.

Nu ben jij natuurlijk al wat op leeftijd en hoor/zie je misschien niet meer zo best :tounge2: :D


Daarom had ik dit al in mijn toelichting aangegeven...dat het ook door mij (aan mijn persoonlijke tekortkomingen  ::) ) kan komen ,maar dit had je niet hoeven te herhalen...  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Ralf67


toetertje

Quote from: Ralf67 on August 26, 2020, 13:31:29
En hoe ga je de cos pi meten ?

Met een cos pi meter natuurlijk. 2e gangpad links, gamma.  ;)

Ralf67

#15
Ik dacht al, hebben ze niet bij de Hubo