Wat is een mooie gebruikte set voor B&W Nautilus 802N

Started by Gullwing, August 18, 2020, 20:12:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

#25
Aantal zaken zie ik al genoemd zien worden.

Maar als ik persoonlijk de keus had zou ik gaan voor een integrated stereo versterker met HT-troughput functie. Je haalt hiermee een paar voordelen:

1. Stereo weergave zal altijd beter zijn dan tegenover de SR9600, en versta mij niet verkeerd die is zeker niet slecht, maar het kan echt veel beter.
2. Je kan het compacter houden dan met mono's te gaan werken (wat overigens nog steeds geen verkeerde keus is)
3. In surround maak je gebruik van de versterking van de integrated.

Goed nu zal je denken wat zou je mij adviseren, hier een paar opties:

1. Hegel H360 (oudere type) of de nieuwere H390 (boven budget)
2. NAD M32 (beetje lastig in te schatten of die het trekt, maar misschien een optie)
3. Musical Fidelity M6SI500 (500W 8Ohm per kanaal.) of de M8Xi (wat boven budget)

Of zelf even de lijst doorspitten ;)

http://www.audiophile.no/en/articles-tests-reviews/item/426-amplifiers-with-processor-input

Wat van belang is bij de 802N is power, veel power! Ik ken deze speaker erg goed, en met een Rotel RB1080 bijv. lukte het niet om ze te laten zingen.

Tabcam

Zoals de regelmatige lezers weten ben ik wel te spreken over de Purifiversterkers. Voordeel is dat ik momenteel stereo het belangrijkst vind maar dat series ook meer dan goed genoeg klinken. Ik gok dat een Purifiversterker de B&W 802N de luidsprekers kunnen laten zingen.

Ben je blij met je huidige AV-receiver? Je kan het vrij eenvoudig uitproberen, bij veel bedrijven mag je 14-30 dagen uitproberen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Jurgen79

Dat beetje tamme geluid en pas loskomen bij hogere volumes is ook wel een beetje de sound van de Nautilus serie volgens mij. Ik herken dat ook erg bij m'n N804's. Overigens heb ik daar ook lang de SR9600 op gehad en dat ging best heel aardig. Vreemd genoeg vond ik het een groot verschil toen ik gebruik ging maken van de bi-amp mogelijkheid van de SR9600. Het voedingsdeel is best wel goed op orde, wellicht kan je dit eens proberen? Kost vrijwel niks en kan je ondertussen op zoek naar iets mooiers!
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

Gullwing

Dank voor alle antwoorden tips en wetenswaardigheden, ik ga er mee puzzelen. Ben ook wat aan het schuiven geweest met de speakers en er komt al meer leven in. De 9600 doet het redelijk op stevig volume, en het is ook erg afhankelijk wat voor cd erin zit, de een is duidelijk de ander niet.

Maar ga eens kijken wat ik wil, het idee van streamen spreek met ook wel erg aan, maar ook hier is door het bos de boom niet meer te zien, ik heb nog wat huiswerk te doen  :lookaround:

Het zal denk ik zowiezo een combi van voor en eindbak worden, alleen hoe en wat dat is nog even duister....

Iedereen nogmaals bedankt voor jullie inbreng  :clapping:
Atoll ST200 Signature, 2x Atoll AM200 Signature, Cambridge CXU, B&W Nautilus 802N

NielsLu

#29
Heeft Arcam geen receivers die deze speakers kan laten 'zingen'? Bijvoorbeeld een gebruikte AVR850.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

pameijer

Mijn Anthem MRX1120 zou je kunnen proberen wat mij betreft. Valt nieuw buiten je budget maar mijn prijs is een lachertje.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

advr

Absoluut een McIntosh.
Vele versterkers op B&W's 802 gehoord maar met de McIntosh had ik zelf, wow, eindelijk komen ze tot leven.
Tweedehands moeten ze te vinden zijn.

Maar, zelf luisteren blijft natuurlijk het advies.

Succes met de zoektocht.

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster