Rubber residu rond de rand van een plateau verwijderen of voorzien van coating?

Started by ProgRocker, August 20, 2020, 08:57:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ProgRocker


MechanicalAnimal

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

HJ2

Met Aceton loop je wel hele grote kans op onherstelbare schade. dan los je straks residue + ondergrond op!
Met een goede foto kunnen we meer zeggen :-)
If you always do what you always did, you always get what you always got...

MechanicalAnimal

Quote from: HJ2 on September  9, 2020, 11:10:35
Met Aceton loop je wel hele grote kans op onherstelbare schade. dan los je straks residue + ondergrond op!
Met een goede foto kunnen we meer zeggen :-)

vandaar dat ik er een vraagteken achter plaats voor de zekerheid  :D


ik zag ook al wasbenzine langskomen, ik vind dat rotspul, blijft ook altijd wat vettigheid van achter dat op zich zelf weer lastig te verwijderen is, met aceton heb je dit probleem niet in elk geval.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

eduard

Ik las wel eens iets over oud plak rubber en schoonmaken met water en soda. Geen idee of dat hier zou werken. En of het schade kan toebrengen

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


Rowdy

Quote from: ProgRocker on September  9, 2020, 08:00:22
Niets is gelukt  :nopompom: .

Ik heb drie opties denk ik:


1. zo laten (werkt wel want de nieuwe snaar plakt niet zodanig aan het plateau dat het niet meer los komt)
2. overspuiten van het hele plateau (de rand ziet er sowieso niet mooi uit dus overspuiten kan zowel optisch een verbetering zijn als het plakken van het rubber opheffen)
3. het complete plateau vervangen. Nu ben ik benieuwd of er voor deze platenspeler ook acryl plateau's te krijgen zijn, moet ik eens aan een expert vragen als ik eraan denk  :laugh:
Punt 3:
MichelDW is toch Pro-Ject dealer?
Je kunt het aan hem vragen.

ProgRocker

Bedankt voor alle reacties! Ik heb het voor het moment gewoon gelaten zoals het was. Het plakt niet genoeg om de nieuwe snaar te laten verkleven, dus een oplossing zou in principe alleen voor het visuele aspect zijn.

HJ2

If you always do what you always did, you always get what you always got...

ProgRocker

Oh ja  :hehe:

Eh ik heb het geprobeerd op de foto vast te leggen maar alles wat je ziet is een 'beschadiging' rond de rand van het plateau. Je kunt er geen chocola van maken... De verkoper had destijds ook geen mazzel met foto's maken, het is gewoon niet zo goed vastlegbaar..