Onky TX-NR737 + Wharfedale

Started by Capaburro, August 18, 2020, 23:54:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Capaburro

Hallo,  ik heb sinds een hele tijd reeds een Onkyo TX-NR737 receiver in combinatie met Wharfedale luidsprekers (Diamond 9.5 als front + Diamond 9.1 als surround + center van dezelfde reeks).
Helaas is er 1 front stuk en zou ik ze graag vervangen door een andere set.
Misschien handig om het bij Wharfedale te houden, maar dan kom ik uit op de Diamond 11.5
Is dit een goede vervanger en geschikt voor deze Onkyo receiver?

Kan ik de 11.5 samen met de nog bestaande surrounds en center combineren of dien ik die ook te vervangen?

Alvast bedankt voor jullie meningen

Arcenon

Quote from: Capaburro on August 18, 2020, 23:54:01
Hallo,  ik heb sinds een hele tijd reeds een Onkyo TX-NR737 receiver in combinatie met Wharfedale luidsprekers (Diamond 9.5 als front + Diamond 9.1 als surround + center van dezelfde reeks).
Helaas is er 1 front stuk en zou ik ze graag vervangen door een andere set.
Misschien handig om het bij Wharfedale te houden, maar dan kom ik uit op de Diamond 11.5
Is dit een goede vervanger en geschikt voor deze Onkyo receiver?

Kan ik de 11.5 samen met de nog bestaande surrounds en center combineren of dien ik die ook te vervangen?

Alvast bedankt voor jullie meningen

Mijn ervaring is dat het prima blend, ik heb vroegere meerdere combinaties van wharfedale speakers gehad (varierend van diamond 9 series tot 10 en de Opus serie). De woofers en tweeters zijn wel veranderd maar hebben dezelfde 'klank' signature, tweeters zijn ook nog steeds van 'textile'.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Capaburro

#2
bedankt voor je antwoord.
Deze front speaker kan ik dus gewoon aansluiten op deze receiver? Dacht dat mijn huidige 6 Ohm waren en de 11 reeks 8 Ohm ... dat maakt niet uit?
Zijn er nog andere merken die een mooie match zijn met Onkyo?

Arcenon

#3
Quote from: Capaburro on August 20, 2020, 12:58:14
bedankt voor je antwoord.
Deze front speaker kan ik dus gewoon aansluiten op deze receiver? Dacht dat mijn huidige 6 Ohm waren en de 11 reeks 8 Ohm ... dat maakt niet uit?
Zijn er nog andere merken die een mooie match zijn met Onkyo?

Het is geen enkel probleem om deze of andere speakers aan te sluiten op je receiver, ongeacht of het 6 of 8 ohm speakers zijn. De Onkyo heeft volgens mij een neutrale klank en combineert daardoor goed met Wharfedale die over het algemeen ietsjes warmer willen klinken. Ik heb mijn originele wharfedale diamond 9 serie ook een lange tijd op een Onkyo receiver gehad en dat klonk prima. Afgezien van de wat neutralere (of analytisch / iets meer nadruk op het hoog)  speakers zoals een monitor audio / focal bijv zal het allemaal wel prima combineren. 
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Capaburro

#4
Ik kan dus zo'n beetje alles combineren? 
Iemand ervaring met de volgende speakers ?   

-  (dolby atmos) klipsch R-625FA  of  RP-8060FA maar deze laatste is misschien iets te zwaar voor mijn receiver?
-  wharfedale EVO4.4
-  Jamo C97 II


Arcenon

Quote from: Capaburro on August 21, 2020, 19:36:05
Ik kan dus zo'n beetje alles combineren? 
Iemand ervaring met de volgende speakers ?   

-  (dolby atmos) klipsch R-625FA  of  RP-8060FA maar deze laatste is misschien iets te zwaar voor mijn receiver?
-  wharfedale EVO4.4
-  Jamo C97 II

Qua 'normale' speakers kun je qua ohm alles combineren, alleen bij speakers met een nog lagere weerstand (of met flinke dips in weerstand) zal je receiver het niet trekken maar dat is niet van toepassing op de door jouw voorgestelde speakers. Met betrekking tot je rijtje:
-Klipsch; hoorn tweeter, over het algemeen iets enthousiaster (misschien niet meer bij deze serie maar de oudere series wel) in het hoog.
-Jamo; ik heb ook jarenlang onkyo icm jamo gehad (wel een ander model) maar gezien de softdome zal dat ook prima matchen met de onkyo.
-Wharfedale; nieuwe serie, durf ik niks over te zeggen. De oude EVO serie had niet de warme signature die de diamond serie wel had, ik weet niet hoe het bij de nieuwe serie is.

Ik heb het qua matchen overigens over de combi speakers met je receiver, alle speakers zullen een iets andere klank hebben als je ze gaat combineren met je bestaande set. Dus om een zo homogeen geluidsbeeld als mogelijk te krijgen kun je het beste bij dezelfde serie blijven. Truth be said; zolang je geen extreem andere speakers combineert, zoals bijv een monitor audio icm wharfedale zal het niet optimaal zijn, maar 'oke' te combineren zijn.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6